Hodeverk..

Jente1983

Flørter med forumet
Desemberglede 2015
Hvordan bli kvitt hodepine UTEN å ta paracett??! Jeg blir gaaal snart :-(

Vann, god tur, deilig dusj eller sove litt :) god bedring!

Frisk luft, kaldt vann, massasje, sukker eller salt hvis du har for lite av det, godt lys, pause fra TV/pc...

God bedring!

Samme her.. Jeg har ikke funnet noe som funker. Det er mange som sier at frisk luft i rolig tempo er fint, jeg orker ikke det. Det smeller liksom i hodet mitt for hvert tråkk jeg tar. Utrolig slitsomt. Skal høre med legen når jeg skal til han om det er noen gode tips. Er til å bli gal av.

Takk for tips... men det hjelper ikke når jeg er på jobb... :-(

Ansiktsspray? Kom plutselig på at det hjalp meg forrige svangerskap. C-vitaminsprayen fra Body shop kunne jeg bruke utenpå lett sminke, og uten å gå fra pulten min.

Nei, dessverre, kald klut kan kun benyttes hjemme på sofaen ;) Kan også hjelpe å massene lett i tinning, nakke (rett bak skallen og ned til skuldre). Er det tensjonshodepine kommer gjerne smerten fra nakke/skuldre og musklene som strekker seg fra tinning og bak i hårfestet på hver side av hodet. God bedring videre!

Huff, jeg har også veldig vondt i hodet! Har hatt kronisk hodepine bak venstre øye og i nakken siden onsdag på jobb. Har ikke kommet meg på jobb i går og i dag:-( Nå skriver jeg ned alt jeg drikker, og prøver å drikke mer enn jeg pleier. Har skylt nesa med saltvann (nesehorn) i tilfelle det skulle være noe tetthet der. Tvang meg ut i frisk luft i sted, satt bare på terrassen med solbriller.. Føler det har lettet litt nå, men det er der enda. Paracet funker ikke. Skal til legen snart å måle blodtrykk og puls. Håper det går over snart.

Oppdatering etter legebesøk:
Jeg har spenningshodepine forårsaket av stress. Kan få forsiktig massasje, varme bad eller omslag, gå turer.

Oppdatering etter legebesøk:
Jeg har spenningshodepine forårsaket av stress. Kan få forsiktig massasje, varme bad eller omslag, gå turer.
Uff... hvordan fant de ut det? Men ingen av rådene lar seg praktisere med å gå på jobb... slitsomt :-(

Uff... hvordan fant de ut det? Men ingen av rådene lar seg praktisere med å gå på jobb... slitsomt :-(

Nei, derfor ble jeg sykmeldt.. Hadde 50% sykmelding fra før, og nå ble det 100. Har ikke fungert noe bra i jobben, jobber i barnehage som assistent. Men er utdannet pedagog. Ped. leder over meg synes det er godt å ta sin frustrasjon over på meg, siden jeg er forstår henne og kan gi henne råd. Men det ender med at jeg blir veldig stresset. Jeg gjør nok også mye mer enn hva som kreves av meg i jobben, det er vanskelig å la være.. Jeg ser jo alt som må gjøres til enhver tid. Nå er dette svangerskapet litt spesielt, siden vi har vært gjennom mange prøverørsforsøk og brukt over 200 000 kroner til sammen, det er heller ikke sannsynlig at jeg får oppleve å gå gravid igjen. Derfor sier legen at vi skal gjøre alt vi kan for å komme i mål nå.
Legen stilte diagnosen ved å lytte til hvordan hodepinen har artet seg, og ved å lokalisere de stramme musklene i tinningene, hode, nakke og skuldre.

Nå har hodepinen kommet tilbake etter å ha hatt litt "fri" i helgen.. Kjenner jeg er utrolig stiv og stram øverst i nakken, men bevegeligheten er relativt god. Forstår ikke dette helt. Har gjort små øvelser og tøyninger hver dag, og det har hjulpet. Massasje gjorde det faktisk verre... Tror jeg skal kontakte Kiropraktor i dag, kanskje det er små låsninger jeg ikke får bukt med selv. Det er så tappende for energi å ha så vondt i hodet hele tiden!

Nå har hodepinen kommet tilbake etter å ha hatt litt "fri" i helgen.. Kjenner jeg er utrolig stiv og stram øverst i nakken, men bevegeligheten er relativt god. Forstår ikke dette helt. Har gjort små øvelser og tøyninger hver dag, og det har hjulpet. Massasje gjorde det faktisk verre... Tror jeg skal kontakte Kiropraktor i dag, kanskje det er små låsninger jeg ikke får bukt med selv. Det er så tappende for energi å ha så vondt i hodet hele tiden!

Har du helt ny eller en gammel hodepute? Kan det være en link til hodeputen din? Jeg husker jeg slet veldig med muskelhodepine en stund, og da var puten den store synderen.

Jeg har forresten svangerskapshodepine. Denne hadde jeg sist svangerskap også. Ble kvitt den i midten av andre trimester. Ingenting å gjøre med den, egentlig..

Har du helt ny eller en gammel hodepute? Kan det være en link til hodeputen din? Jeg husker jeg slet veldig med muskelhodepine en stund, og da var puten den store synderen.

Hodeputen er relativt ny, 1,5 år - type Svane (ligner litt på tempur). Den har fungert utmerket tidligere, men kan kanskje prøve en annen for å se... Takk for råd.

Jeg har forresten svangerskapshodepine. Denne hadde jeg sist svangerskap også. Ble kvitt den i midten av andre trimester. Ingenting å gjøre med den, egentlig..

Ja, har tenkt på den typen hodepine. Legen nevnte ikke den som et alternativ, men tenker jeg kan høre med jordmor - om jeg fremdeles sliter i uke 16.

Ja, har tenkt på den typen hodepine. Legen nevnte ikke den som et alternativ, men tenker jeg kan høre med jordmor - om jeg fremdeles sliter i uke 16.

Ja, det kan være lurt. Jeg sliter til vanlig med migrene, så denne hodepinen er veldig enkel å skille fra den andre. Utrolig slitsomt.. Husker jeg ble verre i uke 15-17, før det gradvis ga seg. Får håpe hodepinen din gir seg snart!

Back
Topp