Hormonspiral

Babyynr4

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Idag fikk jeg satt inn hormonspiral :)
Hadde time hos gyn for vanlig sjekk, og begynte å snakke om prevensjon. Ble enige om spiral , og plutselig var den på plass :D Håper den funker som den skal ! Hehe

Idag fikk jeg satt inn hormonspiral :)
Hadde time hos gyn for vanlig sjekk, og begynte å snakke om prevensjon. Ble enige om spiral , og plutselig var den på plass :D Håper den funker som den skal ! Hehe

Oy, det var kjapt! Hadde de den på legekontoret da? Jeg har fått beskjed om at jeg må hente selv og ta med.

Godt at det gikk så fort :) får se om jeg også går for spiral.

Har bedt om resept på det selv, legen min skal sete den inn men hun vil vente til drt har gått 3 mnd etter fødsel så skal sette den inn da, er 6 uker siden nå :)

Jeg også hadde tenkt det. Men jeg er litt skeptisk når så mange her skriver at de har hatt blødninger i opptil flere mnd etterpå..

Jeg også hadde tenkt det. Men jeg er litt skeptisk når så mange her skriver at de har hatt blødninger i opptil flere mnd etterpå..
Legen min sa at man kunne få kraftigere blødninger med hormonfri spiral, og vanlig, om ikke mindre med hormoner. Men alt handler jo om hva man tåler. Jeg har gått på p-pillen i 10år, så spiral med hormoner har jeg valgt. Blir satt inn 20.12, 9 uker etter fødsel :-)

Oy, det var kjapt! Hadde de den på legekontoret da? Jeg har fått beskjed om at jeg må hente selv og ta med.

Ja hun hadde et helt lager virket det som. Hvor skal du hente den?

Dette er privat legekontor / gynekolog. Kansje derfor.

Hun sa at på hormonspiral så blødde jeg enten normalt eller mindre. Men det hadde jeg hørt om cerazette også , mens jeg blødde konstant i 4 mnd! Så hadde lite lyst å gå på dem denne gangen

Ja hun hadde et helt lager virket det som. Hvor skal du hente den?

Dette er privat legekontor / gynekolog. Kansje derfor.

Måtte hente på apotek sist, må vel det hvis jeg skal ha nå også. Jeg fåf satt inn hos fastlegen, er vel derfor de ikke har lager av sånt :)

Jeg satt den for en uke siden på 6 ukerskontrollen og har spotting nå, legen sa det var vanlig. Kan forvente å miste helt mensen i ettertid.

Legen her sa at det var vanlig med mellom blødninger noen mnd etter insett av hormonspiral, men at disse blødningene stort sett alltid ga seg og man slapp som regel å ha mensen resten av tiden man har spiralen i. Hun var veldig tydelig på at man inne må miste "mote" så fort på den i forhold til mellomblødningene og ikke ta den ut igjen.

Jeg blødde mer eller mindre i 6 mnd sammenhengende sist jeg satte inn, men etter det ble mensen redusert til nesten ingenting. Blødningene i starten var ganske irriterende. Først var det en del (bind/tampong), deretter mer som spotting. Brukte den i 6 år. Fantastisk :)

Jeg blødde mer eller mindre i 6 mnd sammenhengende sist jeg satte inn, men etter det ble mensen redusert til nesten ingenting. Blødningene i starten var ganske irriterende. Først var det en del (bind/tampong), deretter mer som spotting. Brukte den i 6 år. Fantastisk :)

Ja, det er det jeg er skeptisk til.. frister lite å blø i 6 mnd i strekk!

Ja, det er det jeg er skeptisk til.. frister lite å blø i 6 mnd i strekk!

For meg var det verdt å vente på at de sku gå over, for jeg blør så mye på vanlig mens. Må alltid planlegge hvor jeg finner en do, må bytte oftere enn hver time. Skikkelig styr. :( Så jeg er så glad for at jeg hadde minimale blødninger de neste 5,5 åra :D

Var ikke helt forberedt på blødningene de første par mnd. Var på reise i Kina, og det ble en evig jakt på tamponger, det er tydeligvis ikke så hipt der nede ;)

Back
Topp