Hofteleddsdysplasi(LANG)

buster

Forumet er livet
Noen som har noe erfaring med det?

Farmora til Julian hadde på begge sider + skulderdysplasi da hun ble født.
Ingen av hennes barn har hatt det.

På første legeus. på sykehuset mente legene at de hørte ett lite knepp i ene hofta til
Julian, men på neste kunne de ikke finne noen ting.
På 6-ukers kontrollen var det kun helsesøstra som sjekka, og jeg stolte ikke helt på henne,
så jeg ba om ekstra legeus. på hoftene hans, og sa at jeg VILLE ha røntgen av hoftene.

Den kvinnelige legen jeg kom til påstod at det var FULLSTENDIG unødvendig av røntgen for der var ingenting, så da ga jeg meg på det...[&:][&:] Sa til henne at Ok da stoler jeg på det..

På 6-mnd kontrollen kom jeg til en annen lege og han syntes ene hofta var mye stivere, og nå på
torsdag skal vi tilbake til han til enda en us.

Blir så vannvittig forbanna, oppgitt og lei meg!! Tenk om han må i pute nå!![:(][:(][:o]
Skulle ønske jeg hadde stått på at han skulle til røntgen...

Ble langt det her, men måtte bare ha det ut!!

HÅPER at det ikke finner noe, men gruer meg veldig!!

Så rart at hun ikke ville sjekke det opp mere hvis de hørte et knepp. Marie fikk time til ultralyd to uker etter at vi var på 6 ukers kontroll for legen hørte et lite knepp. Det viste at alt var i orden, men slikt SKAL sjekkes fra de er veldig små og dette skal helsesøster rette seg etter. Hun plikter å høre på deg og ta deg alvorlig. Hvis det viser seg å være noe i ettertid, kan du gå direkte på henne og ta det opp igjen. Det minste tegnet på at noe er galt skal følges opp fra dag 1!!!!!

Vet ingenting om sånt, men hadde ei på gruppa mi på helsestasjon som fikk gips på jenta si når hun var 5 måneder. De hadde ikke oppdaga det før og derfor tok de gips ikke pute, skulle vistnok heller ikke være på så lenge.

Krysser fingra for at alt er bra med gutten din!
Men tror nok det er tyngre for oss mødre hvis de må ha pute/gips på. Barna tilpasser seg så fort.

Ja blir jo så utrolig mye mer styr til senere det blir oppdaget!!

Hadde mest lyst å begynne å grine når lege på 6 mnds-kontrollen
sa vi måtte komme til enda en sjekk!! Trodde det var ute av verden jeg...

Orker ikke tanken på at han å i pute nå stakkars liten...[:(]

Tusen takk alle sammen!![:D][:D]

Krysser fingrene for at de ikke finner noe, men gruer meg!

Håper virkelig at han slipper unna det der.. ser ikke noe kjekt ut i det hele tatt!!

Uff stakkars julian. Håper virkelig ikke det er noe galt. Hvor ille er det ikke å bli lagt i gips eller pute nå når de bare vil bevege seg og utforske verden. Hvis det var noe galt nå hadde de jammen fått hørt fra meg nede på hs. [:(][:'(]

Ja DET skal du være sikker på de isåfall får høre!![:D]

Stakars Julian da [&o]

Håper det ikke er noe, men viser det seg at det skulle ha vært noe synes jeg du skal sende et brev til legen som ikke ville sende dere videre [:@]

Har ikke erfaring me de små nei, bare me Ole Martin for han har det nå.

Masse masse lykke til skal krysse alt for at det ikke er noe [;)]

Tusen takk!!![:D]

Åh.. Sånne leger provoserer meg! Som om det koster så jævlig mye å få sjekket en gang for mye enn en gang for lite!

jeg vet ikke helt om det er det samme, men jeg hadde skeive hofter når jeg var liten...  mamma så det, men legen nekta på det... jeg var igjennom så mange rønken at de trodde jeg kanskje var blitt steril(får jo ikke dekt til så mye da) men det har jeg jo visst gang på gang at jeg ikke er[:D]
først når jeg var 8 måneder ble legen enig at jeg hadde det... da hadde jeg jo begynt å reise meg, så det var jo ikke så kult!!!
mine unger har automatisk blitt kallt inn til ultralyd når de var 3 uker for å sjekke det ut!!!!  heldigvis har de slippi unna det!!!
men stå på krava dine....   prøv å ring røgnkenavdelinga å hør om det er noe mulighet for å komme inn uten rekvisisjon!!!!!

Trodde de sjekka veldig spesielt på det der jeg...[8|]
Uff,ikke mye moro nåe det blir slik- håpe,håpe,håpe det ikke er noe da!!![:)]
Masse lykke til...

Takk alle sammen![:D]

Mamma21: Måtte du i gips du da eller? Høres jo nesten ut som det var det du hadde...[8|] Skal til legen på torsdag så da får vi se, skal si til han at jeg vil ha røntgen uansett!! Skulle sagt det sist, men ble så satt ut....

ORIGINAL: buster

Takk alle sammen![:D]

Mamma21: Måtte du i gips du da eller? Høres jo nesten ut som det var det du hadde...[8|] Skal til legen på torsdag så da får vi se, skal si til han at jeg vil ha røntgen uansett!! Skulle sagt det sist, men ble så satt ut....

ja jeg måtte sitte med gips i noen måneder (tror jeg).....   mamma har sagt at jeg var ikke så videre fornøyd da!!!!!

Å stakkars lille Julian [&o] Dette var trist å lese [&o]
Har vært på ferie og prøver å oppdatere meg, derfor jeg svarer nå...
Så nå lurer jeg på hvordan går det med ham?
Måtte han ha pute/gips?
Kan jo hende det står noe om dette lenger fremme men jeg skriver her uansett jeg [8D]
UTROLIG IRRITERENDE når de ikke kan ta oss mødre på alvor!!!! Og i ditt tilfelle hadde det jo allerede vært noe tidligere som burde blitt skikkelig fulgt opp!!
Som noen andre sa er det bedre med en gang for mye en en gang for lite!
Håper virkelig at det ikke var noe og at Julian får ha bena sine i fred [;)]

åå , ja.. det tenkte jeg på her en kveld..
hvordan går det med han[8|][8|]

AAAARG!!!! så irriterendes da!!!!!!
Helt utrolig at de ikke kan følge litt bedre med!
Stakkar lille Julian!!![:(]
Stooooorklem, håper alt er i orden!!!

Takk for omtanken alle sammen!!![:)]

Var skikkelig nervøs når jeg skulle på kontrollen og i gangen utafor møtte vi ei mor med verdens skjønneste jente på 8 mnd som hadde sånn skinne! Og mammaen hennes fortalte at med dem også
var det oppdaga på 6 mnd-kontrollen, så da ble jeg enda mer nervøs...[:)]

Men legen kunne iallefall ikke finne noe unormalt så jubelen sto i taket!![:D] Spesielt farmora var kjempeglad siden hun har hatt det selv!

Så heldigvis slipper vi noe styr med det!!![:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Så godt at alt var i orden[:)]

Back
Topp