Hodepine

Det er jo helt riktig det jeg sa. Du skriver jo det samme. Fra 140/90 regnes som høyt.
Jeg mente at du trenger ikke ha både overtrykk over 140 og undertrykk over 90, det holder at en av delene er over for at det regnes som høyt.

Men det regnes ikke som høyt før det er 90.

ja hvorfor tror du jeg mener noe annet?

Nei, men er helt i grenseland, og med proteiner i urinen og intens hodepine, er det verdt å sjekke opp :) da hun har mange av symptomene, og undertrykket er i tillegg forhøyet :)

Når trykket stiger så mye på noen dager skal det alltid sjekkes på sykehus uansett.
Man trenger ikke ha blodtrykk på over 140/90 for at det skal være svangerskapsforgiftning. Som legene på føden sier, man må ta utgangspunkt i hva blodtrykket har ligget på tidligere.

Ligger fortsatt på føden, men de regner med at jeg kommer meg hjem før helga. Blodtrykket stiger ikke og har kun +1 på proteiner nå. Så hode pinen er merst sannsynlig hormonell.

Nei, men er helt i grenseland, og med proteiner i urinen og intens hodepine, er det verdt å sjekke opp :) da hun har mange av symptomene, og undertrykket er i tillegg forhøyet :)
Ja jeg skrev det også.:) klart en lege eller jm skal vurdere det.

Ligger fortsatt på føden, men de regner med at jeg kommer meg hjem før helga. Blodtrykket stiger ikke og har kun +1 på proteiner nå. Så hode pinen er merst sannsynlig hormonell.
Så bra.:) godt å få det sjekket. Mye dumme plager man får i svangerskapet.

Men det regnes ikke som høyt før det er 90.

ja hvorfor tror du jeg mener noe annet?
Fordi når du skriver 140/90 så høres det ut som man må ha det i kombinasjon før det regnes som høyt. Men da er vi enige da. Heldigvis er det sånn (hvertfall her jeg bor) at man får oppfølging før man er nådd kriteriet for å få diagnosen svangerskapsforgiftning, og heldigvis ser de på totalen av symptomer og ikke bare blodtrykket [emoji4]

Fordi når du skriver 140/90 så høres det ut som man må ha det i kombinasjon før det regnes som høyt. Men da er vi enige da. Heldigvis er det sånn (hvertfall her jeg bor) at man får oppfølging før man er nådd kriteriet for å få diagnosen svangerskapsforgiftning, og heldigvis ser de på totalen av symptomer og ikke bare blodtrykket [emoji4]
Ja jeg tror du hengte deg opp i ting som ikke sto i innlegget mitt.:) dette er grensene for hva som er høyt blodtrykk skrev jeg. Ikke kriterier for svangerskapsforgiftning.

Ja jeg tror du hengte deg opp i ting som ikke sto i innlegget mitt.:) dette er grensene for hva som er høyt blodtrykk skrev jeg. Ikke kriterier for svangerskapsforgiftning.
Tror vi må ha misforstått hverandre, for jeg kommenterte på at blodtrykket definitivt er i grenseland når det kun er 2 unna 90 i undertrykk. Unøyaktige målinger osv. Vi kommenterte nok litt på forskjellige ting.

Back
Topp