Holde navnet hemmelig til fødsel

Emma-Julie

Andre møte med forumet
Er det noen andre som har valgt å holde navnet til baby hemmelig helt til han/hu er født? Hvordan har det blitt mottatt av de rundt? Vi har valgt å holde det hemmelig, og er så mange som blir fornærmet når vi svarer det
 
Er det noen andre som har valgt å holde navnet til baby hemmelig helt til han/hu er født? Hvordan har det blitt mottatt av de rundt? Vi har valgt å holde det hemmelig, og er så mange som blir fornærmet når vi svarer det

Det har vi tenkt til! Og hvis noen blir fornærmer av det så får de søren meg ta seg en bolle :p Det er da vel vårt valg! :)
 
Vi hadde tenkt til det, men så røpet vi oss ved en feiltagelse. Så vi har vært åpne om navnet til familie etter det :)
 
Sniker - der jeg kommer i fra er det vanlig å holde navnet hemmelig! ofte til etter dåp som gjerne skjer før 3måneder :)
Vi sier bare vi ikke har funnet navn enda! mye lettere for folk å bare si “wow gratulerer med navnet” etter de har møtt baby og det er det eneste som føles riktig da ungen får navnet er det navnet. Frem til det har jeg opplevd at mange kan ha sterke meninger :p
 
Vi sier at vi ikke kommer til å bestemme oss før ungen er her siden vi må se hvem det er først, noe som er delvis sant, men da får vi også tusen forslag fra andre som gjerne skal ha et ord med i laget. Men de går inn det ene øret og ut det andre.
 
Vi kommer ikke til å bestemme oss før han er kommet ut, rett og slett for å se litt hvordan han er :)
Vi har latt familie få se lista over aktuelle navn, men de får ikke se topp 3 som vi bestemmer oss for før fødsel ;) Jeg vil rett og slett ikke ha noen innvendinger på navnevalget.
 
Enig med de over! Har sagt de to vi står mellom til to stykker, men har egentlig angret, fordi jeg er hårsår på reaksjoner. Ikke at de har vært ille altså, men likevel. Ene venninna jeg sa det til, begynte å si at "det står på MIN liste" og jeg fikk litt den følelsen av at hun mente jeg ikke kunne bruke navnet pga det. Ikke at hun er gravid, og ikke at jeg kan ta hensyn til en lang og hemmelig liste hun tydeligvis har laget, men kjenner at jeg ikke orker å forholde meg til slikt tull. Hadde det vært et navn i slekta hennes, eller ett hun hadde tenkt på hele livet, så kanskje, men...

Etter det har jeg bare sagt at vi ikke har bestemt oss, da får jeg ikke så mange reaksjoner. Sist sa vi ikke til noen hva vi bestemte oss for før hun var ute, og opplevde reaksjonene på navnet som veldig positive. :) Er liksom noe annet når navnet får et søtt lite fjes presentert sammen med seg :)
 
Vi har idear, men kjem ikkje til å bestemme oss endelig før etter fødsel. Men har ikkje fortalt folk kva namn vi tenker på, syns virkelig det må vere berre opp til oss foreldra kva ungane våre skal heite :rolleyes:
Har heller ikkje opplevd kommentarar på det heldigvis :)
 
Vi tenkte å holde det hemmelig, men så fikk 1,5 åringen snusen i det og fortalte det til alle :hilarious: så nå vet hele familien pluss barnehagen det..
 
Vi er bare glad hvis ungen overhode får noe navn jeg...mannen har dårlig smak og nekter å annerkjenne min fantastiske smak. Så da er det vanskelig
 
Sniker

Har ikke fortalt til noen, og vi kommer ikke til å fortelle til noen før barnet er født
 
Kommer ikke til å si det før fødsel.

... ikke at vi har bestemt oss enda! forrige gang hadde vi med to navn på fødestuen...
 
Vi har endelig funnet et navn vi begge liker! Har såvidt begynt å bruke det også, men det er i grunnen kun i noen av "gjengene" våre. Ikke så mange som har spurt i grunnen - vi var veldig usikre veldig lenge, og da sa vi ganske enkelt det.

Jeg forstår på et vis at familie og venner kan bli litt snurr om man sier at man har beste seg for navn, men at det er hemmelig. Da ville jeg heller latt som om vi ikke visste enda.
 
Vi har nevnt noen av navnene på lista til folk som spør, men vi har ikke bestemt oss ennå, og kommer nok ikke til å gjøre der før bebis er født :)
 
Vi holder det hemmelig. Nå er vi nede på 2-3 navn. Men når folk spør sier vi bare at det er hemmelig. Plutselig ombestemmer vi oss, jo.. Og jeg tenker som noen andre her skrev: Slipper flere reaksjoner og meninger på navnet hvis ungen allerede er født og har fått navnet sitt.
 
Vi har ikke funnet/bestemt oss for navn enda,men det blir uansett hemmelig til hun er født. Sier ikke hvilke navn det står imellom heller. Hva di irundt mener om det,bryr meg meeeeget lite:D
 
Vi holder det hemmelig. Nå er vi nede på 2-3 navn. Men når folk spør sier vi bare at det er hemmelig. Plutselig ombestemmer vi oss, jo.. Og jeg tenker som noen andre her skrev: Slipper flere reaksjoner og meninger på navnet hvis ungen allerede er født og har fått navnet sitt.

Det med at man slipper reaksjoner når babyen er født i forhold til navn, er det vi også har tenkt på. Føler det er vanskeligere for folk å si at de ikke liker navnet når det allerede står på papiret og ungen blir introdusert med navnet
 
Back
Topp