Hormonspiral... Hvor sikker er den egentlig?

Konklusjonen etter 3 ul og mr er at spiralen nok har detti ut uten at jeg har merka noe.

Så da ble jeg sånn sett ikke gravid med spiral..

Ja, greit å vite det da:) men du hadde hatt spiralen noen år da?

Tok test i dag, ikke morgen da, men den var neg. :)

når den er riktig satt inn er den 99. et eller annet sikker :)

Derimot er den fææl med å gi deg fantom-graviditetssymptomer !

Har lest av på slutten av virketiden,vil den gradvis gi deg mer og mer eggløsningssymptomer osv

Jeg ble gravid ca et år etter jeg satt inn hormonspiral i 2009. Spiralen kom ut av seg selv når jeg var 5 uker på vei, uten noen blødning.

Får passe på å teste meg innimellom :P

Har testet og ikke gravid :)

Takk for innspill og svar jenter :)

Den var sikker for meg i de 11 mnd jeg brukte den i alle fall :) (tok den ut for å bli gravid igjen)
Kommer til å sette inn en ny en etter denne fødselen også, selv om jeg egentlig føler meg litt "rar" med den. Kroppen, og hodet, vet liksom at det er noe fremmed i kroppen hvis du skjønner. Så gikk rundt med en rar følelse hele tiden..
Men, jeg kan dessverre ikke bruke noe annet prevensjonsmiddel og mannen misliker kondom :p
Opplevde forresten fantomspark de siste 7-8 mnd jeg brukte den (tror det er vanlig etter en fødsel uansett da), og hadde gravidfølelse flere perioder. Tok noen negative tester ;)
Søstra mi har nettopp satt inn sin andre hormonspiral, hadde den første i de 5 årene man kan ha den. Så vidt jeg vet har hun ikke hatt noen problemer med den :)

Hormonspiral skal være ganske sikkert, kobberspiral ble jeg selv gravid på, samt en jeg kjenner[emoji55]

Back
Topp