Hodet festet!

Jeg var hos JM i går. Her var ikke hode festet. Kjenner at jeg er veldig lei. Klar for å få kroppen min tilbake. Og ikke må gå med smerter 24/7.

Jeg var hos JM i går. Her var ikke hode festet. Kjenner at jeg er veldig lei. Klar for å få kroppen min tilbake. Og ikke må gå med smerter 24/7.
Er du førstegang eller flergangs? Heldigvis siste innspurt nå :) er det bekkenet som er vondt?

Var hos jordmor i dag jeg å, og hun sa ikke noe om hodet var festet eller ikke... Ligger fortsatt med hodet ned da, men hun sa ikke så mye om det heller. Hun fortalte derimot at hun slutter snart, så neste kontroll om to uker må jeg bestille hos fastlegen:oops: det er jo en grunn til at jeg ikke har gått det til nå! Jeg kunne få time til en anna jordmor om fire uker igjen, men da måtte jeg ringe å bestille time til det å. Det var vist fullt de nærmeste ukene... Er det ikke rart å måtte omorganisere så mye nå i innspurten før fødsel?! Dette var kanskje ikke tråden for det, men tankene kom nå:p

Var på kontroll på tirsdag.. Og står på papirene på leie: HF . Vil det si at hodet er festet da?

Var hos jordmor i dag jeg å, og hun sa ikke noe om hodet var festet eller ikke... Ligger fortsatt med hodet ned da, men hun sa ikke så mye om det heller. Hun fortalte derimot at hun slutter snart, så neste kontroll om to uker må jeg bestille hos fastlegen:oops: det er jo en grunn til at jeg ikke har gått det til nå! Jeg kunne få time til en anna jordmor om fire uker igjen, men da måtte jeg ringe å bestille time til det å. Det var vist fullt de nærmeste ukene... Er det ikke rart å måtte omorganisere så mye nå i innspurten før fødsel?! Dette var kanskje ikke tråden for det, men tankene kom nå:p
Det var litt rart ja.. Hadde ikke likt at det ble bytting så tett opp mot fødsel :sorry: Sa du ifra om at det stresset deg?

Hadde ringt den andre jordmora umiddelbart og forklart situasjonen. Hun klarer sikkert å presse deg inn eller ringe deg ved avbestilling el lignende

Her er det fortsatt bevegelig, altså HB og ikke HF som det er når det er festet. Men tviler på at hodet vil feste seg her da det er nr 3;)

Selv om hode fester seg så betyr det
Ikke at en fødsel er rett rundt hjørnet ;) man kan jo gå sånn i mange uker ! Men det er jo greit å vite at bebisen ligger riktig vei og at hodet er festet, for da er man jo sikra at den plutselig ikke snur seg igjen - sånn rett før fødsel!

Selv er jeg litt redd nå. Jeg tror hun har lagt seg i tverrleie :o :p nei nei nei..... Og er i uke 36+2!!!!

Her er det fortsatt bevegelig, altså HB og ikke HF som det er når det er festet. Men tviler på at hodet vil feste seg her da det er nr 3;)
Så det er det HB står for, står det på min, jeg skjønte ikke hva det betydde og tenkte heller ikke noe mer over det, men da veit jeg det nå;)

Å så godt å vite! Min lå i tverrleie sist så vi skal på ul kontroll av leie i morgen. Håper han har snudd seg (er 36+2) ellers blir det vendingsforsøk på oss :-/

Jordmor kontroll i dag og hodet sitter helt fast, ikke mulig og få rikket på det :D Klar for ut-marsj!
Så bra! :-)
Da vet du at baby kommer riktig vei, med hodet først iallfall! Det er bra! :-)

På min første festet hodet seg i uke 35, og fødte 2 uker senere. :-)
På min andre festet det seg like ved fødsel.
Regner med det nå også, for de har jo større plass når man har født før. Av og til fester de seg jo ikke før man går i fødsel! :-)

Fikk du ikke vite det i begynnelsen av svangerskapet?
Jeg fikk vite at min jordmor kun jobber annenhver tirsdag, og at jeg muligens må ha kontroll hos annen jordmor eller lege om hun ikke får presset alle inn den ene tirsdagen. Dette fikk jeg vite allerede første time.
Så denne gangen måtte jeg vente en måned.

Du burde jo fått info litt tidligere, så du evt kunne gått hos en annen jordmor tidligere.
Det tar jo litt tid å bli kjent osv.
Håper det ordner seg, og at du får time hos annen jordmor i grei tid. :-)

Back
Topp