Hodepine

Mini88

Flørter med forumet
Årh, er så plaget med hodepine for tiden:/ Klarer jo ikke fungere i det hele tatt og har to små! Vil ikke ta Paracet så mye! Noen som har noe tips! Blir så sliten av det. Og akkurat nå som kvalmen har gitt seg!

Jeg har også hatt hodepine over lengre tid. Tok dette opp med legen og han mente det var vanlig. Fikk beskjed om at jeg kunne ta mer paracet, men prøver å unngå det. Går nesten ikke en dag uten vondt i hode. Tenkte å ta dette opp med jordmor i dag.

Jeg hadde det også slik en periode. Har blitt flinkere til å drikke mye vann og slappe av etter jobb, og det syns jeg hjelper på :)

Samme her.. 18 av de 31 dagene i juli har gått med til hodepine. Har ikke tatt det opp med legen, men har slitt med migrene i årevis før svangerskapet. Har kun tatt to paracet i denne graviditeten, og vil ikke ta med mindre jeg blir tvungen til det.

Det eneste som hjelper her er å bøtte nedpå med vann... Hodepine er noe herk! :(

Har migrene til vanlig. Som regel 2-3 anfall i uken.
Men etter jeg ble gravid så har jeg nesten ikke noe hodesmerter i det hele:smiley-angelic001
Og det er sååååå fantastisk.

Hodepine/migrene er noe HERK!

Drikke mye vann, ligge på mørkt rom med god lufting om natten, være mye ute i frisk luft. På dager hvor det er ekstra ille pleier jeg å smøre Tigerbalsam på bestemte punkter (typisk over nesen mellom øyenbryna)...synes dette hjelper godt.

Har migrene til vanlig. Som regel 2-3 anfall i uken.
Men etter jeg ble gravid så har jeg nesten ikke noe hodesmerter i det hele:smiley-angelic001
Og det er sååååå fantastisk.

Hodepine/migrene er noe HERK!
Har du medisin mot migrene som hjelper?
Sliter med det selv (men ikke såå ofte som deg) har ikke funnet noen medisin som faktisk hjelper. Jeg har veldig kraftig type migrene, (synsforstyrrelser, oppkast, grusom hodesmerte og mister gradvis følelsen i kroppen). Men har heldigvis ikke hatt sånne anfall siden jeg var over uke 12 :)

Har du medisin mot migrene som hjelper?
Sliter med det selv (men ikke såå ofte som deg) har ikke funnet noen medisin som faktisk hjelper. Jeg har veldig kraftig type migrene, (synsforstyrrelser, oppkast, grusom hodesmerte og mister gradvis følelsen i kroppen). Men har heldigvis ikke hatt sånne anfall siden jeg var over uke 12 :)

Jeg har slike anfall som du beskriver. Men jeg er heldig og har medisin som tar det før jeg blir så dårlig. Mitt hovedproblem er at jeg blir så dårlig av medisinen også :P men alt er bedre enn et kraftig anfall altså.

Migrenen min blir veldig forandret av svangerskap. Etter hver gang jeg har vert gravid, så må jeg prøve en ny type medisin.
Først brukte jeg maxalt rapitab.
Så ble jeg gravid. Måtte bruke imigran under svangerskapet (siden det er den de kan gå "god" for).
Så prøvde jeg maxalt igjen etter fødsel. Men da virket den ikke.

Deretter prøvde jeg utallige andre medisiner. Fant tilslutt en som tok det.
Så ble jeg gravid igjen :P Tilbake til imigran, da virket imigran veldig godt.

Nå har jeg faktisk gått på imigran til jeg ble gravid. Men de få gangen jeg får antydning til anfall, så føler jeg ikke at medisinen hjelper like godt.

Konklusjon. Medisinering av migrene er noe herk :P

Jeg har slike anfall som du beskriver. Men jeg er heldig og har medisin som tar det før jeg blir så dårlig. Mitt hovedproblem er at jeg blir så dårlig av medisinen også :p men alt er bedre enn et kraftig anfall altså.

Migrenen min blir veldig forandret av svangerskap. Etter hver gang jeg har vert gravid, så må jeg prøve en ny type medisin.
Først brukte jeg maxalt rapitab.
Så ble jeg gravid. Måtte bruke imigran under svangerskapet (siden det er den de kan gå "god" for).
Så prøvde jeg maxalt igjen etter fødsel. Men da virket den ikke.

Deretter prøvde jeg utallige andre medisiner. Fant tilslutt en som tok det.
Så ble jeg gravid igjen :p Tilbake til imigran, da virket imigran veldig godt.

Nå har jeg faktisk gått på imigran til jeg ble gravid. Men de få gangen jeg får antydning til anfall, så føler jeg ikke at medisinen hjelper like godt.

Konklusjon. Medisinering av migrene er noe herk :p
Har du sånne anfall så ofte:eek: Hjelpes!
Imigran brukte jeg da jeg var 14-15 år, hjalp egentlig ikke, men da var migreneanfallene mye mildere, kun den intens hodepinen. I første graviditeten forsvant migrenen ved uke 12, men kom tilbake kort tid etter fødsel.
Da guttungen va 1,5 endret anfallene seg plutselig til sånne som jeg beskrev i innlegget over -.-
Kanskje det blir bedre etter dette svangerskapet? :) Lov å håpe ;)

Har du sånne anfall så ofte:eek: Hjelpes!
Imigran brukte jeg da jeg var 14-15 år, hjalp egentlig ikke, men da var migreneanfallene mye mildere, kun den intens hodepinen. I første graviditeten forsvant migrenen ved uke 12, men kom tilbake kort tid etter fødsel.
Da guttungen va 1,5 endret anfallene seg plutselig til sånne som jeg beskrev i innlegget over -.-
Kanskje det blir bedre etter dette svangerskapet? :) Lov å håpe ;)

Bare å håpe ;) Alt kan skje :D

Jeg sliter mye med det til tider og må ta Paracet for å få sove. Husk at det er fryktelig slitsomt for kroppen din at du har mye vondt i hodet. Bedre å ta Paracet og kanskje få slappet av et par timer enn å gå rundt med smerter flere dager i strekk. Har du prøvd fysio forresten mot hodepinen?

Jeg har fått migrene nå etter jeg ble gravid. Men fikk så hyppig med hodepine så legen begynte å stusse litt, siden det ikke var migrene hele tiden. Og det viste seg at blodprosenten min hadde synket så mye på 1,5 mnd nå, så ble satt på sterke jern tabletter

Back
Topp