Hoftedysplasi/frejkas pute

vinterkyss

Elsker forumet
Vi har fått ei datter med hoftedysplasi, og ble lagt i frejkas pute etter bare 2 dager :(
Min datter på 4år hadde også dette, så det er ikke helt nytt for meg...
Noen andre med "pute"barn?

Yes jenta mi fikk pute på første legekontroll på sykehuse, dette ligger i familien min så var ikke uventa.
Så jeg er helt klar for pute igjen, tror nesten jeg blir sur viss jeg ikke få nå, er så forbredt på dette [;)]
Er mye bedre å ha det nå å bli ferdig med det en å måtte ligge i strekk å gips senere.
Du vet at du kan gå inn på frejkas pute å få trekk i stoff i stede for plastikk trekket som følger med??

Var igrunn veldig forberedt på det jeg også, men syns alikevel det var et slag på trynet :p
Eldste hadde puta i 5,5mnd, så håper vi slipper unna med 3mnd denne gangen. Men er som du sier, heller noen mnd med pute fremfor skinner og gips... (hadde selv pute og gips som baby)
Nei, hva er dette med putetrekk?
Fikk med to trekk nå... et med fugler på, og et helt hvitt (ser tragisk ut ja :p

ååå...fikk du 2 trekk på sykehuse... gå inn på frejkas.no der har de noen helt geniale trekk i stoff, da tar du bare ut selve puta å legger det i lommen på trekket[:D] de koster litt, men er SÅ verdt det [:D] jeg har 1 å skal kjøpe flere om d blir pute på jenta mi[:D] (har ikke født enda)
Elste jenta mi hadde pute i 4 1/2 mnd. Jeg lå og i pute når jeg var liten pga far min låg i gips fra han var 1 1/2 til han var 3 år, så da vil jeg myyyyyyye heller ha pute i 4 mnd[:D] så merker de ikke så mye av det når de er så små.

tusen takk for linkene! har ikke født denne gangen enda og håper at gutten slipper puten (eller foreldrene [;)]). storesøster på snart 2 hadde pute i 3 måneder og jeg HATET mønsteret på plasttrekket!

Er nå inmeldt på putekrigerne :)
Mhm, er så lei av de forbaska borrelåsene på putetrekket... ødelegger nesten alle klæra mine :(

Noen flere som har fått putebarn?

Mine gutter hadde det heller ikke. De hadde kun det man kaller for umodne hofter, og det kontrollerer de bare frem til barnet er 3 mnd, for å se om det retter seg av seg selv.
Vi skal på første ultralyd etter at puta kom på, til tirsdag. Blir spennende å se om det har blitt noen forandring

Jeg har selv hatt hoftedysplasi men snuppa tror vi har sluppet unna... skal på UL i midten på september for å se...

Vi har en putekriger!
Hun lå i seteleie med beina opp ved øra i store deler av svangerskapet. Hun fikk puta dagen vi reiste hjem fra sykehuset, da hun var fire dager gammel. Ble innkalt til ultralyd når hun var to uker gammel, og den viste at det var noe avvik på begge hoftene. Så vi må bruke puta ihvertfall i to måneder, kanskje i fire.

Og her ble d også pute som forventet... Nå er jeg litt sur for at jeg ikke fikk med en gang som jeg bedde om, men fikk den på etter 11 dager..... menmen..

Men hvilken pute har dere? Jeg fikk en ny nå med 2 trekk til et med blomster å et i hvitt... men syntes ikke selve puta var så bra, ingen skinner inni + humpen der puta stopper og opp til ryggen ble så stor at hun må jo bygges opp...
hadde en pute jente for 2 1/2 år siden der jeg hadde en helt annen pute, å den er MYE bedre....

Høres ut som du har samme pute som vi har på dattera vår...
En plast"kladd" som ligger inni et trekk.
Fikk med 2 trekk, et hvitt, og et med bamser på (ingen fine bamser akkurat)
Men venninna mi skal sy et par trekk i barselgave for meg :)
Vi skal på kontroll imorra av hoftene, så skal bli spennende å se om den har hatt effekt til nå :) Også til fysioterapaut etterpå for å sjekke om putestørrelsen er riktig. (Hun bruker nr.18, men syns ikke den sitter bra på henne)

ORIGINAL: trippi

Og her ble d også pute som forventet... Nå er jeg litt sur for at jeg ikke fikk med en gang som jeg bedde om, men fikk den på etter 11 dager..... menmen..

