hjertesukk

hj

Første møte med forumet
[:o]Hei alle sammen.Jeg er ny her[;)].Vi har en gutt på 4 år og er gravid 22 uke,har termin 28 juli.Vi gleder oss masse.Men har allerede begynt med svangerskaps problemer, åreknute , bekkenløsning og ryggplager.Men er ennå i jobb.Gikk aktivsykemeld i 14 dager, det var glimrene, men for legen min og styrere(jobber på sykehjem) mente de det ikke var rette løsningen,legen skjønte ikke hvorfor gravide skulle gå aktivsm, og det ble for dyrt for arbeidsplassen mente styrer.Meg og min teamleder mente dette passet veldig bra.Og det gjor det også, men etter legen vilje og styrer er jeg nå 50% sykemeldt,dvs jeg er på jobb fullt, men skal jobbe senere.De leier ikke inn til alle vakter, så med min samvittighet klarer jeg ikke å jobbe senere, da kommer plagene oftere.Skal til legen i morgen, trur det blir full sykemeld fra da.Jeg lurer av og til på hvem sykemeld skal være best for.[:)]
Siden også vi hadde xu i fjor på denne tida, så er en litt bekymret,selv om en vet at alt er bra.Uff det ble mye her, men fikk bare så lyst til å få ut litt her..........
 
 
Hvordan kan det bli dyrere med aktivsykemld. enn med 50% sykemld? Det er bare tull. Fra dag 16 er det trygdekontoret som betaler din lønn og ikke sykehjemmet! Så for sykehjemmet spiller det ingen rolle om du er 100% sykemld. eller 100% sykemlt med aktiv sykemld. Fordelen med aktiv er, som du sier, at du ikke trenger å jobbe fullt. Du kan være i jobb, men jobbe etter formen du er i. Å være med i fullt stell er dessuten alt for tung for en som har bekkenløsningsplager! (Er selv sykepleier på sykehjem, men for tiden jobber jeg på kontor.)
 
Back
Topp