Hodepine

Grønn-te88

Forelsket i forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Jeg har gjennom hele svangerskapet vært plaget med kraftig hodepine, det er veldig hemmende og begynner avogtil å lure på om det er normalt eller om jeg burde oppsøke lege. Jeg har før svangerskapet ikke vært plaget med hodepine i det hele tatt, heller ikke i forrige svangerskap. Noen med erfaringer og tanker rundt dette?

Har du kjent migrene fra før?
Eller er det mer som generell hodepine?
Jeg har migrene, og var ikke plaget forrige svangerskap. Men denne gangen er det mye mer hyppig:arghh: lite medisiner en kan ta også, så er jo grusomt når det står på.

Har du kjent migrene fra før?
Eller er det mer som generell hodepine?
Jeg har migrene, og var ikke plaget forrige svangerskap. Men denne gangen er det mye mer hyppig:arghh: lite medisiner en kan ta også, så er jo grusomt når det står på.
Nei, aldri hatt migrene eller vært plaget med hodepine før. Det varer relativt kort, kanskje 30 min før det letter. Men kommer og går flere ganger ila dagen, men er kanskje alltid en liten underliggende murring i hodet. Må legge kald klut på pannen, eneste som lindrer noe da Paracet føler jeg ikke hjelper. Kan fortsette med det jeg holder på med mens det står på, men veldig slitsomt. Kan det være migrene? Hvordan skiller en vanlig hodepine seg fra migrene, sånn i hvordan det kjennes ut? Forbinner migrene med å måtte ligge i en kald, mørk kjeller :joyful:

Nei, aldri hatt migrene eller vært plaget med hodepine før. Det varer relativt kort, kanskje 30 min før det letter. Men kommer og går flere ganger ila dagen, men er kanskje alltid en liten underliggende murring i hodet. Må legge kald klut på pannen, eneste som lindrer noe da Paracet føler jeg ikke hjelper. Kan fortsette med det jeg holder på med mens det står på, men veldig slitsomt. Kan det være migrene? Hvordan skiller en vanlig hodepine seg fra migrene, sånn i hvordan det kjennes ut? Forbinner migrene med å måtte ligge i en kald, mørk kjeller :joyful:
Migrene utarter seg (hos meg) med smerte i det ene øyebrynet, som sprer seg videre til resten av halvdelen av hode. Kjenner jeg det tidlig har jeg medisin som avbryter anfallet. Noen ganger kaster jeg opp og er ute hele dagen. Da er det å ligge i et mørkt, kjølig og stille rom.:dead: Sanseinntrykk blir veldig forsterket. Et anfall varer alt fra et par timer til en dag.
Høres ikke ut som klassisk migrene det du opplever, men kanskje verdt å sjekke nærmere opp i. Masse god bedring :hilarious:

Huff. Begynte her For et par uker siden, har hatt migrene nå i en uke i strekk. fra jeg står opp til jeg legger meg omtrent.

men lege og jordmor sier det er helt normalt, og gjerne avtar etter uke 18.
får håpe du føler deg bedre snart ❤️

koffein har hjulpet et par ganger hos meg foresten, sånn en halv kopp kaffe :D

Jeg har migrene, og anfallene mine starter mef synsforstyrrelser (prikker på netthinnen som øker i intensitet og går fra å bare være en liten flekk til å dekke hele synsfeltet), som varer i en time ca, og så kommer hodepinen. Den er som regel på en side, ved tinningen. Blir verre når jeg reiser meg opp eller skifter nivå på hodet. Egentlig ikke noe som hjelper på min migrene, har prøvd «alt». Bare å ta det med ro. Varer i 1-3 døgn…

Jeg har migrene, og anfallene mine starter mef synsforstyrrelser (prikker på netthinnen som øker i intensitet og går fra å bare være en liten flekk til å dekke hele synsfeltet), som varer i en time ca, og så kommer hodepinen. Den er som regel på en side, ved tinningen. Blir verre når jeg reiser meg opp eller skifter nivå på hodet. Egentlig ikke noe som hjelper på min migrene, har prøvd «alt». Bare å ta det med ro. Varer i 1-3 døgn…
Uff høres ikke noe godt ut :sad010 Det dere beskriver om migrene minner ikke om slik jeg opplever hodepinen for tiden, så er nok ikke svangerskapsmigrene jeg har pådratt meg - heldigvis

Jeg har også sånn auramigrene. Slipper heldigvis unna den verste hodepinen etterpå, men blir utrolig sliten av anfallene. Og de kommer jo ofte på verst tenkelig tidspunkt! Er jeg på jobb klarer jeg ikke å fokusere på skjermen siden bokstavene blir så utydelige, og kjører jeg bil må jeg bare stoppe opp..

Men har generelt slitt med hodepine dette svangerskapet og det går nok mot sykemelding for min del, for nå kjenner jeg at det er vanskelig å fungere i hverdagen med en kontorjobb og skjerm 8 timer om dagen.

Sniker fra mars!

