Hobby/håndarbeid/diy-tråden

Å ja [emoji5] men hvordan går det å strikke mønster med sånt garn? Forsvinner ikke mønsteret litt i alle fargene? Eller har jeg misforstått igjen? [emoji4]

Sett utrolig mange tøffe kofter strikket i Kauni, så det går an[emoji4] kauni finnes i ensfarget også da, så man kan jo velge det. Google kauni kofter eller strikk så kommer opp mye fint[emoji7] Har så lyst å strikke en kofte som heter hjertefjert i kauni[emoji38][emoji7]

Litt annen hobby; planlegging :D var motivert til å pynte litt for første gang på ukesvis denne uka
Ganske enkelt, men gøy å leke litt med det igjen.
20170320_085511.jpg

Sett utrolig mange tøffe kofter strikket i Kauni, så det går an[emoji4] kauni finnes i ensfarget også da, så man kan jo velge det. Google kauni kofter eller strikk så kommer opp mye fint[emoji7] Har så lyst å strikke en kofte som heter hjertefjert i kauni[emoji38][emoji7]
Jeg tenkte å strikke hverdagsjakka i en estisk versjon av kauni, hvor den da striper i det blå/hvite effektgarnet, og har kontrast stripene i en mørkegrå/sauesvart.
Veldig mye fint som kan lages med kauni/graderte effektgarn.

Jeg tenkte å strikke hverdagsjakka i en estisk versjon av kauni, hvor den da striper i det blå/hvite effektgarnet, og har kontrast stripene i en mørkegrå/sauesvart.
Veldig mye fint som kan lages med kauni/graderte effektgarn.

Ja, den er veldig fin i kauni-garn. Liker spesielt den versjonen hvor nedre del av armer og bol er ensfarget og effektgarn oppe[emoji7]

Jeg tenkte å strikke dette babyteppet - tror dere det er finest med blå bakgrunn, eller kan jeg gå for en gammelrosa bakgrunn til en jente? Litt redd for at kontrasten ikke skal bli stor nok..

1792bb19ae5ef794e3e01120a552a022.jpg
Kan sikkert bli fin i kauni - med kauni i mønsteret og annen bakgrunnsfarge.
Mulig at gammelrosa blir for lite kontrast, hva med f.eks mørkerosa?
Eller rosa/turkis?

Jeg tenkte å strikke dette babyteppet - tror dere det er finest med blå bakgrunn, eller kan jeg gå for en gammelrosa bakgrunn til en jente? Litt redd for at kontrasten ikke skal bli stor nok..

1792bb19ae5ef794e3e01120a552a022.jpg
Gammelrosa og mørkegrå kunne vært fint.
Husk at det metningen av mørk som er viktigst når det kommer til kontrast mellom to farger, så om en er lys må den andre være mørkere. Gammelrosa kommer i både ganske lyse nyanser og mørke. Samme med hvitt, finnes lyse og mørke hvitfarger.

Ofte blir sort for ekstremt, men mørkegrå/sauesvart er gjerne en kjempefin mørkfarge med litt liv i seg.

Jeg har strikka et teppe til svigerinna mi sin lille mini (termin 44 dager før meg! :D ), skal strikke et til min egen mini også, holder på med tubesokker i alpakkaull nå til min lille mini. Er ikke spesielt erfaren med strikking, så alt som bare er vanlig rett og vrang i én farge er helt greit,

Mulig det er noe jeg ikke skjønner, men finner ikke Sandnes merinoull i kauni?

Nei, sandnes merinoull er nok et alternativ til orginalgarnet i oppskriften[emoji4]

Mulig det er noe jeg ikke skjønner, men finner ikke Sandnes merinoull i kauni?

Åja! Trodde du mente på den brune. Kauni er et merke. Sandnes garn er et merke, merinoull er typen garn fra Sandnes som man kan bruke. Tror jeg brukte Rauma (merke) finull sammen med kaunien, men er ikke helt sikker. Du får kauni i ensfarget også. Spør de i butikken, de vet hva du skal se etter :)

Back
Topp