Hmmf, gjort en bommert?

AnneS

Forumet er livet
VIP
Vi som prøver :)
Desemberlykke2017
Når frøkna har hatt øyebetennelse og jeg har gått tom for sånn små saltvannsdråper fra apotek (som forøvrig koster endel), så har jeg kokt opp vann med salt i (fant "oppskrift" på nett) og oppbevart det i kjøleskap i 24t.
Dette har jeg brukt til å skylle øyet/øynene med.

Nå fikk jeg beskjed av ei (som jobber på apotek) at dette var greit å gjøre til nesa, men ikke øynene. For der skal alt være sterilisert. Men er det ikke det? Med sterilisert beholdere og vann som er kokt? :nailbiting:
Hun sa at jeg burde virkelig bruke det som kommer fra apoteket.

Uff, fikk skikkelig følelsen av å ha gjort en fæl feil, slik det hørtes ut på henne :sorry:
 
Shit skjer, det går fint, og du har lært, hun blir nok ikke blind :p ordner seg og du får kjøpt ordentlig senere. :Heartred pust med magen.
 
Når man bader får man springvann rett i øynene :)
 
Aldri hørt om før og jobber på apotek.

Så lenge man er nøye på hygiene og avkjøler med en gang så skal det ikke være noe problem :happy:

Edit: og hva er det verste som kan skje? Tja at det tar lengre tid å bli kvitt infeksjonen eller at den blir slik at man trenger øyedråper med antibiotika
 
Dette går helt fint :) Hvis du har morsmelk kan det også brukes.
 
Dette går helt fint :) Hvis du har morsmelk kan det også brukes.
Går helt sikkert bra. Men morsmelk funker bra
Jeg prøvde mm litt, men øynene ble så ille røde at jeg måtte oppsøke legevakt igår. Infeksjon konstaterte legen med å bare kikke på ham, så skrev hun ut kloramfenikol øyedråper (takk og pris for dråpene og ikke salven!). Så nå håper jeg minsten skal bli bedre :happy:
 
Tror det skal gå veldig fint som flere her sier. Det er jo bedre med det du har laget enn ingenting hvis lille sliter med infeksjon i øynene. God bedring :happy:
 
Tror det skal gå veldig fint som flere her sier. Det er jo bedre med det du har laget enn ingenting hvis lille sliter med infeksjon i øynene. God bedring :happy:
Takk:) måtte på legevakt igår og få øyedråper da verken saltvann eller mm gjorde susen, så håper det skal hjelpe nå :happy: men for en jobb å få dryppet :dead: han er ikke helt samarbeidsvillig, kan man si :sorry:
 
Takk:) måtte på legevakt igår og få øyedråper da verken saltvann eller mm gjorde susen, så håper det skal hjelpe nå :happy: men for en jobb å få dryppet :dead: han er ikke helt samarbeidsvillig, kan man si :sorry:

Krysser fingrene for at det hjelper! Off, føler med deg. Kjenner den følelsen :sorry:
 
Back
Topp