Homofili og adopsjon

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Skal homofile/lesbiske kunne få adoptere? Eller bør det være forbeholdt heterofile?

Hvorfor/hvorfor ikke?

I mitt hode mener jeg de burde få adoptere. Man trenger ikke være heterofile for å være gode foreldre.

Nei, det synes jeg faktisk ikke. De kan selvfølgelig være flotte foreldre, men barn trenger en morsfigur og en farsfigur. Barna mine hadde ikke hatt det like bra med meg og en annen dame eller med pappaen og en annen mann. Jeg ser hvor viktig vi er for de på forskjellige måter

Nei, det synes jeg faktisk ikke. De kan selvfølgelig være flotte foreldre, men barn trenger en morsfigur og en farsfigur. Barna mine hadde ikke hatt det like bra med meg og en annen dame eller med pappaen og en annen mann. Jeg ser hvor viktig vi er for de på forskjellige måter
Bare av nysgjerrighet.. De som kun vokser opp med en forelder da? De burde kanskje vært plassert i et annet hjem med en mor- og en farsfigur?

Bare av nysgjerrighet.. De som kun vokser opp med en forelder da? De burde kanskje vært plassert i et annet hjem med en mor- og en farsfigur?
Neida, da gjør man det beste ut av situasjonen :) de har også muligheten til å få en god stemor eller stefar

Jeg skjønner tankegangen din. Jeg er selv oppvokst uten pappa og det var ofte et savn.
Men likevel skjønner jeg ikke helt hvordan man skal forsvare det; det fins jo såå mange barn som sårt trenger et hjem, som lever i all slags elendighet. Det kan være snakk om liv og død, og man skal tenke så snevert som legning ? Alle som får adoptere i Norge er i utgangspunktet ressursterke mennesker som har alt på stell. Hva slags legning de har er jo helt irrelevant for det stakkars barnet ;/

Jeg ser at barnet kan trenge påvirkning fra begge kjønn, men de fleste kjenner som regel ikke bare det ene kjønn.
Jeg tenker at det kanskje er litt arrogant å mene at bare heterofile skal få adoptere. Til syvende og sist er det menn et forbud går mest utover. Teoretisk sett kan en kvinne bruke donorsæd, så slipper man unna adopsjon. Men mannfolka har ikke den muligheten.

Ja det syntes jeg de skal få lov til, legning har ikke noe å si for om man er en god omsorgsperson.

Men det kan være en fordel med gode venner/familiemedlemmer, av det motsatte kjønn i livet. Men det tenker jeg jo er sunt for lillebror som vokser opp uten pappa også.

Absolutt. Føler ikke det birde være et tema egentlig.

Vet om flere hetrofile enn homofile som ikke burde hatt barn for å si det sånn ;)

De burde kunne adoptere. Kan ikke si at jeg ble no dårlig jente da jeg ikke hadde noen morsfigur i livet mitt. Så det er bullshit :) homofile kan være like bra til å med bedre en par.

Det handler om karakter. Behandling. Oppfordring og forståelse av barn og dens behov.

at de trenger både en mor og en far er bullshitt..
Sååå mange barn som vokser opp med bare mamma el pappa
(eller en dårlig mors/farsfigur som misbruker stoff og andre ting)
.og nei de har ikke alltid en steforeldre eller besteforeldre heller å se opp til . ganske naivt å tro at verden er sånn.

Kjenner to stk som kom ut av skapet etter barna ble født, og fikk seg en samboer av samme skjønn i ettertid.
Det blir flotte og TOLERANTE mennesker ut av de barna og!

Tenk på alle de stakkars barna i Norge som har opplevd vold og misbruk og annen elendighet. Behovet er stort.
Blir helt tullete å ekskludere alle parene som er perfekte foreldre fordi de tilfeldigvis er sammen med en av samme skjønn.

Såklart bør de få lov til det!

Ethvert barn som ikke har foreldre har behov for å bli adoptert, om det er av to foreldre med samme kjønn eller av ulikt kjønn spiller ingen rolle. Gode (eller dårlige) foreldre kan man være uansett.

Å ha to mammaer eller to pappaer, eller en mamma og en pappa, er så uendelig mye bedre enn å bo på et barnehjem uten hverken mor eller far.

Tenker at A4 familien med mor og far er heller ikke alltid ideell så homofilie kan være like gode foreldre;)

Ja så absolutt! Homofile kan være minst like bra og kanskje til og med bedre foreldre som heterofile :)

Forstår ikke at det fortsatt er et problem i nåtidens samfunn.
Homofile og lesbiske burde ha samme rettigheter som alle andre.
Hvilke kjønn du og partneren din er, avgjør ikke deres evner som foreldre og to samme kjønn foreldre er mye bedre enn å forbli uadopert eller å bli satt på hjem, feks.

Absolutt! Det er for mange barn i verden som ikke har stabile voksne rundt seg. Hvorfor skal ikke to av samme kjønn klare å ta minst like godt vare på et barn som en mann og en kvinne?

Mye verre med kriminelle foreldre, rusmisbrukere osv, som ikke klarer å ta vare på barna sine. Det finnes det mange eksempler på i heterofile par, som har fått egne barn, men som de ikke klarer å ta vare på.

Back
Topp