Hodepine

Litenherlighet

Glad i forumet
Augustlykke 2015
Marsboerne2017
Marshmallows 2022
Jeg har siste uken slitt med hodepine. Er kvalm i tillegg, men denne hodepinen er veldig intens, og overdøver på en måte kvalmen.

Jeg har til nå latt være å ta smertestillende, men jeg kan ta paracet? Eller?

Paracet skal man kunne ta ja.
Husk å få i deg nok væske, om du drikker for lite kan det også gi hodepine ;)

Jeg hadde og hodepine i noen dager, Googlet og leste svar fra lommelegen at vi ikke burde ta hvis det ikke er veldig nødvendig pga barnets utvikling de første 12 ukene, så jeg tok ikke. er kanskje snakk om fare ved større doser over fler dager. kan ikke se for meg at en paracet skal kunne skade! men jeg tok ikke også gikk det over til slutt heldigvis:)

Jeg hadde og hodepine i noen dager, Googlet og leste svar fra lommelegen at vi ikke burde ta hvis det ikke er veldig nødvendig pga barnets utvikling de første 12 ukene, så jeg tok ikke. er kanskje snakk om fare ved større doser over fler dager. kan ikke se for meg at en paracet skal kunne skade! men jeg tok ikke også gikk det over til slutt heldigvis:)

Er nok sant det, at det er best å la være. Men man kan jo bli gal tilslutt :P Nå har jeg holdt meg i nesten en uke, men i dag orket jeg bare ikke mer.. så nå har jeg tatt en paracet, og gleder meg til den virker :)

Er nok sant det, at det er best å la være. Men man kan jo bli gal tilslutt :p Nå har jeg holdt meg i nesten en uke, men i dag orket jeg bare ikke mer.. så nå har jeg tatt en paracet, og gleder meg til den virker :)
Det var helt sikkert nødvendig i ditt tilfelle:) her varte det heldigvis bare et par dager, ødela nattesøvnen også. skulle ta paracet på jobb men Googlet først også lot jeg vær. var ikke Sååå dundrende på jobb da,, mer irriterende. hadde den dundret slik den dundret på kvelden og natta før hadde jeg nok kanskje tatt en! :)

På apoteket mitt står d på paracetamol at d er kommet nytt ang. Dette innenfor graviditet, og at man bør rådføre seg med lege.
Selv bruker jeg ikke paracet. Men har en lege som er imot d også da :).

Jeg ser det litt an, hva slags type hodepine, varighet og hvor intens den er... Jeg bruker til vanlig migrenemedisin men den er kun i nødstilfeller når jeg er gravid! På alle sider om migrene så står det at man skal prøve paracet først...

Så på døgn 3 med migrene nå, endte jeg med å være hjemme fra jobb, da tok jeg paracet! Og det har jeg ikke dårlig samvittighet for:-) så lenge du har tenkt deg om og ikke bruker mye over lang tid så ser jeg ikke noe galt å ta det hvis man er veldig plaget!!

Medisinbruk i svangerskap er veldig individuelt, så jeg syns du skal gjøre det som føles riktig:-)

Jeg fikk beskjed fra min lege atvanlige doser med paracet er helt ufarlig men andre smertestillende skal jeg holde meg langt unna....noe som har vært en prøvelse siden jeg har en nakkeprolaps som gir lammelser i armen til tider og pga så har jeg noen tab som jeg går på. Men etter jeg fant ut jeg var gravid måtte jeg slutte og det har vært mildt sakt jævlig....men da har parasitten vært godt for å ta litt av toppene av smerte

Back
Topp