Hmmm...hva er dette?

Hjerterdame

Glad i forumet
Modningsrier? Når starter det, og hvordan kjennes det ut?
Fikk mensmurringer i helga, og mye mer stikkinger i underlivet foran. Ligger i senga nå og kjenner menssmerter i ryggen, og ubehag nedover føttene.
Tenker mitt, men tror ikke at noe er på gang...er i uke 34 nå...men hjelper ikke at jeg har hørt at løs mage kan være tegn på at noe er på gang, og i helga hadde jeg diaré...

Noen som har det likt, eller opplevd det før?

Tror maserier må være det samme som modningsrier? Er isåfall når man får både mensmurringer og kynnere i tak, gjerne med tak i ryggen samtidig.
Hadde ikke dette før helt på slutten første gang, men nå har jeg hatt det noen uker, 37+3 idag:)
Hvis du blir usikker så er det fint å ta tida på når de starter og stopper, og med hvilke intervaller de kommer, mange fine rie-tellere man kan laste ned :) hvis de viser tendens til å vare lengre og komme tettere burde man ringe og forhøre seg.

Jeg har mye vonde kynnere nå, men er ikke regelmessig som rier, og pleier å gi seg etter noen timer. Men merker at de blir kraftigere og kraftigere nå. I natt har de holdt meg våken (kombinert med halsbrann).

Høres ut som starten på noe ja, bare så kjedelig at man kan gå sånn i ukesvis før set setter inn for fullt!

Fikk mensmurringer i helga, og mye mer stikkinger i underlivet foran. Ligger i senga nå og kjenner menssmerter i ryggen, og ubehag nedover føttene.
Tenker mitt, men tror ikke at noe er på gang...er i uke 34 nå...men hjelper ikke at jeg har hørt at løs mage kan være tegn på at noe er på gang, og i helga hadde jeg diaré...

Hei,

Jeg hadde også noe lignende, rett før uke 34, men trenger ikke være det samme, men hadde menssmerter i mage og rygg, et par dager, ikke regelmessig, men når smertene var konstante i ryggen, kombinert med kynnere, mageknip og løs mage, tok jeg kontakt med JM, for å høre om det var noe jeg burde reagere på.. Hun oppfordret meg til å ta kontakt med fødetelefonen.
Var inne der for en sjekk, fikk en grundig sjekk, for å se om det var premature rier, CTG, måling av livmorhals osv.. Alt var fint, skulle være OBS hvis det var regelmessig.. Har ikke hatt det igjen.. Er nå i uke 37..

Hei,

Jeg hadde også noe lignende, rett før uke 34, men trenger ikke være det samme, men hadde menssmerter i mage og rygg, et par dager, ikke regelmessig, men når smertene var konstante i ryggen, kombinert med kynnere, mageknip og løs mage, tok jeg kontakt med JM, for å høre om det var noe jeg burde reagere på.. Hun oppfordret meg til å ta kontakt med fødetelefonen.
Var inne der for en sjekk, fikk en grundig sjekk, for å se om det var premature rier, CTG, måling av livmorhals osv.. Alt var fint, skulle være OBS hvis det var regelmessig.. Har ikke hatt det igjen.. Er nå i uke 37..

Oi... OK! Takk for svar! Se an til i morgen....se hvordan det er da....

I går kveld var det helt j****g, og samme i natt, veldig veldig vondt. Må ha sovnet godt likevel, for våknet nå halv ni, og kjennes helt annerledes ut, mye bedre! :)
Det var bra.. Du skal ikke ringe å spørre hva det kan ha vært da? Høres ut som det var noen nerver i klem i forbindelse med bekkenet ditt, men man vet no aldri heller.. Er ikke noe godt å ha vondt hvertfall

Det var bra.. Du skal ikke ringe å spørre hva det kan ha vært da? Høres ut som det var noen nerver i klem i forbindelse med bekkenet ditt, men man vet no aldri heller.. Er ikke noe godt å ha vondt hvertfall

Den gode følelsen varte ikke så lenge :p var oppe en time før jeg la meg igjen. Ikke mensmurringer, som de siste dagene, men sikkert bekkenløsningsvondt.
Tror ikke jeg trenger ringe noen....tror du?? Ser an hvordan dagen blir!:) takk for omtanken, det gjør jo alltid godt :)

Den gode følelsen varte ikke så lenge :p var oppe en time før jeg la meg igjen. Ikke mensmurringer, som de siste dagene, men sikkert bekkenløsningsvondt.
Tror ikke jeg trenger ringe noen....tror du?? Ser an hvordan dagen blir!:) takk for omtanken, det gjør jo alltid godt :)
Jeg selv er veldig reservert, og ringer ikke med mindre jeg til slutt må.. Hater å være til bry og mase :p
Men tenker på at det har strålet nedover føttene osv.. Høres ut som bekkenplager, men jeg vet ikke.. Du kan jo vente å se om det kommer igjen å ringe å høre hva det kan være hvertfall.. Får du beskjed om at det er bekkenet så er jo det betryggende i forhold til at det ikke blir tidlig fødsel :-)

Personlig hadde jeg ringt! Er du førstegangs? Jeg vet hvertfall ikke hvordan rier kjennes ut og hadde ikke stolt blindt på google eller velmenende råd ;)

Hvordan går det??
Fant dette på nett: Nå når hodet går mer ned i bekkenet er det mange som opplever stikninger i bekkenet og skjeden og nedover lårene. Det er fordi hodet til babyen "skumper" bort nervene som vever seg inn og ut gjennom bekkenet.
En del som har hatt bekkenløsning over tid opplever nå at babyens hode virker som en stabilisator på bekkenet fra innsiden og det blir igjen lettere å bevege seg.

Hvordan går det??
Fant dette på nett: Nå når hodet går mer ned i bekkenet er det mange som opplever stikninger i bekkenet og skjeden og nedover lårene. Det er fordi hodet til babyen "skumper" bort nervene som vever seg inn og ut gjennom bekkenet.
En del som har hatt bekkenløsning over tid opplever nå at babyens hode virker som en stabilisator på bekkenet fra innsiden og det blir igjen lettere å bevege seg.

Hei!
Har hatt en meget slitsom uke! Kjenner på det samme jeg skrev forrige mandag...mindre murringer, men desto mer kinnene. De har tatt seg kraftig opp de siste to dagene bare. Bekkenløsningsvondt er som før, vond. Kanskje det gir seg når det nærmer seg??Lov å håpe :D

Back
Topp