Hodepine

Jeg har det samme..... Jeg drikker veldig mye vann, og prøver å være ute i frisk luft hver dag:-)

Det er over for min del, men prøv å drikk mye vann, få i deg vitaminer for gravide, spis regelmessig og gå gjerne korte turer for litt frisk luft. Håper det snart går over. Er det for ille, så ta deg en paracet ❤️

Hvor langt er du kommet? Jeg hadde konstant hodepine fra uke 8-12. Først etter det begynte det å slippe taket. Samboeren min masserte nakken og hodebunnen min når jeg slet med det, og jeg syntes at det hjalp :)

Får hodepine de dagene jeg er ekstra sliten. Gjerne de dagene jeg har sovet lite og spist lite, samtidig som at guttungen på snart 2 år har intens varierende humør for tiden og dermed suger ut all energi av meg. Føler det er ingenting som hjelper. Må bare holde ut. :sorry:

Jeg sliter med migrene , fikk det første gang når jeg var gravid for 4 år siden, da ble jeg faktisk innlagt på sykehuset flere ganger pga at jeg hadde så vondt i hode , har hatt det siden den graviditeten, men har det oftere no når jeg er gravid igjen

Sliter med hodepine her også, det kom forsåvidt etter uke 12 her. Her hjelper hverken mye vann, frisk luft eller mye søvn. De dagene det er verst er det Paracet som fungerer, ellers så fungerer massasje bra men mannen gidder ikke så ja..
Jeg bruker egentlig bare å holde ut, men tar Paracet de dagene det er absolutt verst eller de dagene jeg har hodepine på jobb.

Jeg har hatt økende "mengde" migreneanfall de siste ukene. Startet med at jeg fikk det rett etter jobb en dag, så fortsatte det dagen etter. Så hadde jeg en dags pause og på nattavakta fikk jeg aura med påfølgende migrene anfall kl 03.. Det anfallet hadde jeg gående i tre dager. Har aldri følt meg så elendig før.

Har hatt god effekt av migrene-nesespray tidligere, men har fått beskjed av legen at nå er det kun paracet som er greit å ta. Paracet har heldigvis funket bra nå.

Har masse hodepine selv, føler ikke at vann hjelper så mye heller..
Jordmor sa jeg skulle ta minst mulig paracet og heller drikke mer vann.. + fokusere på hvile

Tok min første Paracet nå! Det var deilig. Orket ikke mer. Vann hjelper ikke og frisk luft hjelper ikke....

Sliter mer enn vanlig med hodepine så langt :( blir gal, prøver å ikke ta smertestillende men måtte ta en på mandag for å overleve dagen...

Har alltid hatt migrene men de blir verre nå med hormoner :(

Jeg har hatt økende "mengde" migreneanfall de siste ukene. Startet med at jeg fikk det rett etter jobb en dag, så fortsatte det dagen etter. Så hadde jeg en dags pause og på nattavakta fikk jeg aura med påfølgende migrene anfall kl 03.. Det anfallet hadde jeg gående i tre dager. Har aldri følt meg så elendig før.

Har hatt god effekt av migrene-nesespray tidligere, men har fått beskjed av legen at nå er det kun paracet som er greit å ta. Paracet har heldigvis funket bra nå.
eg snakka om legen min angående bruk av Imigran under svangerskapet. Var mykje plaga med migrene tidligere, men heldigvis ingen anfall til no. Han sa at med Imigran det er som med en del anna medisin - konsekvensen av å ikkje ta den Kan vere større en faren ved å ta.. Konklusjen: dersom eg vart hardt ramma skulle eg ta medesin, men i størst mulig unngå det.

eg snakka om legen min angående bruk av Imigran under svangerskapet. Var mykje plaga med migrene tidligere, men heldigvis ingen anfall til no. Han sa at med Imigran det er som med en del anna medisin - konsekvensen av å ikkje ta den Kan vere større en faren ved å ta.. Konklusjen: dersom eg vart hardt ramma skulle eg ta medesin, men i størst mulig unngå det.
Åååh, så bra!
Nå har heldigvis paracet funket for meg nå, men blir det verre så får jeg bare ta kontakt med legen å forhøre meg med henne. Bruker Zomig nasal til vanlig under anfall/aura

Back
Topp