Hodepine

-Nymphadora-

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Sliter så veldig med hodepine. Begynte vel igår,og går ikke over. Har tatt paracet, men hjelper ikke stort :/

Har slitt med det i begge svangerskap tidligere, men da har det vært etter passert uke 30. Litt rart få det i uke 11 synes jeg.

Flere her som sliter med det?

Det er et vanmig symptom har jeg hørt. Håper det blir bedre snart!

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har slitt veldig med vondt i hodet, har alltid gjort det, men når jeg ikke kan ta ibux eller migrenemedisin er det håpløst. Håper det blir bedre etter hvert. Hvis noen har noen gode råd er det bare å rope ut. Her tilbringes mange ettermiddager i senga fordi jeg er så dårlig. Prøver å holde ut på jobben, men da funker jeg dårlig hjemme på kveldene.

Sliter også med hodepine innimellom. Hadde det med forrige og, men da ga det seg rundt uke 12, når hormonene blir litt mer stabile.

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Sniker litt...
Kan det være jernmangel? Jeg får syyyyyk hodepine når jeg mangler jern. Da funker ingen smertestillende....

Tror ikke det kan være jernmangel. Begynte å ta jern med en gang jeg fant ut jeg var gravid. :/

Jeg sliter veldig med hodepine og migrene. Våkner om natta og om morgene å har skikkelig vondt.. D som hjelper meg er å ta det veldig med ro å spise jevnt og sove.. Vanskelig med ei lita ei på ett år. Er sykmeldt, har ikke sjans til å være på jobb..:-( paracet er jo det eneste en kan ta.. Å d funker ikke!! Oppgitt..

Dere som sliter med hodepine/migrene i svangerskapet, har dere pleid å ha det samme i forbindelse med mensen/eggløsning? Jeg hadde nemlig det veldig ofte. Nesten alltid bankers ved mensen, og noen ganger ved eggløsning. Så for min del er det hormonelt... Da skal det gå over en gang etter uke 12, siden hormonene begynner å stabilisere seg.

Det var helt himmelsk å være gravid forrige gang fra uke 12 og utover, og videre da jeg ammet. Ingen mensen = ingen hodepiner! :)

Jeg sliter veldig med hodepine og migrene. Våkner om natta og om morgene å har skikkelig vondt.. D som hjelper meg er å ta det veldig med ro å spise jevnt og sove.. Vanskelig med ei lita ei på ett år. Er sykmeldt, har ikke sjans til å være på jobb..:-( paracet er jo det eneste en kan ta.. Å d funker ikke!! Oppgitt..
Her knaskes det paracet som om det skulle være godteri :/ null effekt...

Plages av hodepiner og migrener til vanlig. Har ikke funnet migrenemedisin som har fungert (men kunne jo ikke tatt nå likevel), så her ble det skrevet ut store doser ibux og paracet som skulle tas sammen. Fungerte nokså bra. Nå kan jeg jo bare ta paracet, og helst ikke mye av det heller, så håper virkelig på å ikke bli veldig plaget. Var ganske plaget forrige gang, men da hadde jeg ikke migrenediagnose heller. Prøver å holde stressnivået mitt nede da, siden det er det som trigger aller mest her.

Vondt i hodet!! Uff... Får jo ikke gjort noe.. Prøver å drikke masse.. Er dette normalt?

Sent from my iPad using BV Forum

Dere som sliter med hodepine/migrene i svangerskapet, har dere pleid å ha det samme i forbindelse med mensen/eggløsning? Jeg hadde nemlig det veldig ofte. Nesten alltid bankers ved mensen, og noen ganger ved eggløsning. Så for min del er det hormonelt... Da skal det gå over en gang etter uke 12, siden hormonene begynner å stabilisere seg.

Det var helt himmelsk å være gravid forrige gang fra uke 12 og utover, og videre da jeg ammet. Ingen mensen = ingen hodepiner! :)
Er det derfor? Sliter såå sykt med migrene, har det ca 4-5 dager i uken, og når jeg får mensen får jeg også migrene i ett par dager...
Er veldig irriterende, men litt beroligende å finne en grunn til at jeg har det slik :)

Til og fra, men her er det skarpt lys å snø som er med å bidrar til hodepine.
Går med caps eller solbiller ute og passer på å drikke mye vann ettersom det likegjerne kan være at jeg er dehydrert pga variabel form.

Hatt veldig hodepine i dag. Ikke vært plaget med det tidligere. Sovet godt i natt og la meg tidlig i går, så er ikke mangel på søvn. Drukket to liter vann på jobb uten at det hjalp noe. Måtte til slutt ta en paracett men har heller ikke hjulpet.....

Så da blei det ikke trening etter jobb, men rett hjem å slappe av.... Håper jeg orker å støvsuge litt og vaske badet, skulle egentlig gjort det før helga.....

Jeg også sliter med hode pine prørøver og bruke varme pute som jeg legger i mikroen og legger det rundt nakken og det er rgentlig ganske behagelig men av og til hjelper ikke det en gang da spyr jeg for det er så vont

Jeg også sliter med hode pine prørøver og bruke varme pute som jeg legger i mikroen og legger det rundt nakken og det er rgentlig ganske behagelig men av og til hjelper ikke det en gang da spyr jeg for det er så vont
Neimen huffameg! Har du migrene?

Har dere prøvd kiropraktor mot hodepine? Har slitt med migrene i mange år, hadde det ukentlig, men etter kiropraktor og at jeg har massasje jevnlig, samt holder meg unna triggere (sjokolade, ureglemessige måltider, div krydder og noen lukter) så er migrenen min borte ( har det et par ganger i året).

Ja sliter veldig med migrene men ingen ting hjelper nå når jeg er gravid bruker imigan sprøyter til vanelig for allt jeg tar i munnen kommer opp igjen når jeg har det, så bare litt hodepine går over til spying og at jeg ikke får i meg mat. Men er jo ganske kvalm nå snop og sjollolade har jeg ikke puttet i munnen siden jeg ble gravid:)

Back
Topp