Hormonutslett/melkeutslett på ansiktet

Bilde fra idag:
1b618567963742e357232b794e092504.jpg
Hvordan går det med jenta di? Er hun blitt bedre av utslettet?
 
Min har også hatt veldig masse utslett, veldig likt som din. Begynte med kviselignende prikker og ble deretter mer som på det siste bildet.

Merket at det forsvant hver gang jeg smurte på morsmelk, men så dukket det alltid opp igjen, så jeg så ikke noe poeng i å smøre så ofte. Hun har har hatt det i noen uker nå, men nå ser det ser ut som det begynner å gi seg av seg selv. [emoji4]
 
Var på helsestasjonen idag. De mente at det kunne være atopisk eksem. Fikk beskjed om å prøve ut mildison. Hvis det ikke hjalp så skulle jeg ringe legen sa de. Disse helsesøstrene sier veldig forskjellige ting hver gang. Får vel bare prøve ut mildison først da

Godt å høre at det ikke bare er meg som føler at helsesøstre sier vidt forskjellige ting. Jeg har allerede funnet ut at mange av deres råd og synsing må tas med en klype salt. Selvsagt er de kunnskapsrike, men noen ganger sier de motsatte ting av hverandre.
Min lille har også slikt rødt kviselignende utslett bare i mindre skala og litt gulaktig tørr hud i pannen. Vi har fått beskjed om å ikke gjøre noe med det. Har fått beskjed om at det går over av segselv.
 
Hvordan går det med jenta di? Er hun blitt bedre av utslettet?

Smurte på mildison, som er en mild hydrokortisonkrem, i tre dager, en gang per dag. I tillegg til 2-3 ganger med aderma. Forsvant etter tre dager så sluttet med mildison. Aderma smører vi fortsatt på et par ganger om dagen. Det virker som om jenta vår har litt tørr hud på ansiktet. Etter at utslettet forsvant så ser jeg nå tydeligvis hva som er hormonutslett og varmeutslett. For de kommer og går etter noen få dager. Mens dette utslettet varte i nesten to uker før jeg begynte med behandling. Har ikke kommet mer siden da.
 
Back
Topp