Merker dere kraftigere/oftere migrene nå i svangerskapet?
I dette svangerskapet; ja, oftere anfall.
Forrige svangerskap; ingen anfall.
Merker mange ink. fagpersoner henviser til at migrene blir mildere i svangerskap. Men faktisk gjelder det kun en tredjedel. En tredjedel er uendret og en tredjedel blir verre :dead:

Jeg har hatt konstant hodepine siden starten av juli, så kjenner meg igjen i dette! Det er alltid en underliggende hodepine, også får jeg noen økter på 3-7 dager der hodepinen er helt ekstrem, må bare ligge på rommet og hvile. Opplever at de «øktene» trigges med en gang jeg gjør mye på en dag, er lenge på besøk hos noen etc. Jeg har hatt samme type hodepine som jeg har på det verste før svangerskapet også, men veldig, veldig sjeldent (or ganger i året). Aldri blitt utredet for migrene, så vet ikke hvordan type hodepine det er. Var hos privat lege som sa det er vanlig pga hormonforandringer i svangerskapet :Heartpink Jeg har også fått tatt ekstra blodprøver for å utelukke andre ting, så det kan jo være en idé:)

Merker at det er en del mer hodepine, spesielt etter en lang dag på jobb. Eller en dag me mye gjøremål. Men idag fikk jeg sånn støt lignende hodepine. Det er så ubehagelig, spesielt når jeg er alene med 4 unger. Må bare legge meg ned og lukke øynene. Prøve å slappe av til det går over. Men lurer på om jeg burde sykemelde meg for dette. Ser jo at det blir forverring med jobb, å når mannen ikke er hjemme. Andre som har vært til legen? Skal få meg en time..

Merker at det er en del mer hodepine, spesielt etter en lang dag på jobb. Eller en dag me mye gjøremål. Men idag fikk jeg sånn støt lignende hodepine. Det er så ubehagelig, spesielt når jeg er alene med 4 unger. Må bare legge meg ned og lukke øynene. Prøve å slappe av til det går over. Men lurer på om jeg burde sykemelde meg for dette. Ser jo at det blir forverring med jobb, å når mannen ikke er hjemme. Andre som har vært til legen? Skal få meg en time..
Jeg har blitt 40% sm pga hodepine (hovedsaklig) nå. Jobber foran skjerm hele dagen, så hodet er helt kokt når jeg kommer hjem fra jobb. Merker enorm forskjell på helg når jeg ikke sitter foran skjermen, så forhåpentligvis hjelper det med reduserte dager for min del!

Sniker fra mars!

Merker dere kraftigere/oftere migrene nå i svangerskapet?
Migrenen er muligens noe kraftigere når den setter i gang, men med unntak av en periode med mye stress og mange anfall på kort tid, så har jeg nå anfall sjeldnere enn normalt. Kan hende fordi jeg er flinkere til å lytte til kroppen og godta at det må hviles når det trengs

I dette svangerskapet; ja, oftere anfall.
Forrige svangerskap; ingen anfall.
Merker mange ink. fagpersoner henviser til at migrene blir mildere i svangerskap. Men faktisk gjelder det kun en tredjedel. En tredjedel er uendret og en tredjedel blir verre :dead:
Ja, legen min bare feide de bort, med at de fleste opplever mindre migrene i svangerskapet. Jeg satt der å prøvde å si at jeg nettopp hadde hatt det kraftigeste anfallet på lenge.

Ja, legen min bare feide de bort, med at de fleste opplever mindre migrene i svangerskapet. Jeg satt der å prøvde å si at jeg nettopp hadde hatt det kraftigeste anfallet på lenge.
En lege skal ikke feie bort hva du kjenner på, med at de fleste opplever mindre migrene i svangerskapet. Det hjelper jo lite for deg som opplever det motsatte :bored: håper du slipper flere anfall fremover:Heartred

Jeg har blitt 40% sm pga hodepine (hovedsaklig) nå. Jobber foran skjerm hele dagen, så hodet er helt kokt når jeg kommer hjem fra jobb. Merker enorm forskjell på helg når jeg ikke sitter foran skjermen, så forhåpentligvis hjelper det med reduserte dager for min del!
Akkuratt sånn jeg og jobber, Ble faktisk 50% sykemeldt ihvertfall noen uker frem nå. Men tror jeg i tillegg har blitt syk. Forkjølt og har hatt konstant hodepine i 2 dager nå.. kjedelig med den hodepinen!

Jeg har gjennom hele svangerskapet vært plaget med kraftig hodepine, det er veldig hemmende og begynner avogtil å lure på om det er normalt eller om jeg burde oppsøke lege. Jeg har før svangerskapet ikke vært plaget med hodepine i det hele tatt, heller ikke i forrige svangerskap. Noen med erfaringer og tanker rundt dette?
Jeg var sykemeldt store deler av forrige svangerskap med sterk hodepine og begynner å kjenne tendensene denne gangen også... første barn hadde jeg ikke det problemet, og har det ikke når jeg ikke er gravid heller. Det er sannsynligvis half normalt, men det skader ikke å nevne det for legen.

Back
Topp