Hodepine?

MammaHanne

Andre møte med forumet
Hei. Er 13-4, og sliter med hodepine på kveldene. Bruker vanligvis ikke å ta paracet, men de siste par kveldene har det vært så intenst at jeg ikke har klart å sovne engang (og jeg er veldig kveldstrøtt). Drikker mye vann i løpet av dagen (i hvert fall i denne varmen), spiser jevnlig, drikker ikke kaffe (smaker av og til på litt Pepsi Max). Men hodepinen er der. Noen andre som sliter med dette? Hadde svak hodepine med jenta, i tillegg til sterk kvalme, men nå har jeg ingen kvalme - og sterk hodepine. :-)

Dette svangerskapet har jeg vært værsjuk, og hatt hodepine hver gang det har vært lavtrykk. Kjedelig, men den gode nyheten har for meg vært det fine været i ferien. Tar paracet med god effekt de dagene det er kjipt. Musklene i nakken setter inn når jeg har hodepine og paracet får dem til å slappe av.

1. Mann skal bli storebror

Sliter av og til med det jeg også. Særlig ved lavtrykk og noen ganger etter trening. Har hittil inngått paracet men drikker mye vann.

❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror (eller søster) januar-2015

Jeg har de siste dagene også begynt å slite med hodepine. På kveldene vel og merke! Føler hode blir kjempe tungt og at det holder på å sprenge uansett hvordan jeg legger det/har det. Føler meg nesten dopet, eller en kraftig dagen derpå!

Jeg har ikke tatt noen form for medisin mot det. Er en prinsippsak for meg.. Prøver å legge meg eller være i ett mørkt rom for å dempe hodepinen litt.. En dusj kan også hjelpe så lenge jeg sitter i dusjen! Sliter også med kvalme, men får i meg tilstrekkelig med vann og mat allikevel!

Når jeg har hatt hodepine har jeg brukt muskelbalsam i nakken.
Men jeg vet jo at det er spenningshodepine fra nakken.

Prøver å unngå smertestillende så godt det lar seg gjøre. I kveld har jeg sittet ute på verandaen i en time, det hjalp litt. Men nå har jeg bestilt time til nakkemassasje, så håper det vil hjelpe :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp