Hodepine

LilleKnuppet

Betatt av forumet
Utmarsj 2024
Noen andre som har fått skikkelig kraftig hodepine etter dere ble gravid? Ha forøvd å sove i ett mørkt, kjølig rom, tatt en halv Paracet, drukket mye, men ingenting funker? Har dere noe som funket for dere??
 
Ingen råd her. Jeg har det jeg også. Har begynt å loggføre det for å se om det er et mønster. Skal ta en samtale med legen om det, for det tærer veldig på meg. Drikker også mye, men det går ikke over. På torsdag lå jeg knockout på sofaen i 3 timer.
 
Ikke noen råd. Slitt med mye mer hodepine enn før, og jeg hadde mye før og. Hadde 25 dager på rad med migrene og migrenelignende hodepine..Hatt et par uker med roligere, men nå er jeg snart ferdig med dag 7 på en ny runde.. Det roer seg som regel rundt 11-12 og holder seg sånn frem til kvelden. Eneste som virker hjelpe er å ligge i ro å slappe av til det roer seg. Har sånn Kjølelue som jeg har bak nakken, tror det hjelper litt. Innimellom hjelper muskelkrem i nakke eller koffein.
Innimellom funker ikke migrenemedisin, gram paracet eller Pinex forte funker heller ikke. Selvfølgelig ikke forsøkt ibux/naproxen da.
 
Jeg har migrene til vanlig og medisiner for det, men kan ikke bruke disse under graviditeten. Hadde mye migrene og hodepine under første trimester men eneste som jeg kunne gjøre var å vente til det skulle gå over. Lå på mørkt rom med god lufting, noen ganger klut, drakk mye vann og tok Paracet 1g inntil x4 om dagen. Det er ikke så mange andre legemidler en kan ty til heller under graviditet. Som nevnt over her skal en ikke ta nsaid som feks ibuprofen. Jeg har mye hodepine knyttet til stram muskulatur i nakke og rygg så massasje pleier å hjelpe for min del. Har også nyttet tigerbalsam. Lurt å få sjekket blant annet blodtrykk hos fastlegen om du ikke har hatt noe problemer med hodepine tidligere og dersom problemet vedvarer over tid
 
Ingen råd her. Jeg har det jeg også. Har begynt å loggføre det for å se om det er et mønster. Skal ta en samtale med legen om det, for det tærer veldig på meg. Drikker også mye, men det går ikke over. På torsdag lå jeg knockout på sofaen i 3 timer.
Tror jeg skal begynne å loggføre det siden jeg har slitt en del med hodepine
 
Jeg har migrene til vanlig og medisiner for det, men kan ikke bruke disse under graviditeten. Hadde mye migrene og hodepine under første trimester men eneste som jeg kunne gjøre var å vente til det skulle gå over. Lå på mørkt rom med god lufting, noen ganger klut, drakk mye vann og tok Paracet 1g inntil x4 om dagen. Det er ikke så mange andre legemidler en kan ty til heller under graviditet. Som nevnt over her skal en ikke ta nsaid som feks ibuprofen. Jeg har mye hodepine knyttet til stram muskulatur i nakke og rygg så massasje pleier å hjelpe for min del. Har også nyttet tigerbalsam. Lurt å få sjekket blant annet blodtrykk hos fastlegen om du ikke har hatt noe problemer med hodepine tidligere og dersom problemet vedvarer over tid
Når jeg sjekket blodtrykket hos legen var det litt lavt, og jeg er vant til å ha det litt for høyt. Men hun var ikke bekymret sa hun. Ibux holder jeg meg unna fordi jeg tok det så mye når jeg hadde mensen at de fryktet at jeg fikk magesår om jeg fortsatte med det
 
Har slitt med migrene noen år, men ikke hatt det på par år før jeg fikk det tilbake i svangerskapet nå. Jeg er derfor 50 % sykemeldt, og har vært migrenefri siden :) kommer ikke til å gå tilbake til 100 % arbeid før permisjonen begynner i desember.
 
Har slitt med migrene noen år, men ikke hatt det på par år før jeg fikk det tilbake i svangerskapet nå. Jeg er derfor 50 % sykemeldt, og har vært migrenefri siden :) kommer ikke til å gå tilbake til 100 % arbeid før permisjonen begynner i desember.
Hvorfor begynner du permisjon i desember allerede?
 
Jeg fikk to migreneanfall med aura i forrige svangerskap. Aldri hatt migrene hverken før eller siden. Legen sa at det ikke var så uvanlig med svangerskapsutløst migrene..
 
Jeg fikk fortsette med migrenemedisinen min, men den skal kun tas i korte perioder ellers mister den virkningen sin. Og så har jeg mye migrene lignende smerter nå i andre trimester, og de hjelper ikke migrenemedisinen på.
Vanligvis får jeg holdt det mye i sjakk med trening og akupunktur. Holder på fortsatt, men akkurat den hormonelle "migrenen" slipper ikke likevel. Er glad så lenge jeg får fortsatt å trene nakke og skuldre. Sammen med fysio og akupunktur hjelper det mye
 
Sliter masse med hodepine og migrene til vanlig. Nesten ikke hatt i svangerskapet. Hadde noen runder med spenningshodepine , men mistenkte at det kom pga nakken pga. my ligging pga. kvalme. Så tok det opp med kiropraktor som behandler bekkenet mitt, en runde der så var det borte
 
Sliter masse med hodepine og migrene til vanlig. Nesten ikke hatt i svangerskapet. Hadde noen runder med spenningshodepine , men mistenkte at det kom pga nakken pga. my ligging pga. kvalme. Så tok det opp med kiropraktor som behandler bekkenet mitt, en runde der så var det borte
Samme her. Likt enda… kjipt. Nakken min er vond pga anspenthet, spesielt fra jobb. Vært mye til behandling hos fysio, men må nok være flinkere å vedlikeholde øvelser om deg skal holde seg bra. Eller stresse mindre
 
Samme her. Likt enda… kjipt. Nakken min er vond pga anspenthet, spesielt fra jobb. Vært mye til behandling hos fysio, men må nok være flinkere å vedlikeholde øvelser om deg skal holde seg bra. Eller stresse mindre
Å kjedelig! Har virkelig funnet en god behandler, for hun løsner søren meg opp alt som er!
 
  • Omsorg
Reactions: MOK
Back
Topp