Hodet ikke festet :(

Min har heller ikke festa seg, men det gjorde ikke storebroren heller før han var på vei ut ;) jeg hadde en veldig gjennomsnittlig fødsel med han som startet av seg selv med rier. Legen min sa også at det kan ta lenger tid før de fester seg hos flergangsfødende fordi det er bedre plass der inne. Prøv å ikke stress med det!

Vet du hva, jeg dro bort til sykehuset (10 min unna bare) for å sjekke ståa. De sa de hadde god tid og at det bare var å komme. Jeg ble jo nemlig helt motløs av en UL-lege som sa at det så ut som å være milevis fra fødsel her, og han tippet jeg ikke var moden fordi jeg sa nei da han spurte om jeg hadde hatt noen rier..

Tog ctg, og jammen hadde jeg visst ikke en del kynneraktivitet. Jeg har nemlig trodd at når magen buler sånn, at det er babyen som presser oppover! Men det er jo selvsagt kynnere! Jeg skjønner ikke at jeg har klart å være så dum. Men jeg har jo kjent kynnere når jeg er i aktivitet, og det har kjentes annerledes ut. Så jeg vil tro det gjelder deg også, at den ene av de klumpene er livmora, i hvert fall. Om ikke begge. :p Og jeg har også trodd akkurat som deg, at de klumpene er hodet og rumpe. Men det er det altså ikke. Og jordmora sa at selv om han ligger på høyre side, så hadde ikke det så mye å si. Det blir svært få stjernekikkere uansett, de klarer å skru seg under riene. Så det var også godt å høre. Hodet var ikke helt festet, men nedi bekkenet.

Og ellers var det gode nyheter, jeg var litt moden og hadde 1-2cm åpning, mormunnen var myk og litt kort. Så nå er ti tonn lettet fra mine skuldre, i hvert fall! :joyful: Hun strippet meg litt også, og sa at hun tippet at jeg slapp å gå en uke til. Jeg er så glad! Nå er det hvert fall håp. Nå klarer jeg plutselig å tro på at han faktisk skal ut :p
Så utrolig deilig da!!! :-)
Det var jammen godt at du fikk deg en sjekk! :-)

Ja, det er ved kynnere at jeg har to kuler ut. Når magen er myk er det kun rompen jeg kjenner på høyre side. Så det med livmor kan godt stemme! Rompen har vi sett på ultralyd, så jeg har fått bekreftet at det er den som er på høyre side! :-)

Det er ikke alle som merker kynnere, så dumt av legen din å avfeie deg sånn når du sa du ikke hadde merket rier. Jeg merker og ser mine kynnere, men når jeg tok ctg kom det flere utslag på kynner aktivitet enn hva jeg merket selv. Så tror det er helt normalt! :-)

Herlig med modning også da!!! :-) :-) :-)
Nå er du igang! Spennende! Når er termin?
Gratulerer med så gode nyheter! Nå får du nyte resten av kvelden! :-)

Jeg er nå tre dager på overtid, og da jeg var på kontroll på mandag var ikke hodet helt festet enda. Vet at det ikke har kommet særlig lenger heller, siden babyen har klart å snu seg fra høyre til venstre side, og tilbake igjen til høyre. (Ekstra kjipt det også!)

Er bare så utrolig engstelig for at fødselen da ikke skal komme igang av seg selv. :( jeg er livredd for å bli satt igang da jeg vet at det er risiko for en langdryg og kjip fødsel med mye smerter, og større risiko for komplikasjoner og keisersnitt. Føler meg bare ikke trygg i min egen kropp. :( dessuten innbiller jeg meg nå at babyen har snudd seg, det dunker på rare steder og kjenner hikking høyt oppe. Blir helt fortvilet her. Noen som har noen trøstende ord eller erfaringer?
Er du førstegangs? Jeg er annengangs og fødte i uke 38+5. Jeg ble satt igang. Hodet var ikke festet, hun flyttet seg fra ene siden til den andre, kunn en cm åpning og livmorhalsen 2-3 cm. Så jeg var jo ikke moden nok. Fikk en modningspille kl 9:00 lørdag morgen, kjente ingenting, ny pille kl 16:00, var da to cm åpen, fikk en runde med rier ca en time før det ga seg. Kjente ingenting, sov godt til søndag, kl 17:30 tok de vannet å da satte det igang! Seks timer etter var hun ute :-) Så bortsett fra den ene timen med rier dagen før, var det ikke en lang fødsel selv om jeg ikke var moden. Det går nok helt fint :-)

Så utrolig deilig da!!! :)
Det var jammen godt at du fikk deg en sjekk! :)

Ja, det er ved kynnere at jeg har to kuler ut. Når magen er myk er det kun rompen jeg kjenner på høyre side. Så det med livmor kan godt stemme! Rompen har vi sett på ultralyd, så jeg har fått bekreftet at det er den som er på høyre side! :)

Det er ikke alle som merker kynnere, så dumt av legen din å avfeie deg sånn når du sa du ikke hadde merket rier. Jeg merker og ser mine kynnere, men når jeg tok ctg kom det flere utslag på kynner aktivitet enn hva jeg merket selv. Så tror det er helt normalt! :)

Herlig med modning også da!!! :) :) :)
Nå er du igang! Spennende! Når er termin?
Gratulerer med så gode nyheter! Nå får du nyte resten av kvelden! :)

Hehe, da er sikkert kulen på venstre side rumpen her, da. Og livmor på andre. :)

Takk for det, nå er det bare å håpe at det går rette veien. Terminen var 15.april, derfor jeg er så utålmodig. :p Har gått en kynnerfremkallende tur nå, og så skal vi slappe av og nye kvelden. Ha en strålende aften du også!

Og takk Tine Therese, godt å høre at alt gikk lett og fint selv om du ble satt igang :) det letter.

Har du prøvd å stimulere brystvortene? Tok 10 min fra jeg begynte til første rien kom :)

Back
Topp