Hoftedysplasi/frejkas pute

det pleier å varierer litt fra sykehus til sykehus. på haukeland er det 3 mnd. i tillegg er det avhengig av graden til dysplasien.....hvis det ikker er moden nok etter 3 mnd blir putetiden gjerne litt lengre....

ORIGINAL: Blondiee

Jeg har putebarn [:)]

Det var ett sjokk da jeg fikk vite det for litt over en uke siden da barnelegen så på henne på KK. Jeg gråt og gråt og var så lei meg [:(]

Jeg synes puten er ett mareritt og den irriterer meg, men samtidig så vet jo jeg at det er bra de fant det ut nå.

Jeg skal forresten gjøre meg klar til røntgen og ultralyd på barneklinikken nå. Regner med hun får større pute og hvordan i all verden skal det gå å få henne i bilstolen? Hun kan snart ikke bruke den [:(] [:'(]

Jeg får prøve å være positiv, selv om det er vanskelig [&o]

Trekkene har jeg ikke hørt om, skal spørre dem om det i dag [:)]

du må kjøpe trekkene selv [;)]

Sist hadde je be safe bilstol så når jenta mi var 2 mnd fikk hun større pute, gikk fra 18 til størrelse 20, da passet ikke denne lengre... så vi kjøpte graco (tror det skrives sånn) som gikk fra 0-25 kg så hun har denne ennå.
Tl denne babyen kjøpte jeg maxi cosi sin bilstol å den er litt breiere.. så satser på at denne er bra [;)]
lykke til [:D]

Vi var på kontroll av hoftene igår. Ultralyd...
Snuppa er nå 5 uker...
Den umodne hoften på den ene siden, er nå moden, og bedre enn bra, mens den andre siden er blitt myyye bedre etter putebruken. Så nå så det ut som om vi kan slippe unna etter 3 mnd i pute.
Skal tilbake om 4 uker på ny ultralyd.

Det var ett sjokk da jeg fikk vite det for litt over en uke siden da barnelegen så på henne på KK. Jeg gråt og gråt og var så lei meg [:(]

Jeg synes puten er ett mareritt og den irriterer meg, men samtidig så vet jo jeg at det er bra de fant det ut nå.

Jeg skal forresten gjøre meg klar til røntgen og ultralyd på barneklinikken nå. Regner med hun får større pute og hvordan i all verden skal det gå å få henne i bilstolen? Hun kan snart ikke bruke den [:(] [:'(]

Jeg vet hvordan du har det, syntes det var grusomt da første jenta vår måtte ha.
Hva slags bilstol har du? Vi hadde maxicosi, jenta vår hadde strl. 20 i pute og den passa til hun var 3 mnd, men måtte ta ut nyfødtputa av stolen.[;)]

http://www.frejkas.no/  Her finner du mange søte putetrekk [:)]

vi hadde maxi cosi bilstol helt til hun var ferdig med puten etter 3 mnd. vi brukte et håndkle som vi la i bunnen av stolen slik at hun ble liggende litt høyere i stilen der hvor den er videst....gikk bra

ORIGINAL: Lillepusekatt

Jeg vet hvordan du har det, syntes det var grusomt da første jenta vår måtte ha.
Hva slags bilstol har du? Vi hadde maxicosi, jenta vår hadde strl. 20 i pute og den passa til hun var 3 mnd, men måtte ta ut nyfødtputa av stolen.[;)]

http://www.frejkas.no/  Her finner du mange søte putetrekk [:)]

Vi har Graco duo logic eller noe slikt bilstol. Jeg synes vår stol ser større ut enn maxi cosien, men kan være jeg tar feil.
Det så veldig bra ut på undersøkelsene i går og vi skal bruke puten i størrelse 18 i to uker til og så skal vi bruke str 20 etter det.

Vi fikk tips om at en barnebutikk i nærheten av sykehuset har egne stoler de leier ut til putebarn. Synes det høres litt rart ut, men tenkte vi skulle sjekke det ut hvis hun ikke får plass i stolen med den nye puten. Kanskje vi kan ta spedbarnsinnlegget vekk og bygge det enda mer opp.

Jeg skal sende damen en mail og se om hun fortsatt lager trekk :)

Hun gjør det, har ei veninne som nettop bestillte[;)] Ellers vet jeg om ei på facebookgruppa "putekrigerne" som syr på bestilling,og de er aldeles nydelige [:)]

Back
Topp