Holde det hemmelig?

Jeg syns det er helt vanvittig vanskelig å holde det hemmelig! Reiser hjem til familien 20.12, håper jeg klarer å holde meg til julaften for har lyst å si det til mamma og pappa da :-) da er jeg ca 7 uker. Men venninner og de på jobb ser rart på meg, tipper de egentlig vet det men har vett nok til ikke å si noe ;) hehe

Samme her! Synes det er veldig vanskelig å holde det hemmelig. Kanskje spesielt vanskelig å skulle gå hele julen oppå mine foreldre og svigerforeldre uten å skulle fortelle noe, så vi forteller det nok på lille julaften :)

Kjenner jeg blir så irritert på alle som må forhøre de som ikke drikker? Kan ikke folk holde det for deg selv, og la de som er gravide få lov å fortelle det selv når de ønsker? Og hvorfor må de alltid være en grunn for at man ikke drikker? Jeg har ikke drukket alkohol på 1år, rett og slett for at jeg ikke har hatt lyst. Og på et julebord nå forrige uke, begynte en kamerat å spørre "om når terminen var" osv. Jeg hater å juge og er veldig dårlig til det, så jeg måtte jo bare si "har ikke noen termin ennå". Men han skjønte det jo. Når jeg var gravid med guttungen (4,5år), så var det en venninne av meg som skrev det på Facebook uten min tilatelse. Var kjempeskuffa over det. Så nå skal vi holde det hemmelig så lenge det lar seg gjøre. Bortsett fra mamma og to venninner har vi ikke fortalt det til noen, og tenker at vi ikke forteller noe til resten av familien før vi har vært på UL i uke 12 (mistet i MA i uke 14 sist, så vil holde det hemmelig lengst mulig). Så får sikkert resten av folka vite det etter hvert.

Jeg har sagt det til mine foreldre (praktiske grunner, backup til julebord) og en av mine nærmeste venninner. Er 7+3 ca i dag, regner med vi sier det til svigers til helga, svigersøster lillejulaften (elsker fenalår så da skal vi dit å spise, så da blir jeg nok avslørt uansett) så må jeg vel si det til broren min julaften. MEN resterende får ikke vite det før det er over 12.uker, blir vel rundt 17.januar det. Og gruer meg til å si det på jobb:oops:

Har sagt det til én venninne. Men i julen klarer jeg ikke å holde det hemmelig lengre, jeg takker vanligvis alltid ja til et glass vin :P men venter nok en stund før jeg sier noe på jobb.

Jeg hverken røyker eller drikker så har ikke den utfordringen. Men jeg er veldig glad i fenalår og spekemat, spesielt i julen. Tipper min mor vil stusse når jeg takker nei til det :p
Ellers har jeg så syyykt oppblåst mage at jeg ser virkelig gravid ut! Må nok skjule magen fram til februar... Vi skal vente til etter 12 uker med å fortelle familien.

Back
Topp