Men hvilken pute har dere? Jeg fikk en ny nå med 2 trekk til et med blomster å et i hvitt... men syntes ikke selve puta var så bra, ingen skinner inni + humpen der puta stopper og opp til ryggen ble så stor at hun må jo bygges opp...
hadde en pute jente for 2 1/2 år siden der jeg hadde en helt annen pute, å den er MYE bedre....

Høres ut som Frejkas pute, samme pute som vi fikk. Vi fikk også et blomstrete og et hvitt trekk. Og det må bygges opp overalt. Vi vurderte å kjøpe overmadrass av skumgummi og klippe opp, men nå har vi i stedet for kjøpt noen billige sitteputer til stoler som er like tykke som Frejkas pute, som vi har i vugge, seng og på gulvet om hun ligger der. I bagen har vi bygget opp med helsetepper.

Største problemet nå, er at det ser ut som bagen snart er for liten allerede. Hun har føttene sine inntil sidene på bagen, og hun er bare tre uker gammel... Krysser fingrene for at hun kun behøver å ha pute sju uker til, og ikke frem til jul. Blir det fire måneder, så må vi nok kjøpe ny vogn. Eventuelt låne tvillingvogn fra hjelpemiddelsentralen...

Men den andre puta mi heter og frejkas pute, men er en helt annen MYE bedre type, så jeg bruker bare den gammle..
Syns ikke den nye var noenting bra... så vil jeg heller ha flere trekk til den..
Jeg får ikke nykonroll nå før etter 4 1/2 mnd, hvorfor får dere så fort??? skal dere på UL eller røntgen??

Men den andre puta mi heter og frejkas pute, men er en helt annen MYE bedre type, så jeg bruker bare den gammle..
Syns ikke den nye var noenting bra... så vil jeg heller ha flere trekk til den..
Jeg får ikke nykonroll nå før etter 4 1/2 mnd, hvorfor får dere så fort??? skal dere på UL eller røntgen??

Kommer kanskje an på sykehuset man tilhører. Vi fikk ul når jenta var to uker og skal på ul-kontroll etter to måneder. Fikk beskjed om at de så mye mer på ul siden hofteleddet er mest brusk fortsatt.

ORIGINAL: Karneol

Kommer kanskje an på sykehuset man tilhører. Vi fikk ul når jenta var to uker og skal på ul-kontroll etter to måneder. Fikk beskjed om at de så mye mer på ul siden hofteleddet er mest brusk fortsatt.

hmm ikke noen spesiell grunn for at du får etter 2 mnd?? Da vil jeg og ringe å spør om vi kan få komme etter 2 mnd [;)]
Men tror kansje det er 4 1/2mnds regel her for med storesøster fikk vi første timen etter 4 1/2 mnd å hun fikk den på dagen etter hun ble født...

Hei, min sønn hadde pute...Inne på putekrigerne på facebook finner dere han på bilder...(kian heter han) Er ei husker ikke navnet hennes, hu syr kjempe fine putetrekk....Og ikke dyrt heller...Jeg hadde to og velge i mellom, og di var kjempe søte...Og passet fint inntill han sine klær...[:)]

Vil ikke selge eller gi bort trekka tilfelle nr 4 her blir putebarn...

hmm ikke noen spesiell grunn for at du får etter 2 mnd?? Da vil jeg og ringe å spør om vi kan få komme etter 2 mnd [;)]
Men tror kansje det er 4 1/2mnds regel her for med storesøster fikk vi første timen etter 4 1/2 mnd å hun fikk den på dagen etter hun ble født...

Vi fikk beskjed om at puta måtte være på i 2-4 måneder. Så kan tenkes puta skal av etter den kontrollen.

ORIGINAL: Hope4 med ny spire

Hei, min sønn hadde pute...Inne på putekrigerne på facebook finner dere han på bilder...(kian heter han) Er ei husker ikke navnet hennes, hu syr kjempe fine putetrekk....Og ikke dyrt heller...Jeg hadde to og velge i mellom, og di var kjempe søte...Og passet fint inntill han sine klær...[:)]

Vil ikke selge eller gi bort trekka tilfelle nr 4 her blir putebarn...

Har putetrekk jeg [:D] å er medlem der [;)] så nå er flere trekk bestillt [:D] greit å ha litt å bytte med[:D]

ORIGINAL: Karneol

Vi fikk beskjed om at puta måtte være på i 2-4 måneder. Så kan tenkes puta skal av etter den kontrollen.

Da må jeg kansje ringe å høre om jeg kan komme tidligere, for det var ikke så mye her så det var på storesøster..

Back
Topp