Hmmmm.. en tanke bare

Jippi

kommende tobarnsmor :)
I går følte jeg meg så fin form. Veldig bra. men nå kom jeg på at i går var en av de få gangene jeg har glemt å ta folat. kan det ha en sammenheng?

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Tviler sterkt.. Tror det er vanlig å ha bedre dager inni mellom... Uten at det er en årsak til det...

Det er vel kanskje heller der at du begynner å nærme det er magiske 12? :)

Godgutten vår skal bli storebror, termin 3.2.14

Jeg kjøpte i går den samlepakken for gravide 1.trimester for å ha de siste 4 ukene.

Tok de (som vanlig) før leggetid og ble etter 15 minutter skikkelig kvalm og uvel. Måtte stå opp og spise litt for at det skulle gå over. (Pleier å ta omega3 total og folat hver for seg)

De brune tablettene brakk jeg meg av med en gang. Mulig de går i søpla om ikke det går bra å ta dem til mat. Skal prøve i dag!

Hva slags folat tar du. Jeg bruker de små boksene fra apoteket og har ikke hatt noen problemer med dem og møllers total.

(Greier dog ikke alle 4 pillene mine i en svelg som før :P )

--------------------
<3 17. februar <3

Så det kan ikke ha noen sammenheng.? Skal på helsestasjonen i dag. vurderer å ikke ta folat frem til jeg har vært der. pleid å ta det på morgen, kanskje jeg skal prøve å ta det på kvelden istedenfor..

Ny termin 03.02.14

Tar de fra apoteket med 100tabletter i et glass

Ny termin 03.02.14

Jeg har faktisk lagt merke til det samme... Skal la vær å ta i dag og prøve å ta på kvelden istedenfor...

Prøv og bytte merke istedenfor. Det har vært et "fenomen" inne på FS at noen reagerer på et spesielt merke folat, og ved bytting har det blitt mye bedre.

Jeg ville ikke sluttet å ta folat bare fordi jeg ble kvalm av de. Synes det er viktigere at embryo/foster får lukket nevralrøret sitt enn at jeg er mindre kvalm...

Jeg glemte å ta folat i går, men jeg var dårlig som et uvær! :O
Så tror ikke det har en sammenheng

Prøv og bytte merke istedenfor. Det har vært et "fenomen" inne på FS at noen reagerer på et spesielt merke folat, og ved bytting har det blitt mye bedre.

Jeg ville ikke sluttet å ta folat bare fordi jeg ble kvalm av de. Synes det er viktigere at embryo/foster får lukket nevralrøret sitt enn at jeg er mindre kvalm...
Sto her på minside på babyverden at embryotiden var over og at det været foster nå :) kan høre med helsesøster etterpå. Skal jo dit uansett.

Ny termin 03.02.14

Sto her på minside på babyverden at embryotiden var over og at det været foster nå :) kan høre med helsesøster etterpå. Skal jo dit uansett.

Ny termin 03.02.14

Joa, men det endrer ikke det faktum at helsediraktoratet anbefaler bruk av folat ut uke 12. Jeg ville ikke tatt den risikoen..

Joa, men det endrer ikke det faktum at helsediraktoratet anbefaler bruk av folat ut uke 12. Jeg ville ikke tatt den risikoen..

Sant, men han som tok tidlig på meg sist så at det var nødvendig frem til uke 10 men at de sa uke 12 for der var lettere å huske at man skulle ta det hele 1 trimersteret.

Ny termin 03.02.14

Men barnet kan få ryggmargsbrokk selv om man tar folat :(

Ny termin 03.02.14

Har tenkt tanken.. blir dårlig av folaten selv..

♥ Prinsessa kom 03.06.2012 ♥
♥ venter på deg 25.02.2014 /01.03.2014 ♥

Helsesøster anbefalte å høre med legen siden jeg skal dit i morgen.

Ny termin 03.02.14

Nevralrøret er uansett lukket for lenge siden! Men hvis du googler hva man trenger folsyre til så er det bra å ta uansett hele svangerskapet.

Prøv de små tabletten på glass (tror de er fra Nycoplus). Jeg merker absolutt ingenting av de.

Nevralrøret er uansett lukket for lenge siden! Men hvis du googler hva man trenger folsyre til så er det bra å ta uansett hele svangerskapet.
Finner ikke noe på Google som overbeviser meg jeg. Hører med legen k morgen.

Ny termin 03.02.14

Jeg tok ikke folsyre i det hele tatt forrige sv skap.Oppdaget ikke at jeg var gravid før jeg var åtte uker på vei,og da mente legen det ikke var noe poeng i å begynne.Denne gang brukte jeg fra 3-4 uke.Merker ingen forskjell på kvalme eller noe

Back
Topp