Holde navnet hemmelig til fødsel

Vårt problem er å bli enig, her har jeg en lang liste og sambo bare et navn. Kunne nesten ønske vi var enig og kunne holde det hemmelig sammen.

Vi har også veldig mange familiemedlemmer som kommer med forslag.. på godt og vondt! Og de sier også meningen sin om våre/mine navn..
 
Sniker - Vi har valgt to navn på gutten vår, valgt å dele fornavnet bare. Sist delte vi begge navnene til storebror og sa til familie at det var kun de som fikk vite det, og at vi ønsket å holde det hemmelig til etter fødsel. Det synes faren min var det mest idiotiske han hadde hørt og fortalte hele navnet til alt og alle mot vårt ønske, så denne gangen holder vi navn nr to kun for oss selv :)
 
Vi holder navn hemmelig, for det er så personlig enda. Vi kan jo ombestemme oss også.
Og jeg synes det er hyggelig å presentere navnet med barnet når det er født :)
(Og klart, da er jo fordelen som nevnt over: ingen reaksjoner for da er det bestemt)
Ingen som har blitt snurt fordi vi ikke vil fortelle det, de fleste virker bare glade og nysgjerrige.
 
Det er jo veldig vanlig å gjøre. Jeg tror vi også kommer til å gjøre dette, med unntak av noen få kanskje.
 
Vi har faktisk aldri valgt navn før fødsel, siden jeg har behov for å se babyen før jeg kan "se" navnet. Men har holdt en del av mulighetene hemmelig for å ikke bli for påvirket av eventuelle reaksjoner. Ingen i familien har reagert på vårt valg :happy:
 
Forrige baby skulle antakelig hete Thomas eller Alexander, men vi hadde en liten liste med kanskje 10 navn i tilfelle. Da han kom ut var det visst en Arian, og det navnet sto ikke på lista en gang :hilarious:
 
Vi har ikke tenkt å dele navn alternativene våre med noen ,kan diskutere og få tips av besteveninnen min fordi vi står fast på navn men har allerede bestemt oss for å ha 3 stk klare og se hvem som passer med lille når hun kommer. Min familie blir nok furt, spesielt min mor men jeg kunne ikke brydd meg mindre :)
 
Enig med de over! Har sagt de to vi står mellom til to stykker, men har egentlig angret, fordi jeg er hårsår på reaksjoner. Ikke at de har vært ille altså, men likevel. Ene venninna jeg sa det til, begynte å si at "det står på MIN liste" og jeg fikk litt den følelsen av at hun mente jeg ikke kunne bruke navnet pga det. Ikke at hun er gravid, og ikke at jeg kan ta hensyn til en lang og hemmelig liste hun tydeligvis har laget, men kjenner at jeg ikke orker å forholde meg til slikt tull. Hadde det vært et navn i slekta hennes, eller ett hun hadde tenkt på hele livet, så kanskje, men...

Etter det har jeg bare sagt at vi ikke har bestemt oss, da får jeg ikke så mange reaksjoner. Sist sa vi ikke til noen hva vi bestemte oss for før hun var ute, og opplevde reaksjonene på navnet som veldig positive. :) Er liksom noe annet når navnet får et søtt lite fjes presentert sammen med seg :)


Har også en venninne som er veldig på at det er ikke greit å ta "hennes navn" som hun ønsker å kalle barna sine. Nå er det heldigvis ikke noe problem for vi har alt funnet navn til hun lille, men gjort det veldig klart for alle vi skjenner at om noen andre også ønsker dette navnet er det bare å bruke det! Føler ikke jeg har noen enerett til navnet hennes og hadde vel egentlig synes det bare hadde vært koselig men det er nå min mening!

Vi har valgt å være åpne om navnet og føler oss fornøyd med, men tenker at det er en privat sak og familie rundt må respektere det vordenes foreldre sitt navnvalg og om det evt ikke ønsker å dele
 
Jeg har fortalt navnet til mamma’n min, men resten får vite det etter babyen blir født :)
 
Får ikke de andre besteforeldre vite det?

Jo om de vil så kunne de nok det, men tror ikke mamma’n til kjæresten min spør og er like nysgjerrig som mamma’n min :)
Og jeg kjenner henne ikke så godt at det er naturlig for meg å ringe henne.

Jenta er oppkalt etter både mamma’n hans og mamma’n min :)
 
Back
Topp