Hjertelyden :-o

Prøvde igår (9+5), men fant den ikke... så levende foster 8+0, så syns det er litt ekkelt at jeg ikke klarer finne selv om jeg vet det er tidlig enda. Hatt to ma’er så sitter vel i meg denne bekymringen.
Sniker
Det er en grunn til at mange jm og leger ikke vil prøve å finne lyd før etter oul, den er nemlig ofte vanskelig å finne, spesielt for de som har morkaken på fremsiden/magen. Min jm slet fortsatt med å finne min hjertelyd i uke 32 :)
 
Hvor langt ned lette du?
Jeg drev og lette heeeeelt nede ved skambenet men der fant jeg den ikke. Hos meg var den litt til venstre 1-2 cm over skambenet første gang. I dag var den veldig sentrert mot midten og ca 3-4 cm over skambenet ;) de flytter på seg der inne ;)
 
Hvor fort er vår egen hjertelyd? Hvis du vet! Prøvde igår, men fant ikke noe annet enn min egen tror jeg. 9+5

Den er som pulsen din. Den er jo avhengig av hvor aktiv man er, samt individuelle forskjeller. Tror jeg har hvilepuls på rundt 60 eller noe sånt. Er sikkert noe mer når man driver å bruker doppleren, men den er maks halvparten av barnets når du ligger stille. Barnets går kjempefort, nesten vanskelig å telle når jeg kom over 30. Vår går kjempe sent i forhold til den. Veldig lett å finne sin egen istedenfor barnets.

(Ta "maks halvparten av barnets" med en klype salt. Det stemmer nok for min egen del, men det er nok en del variasjoner der).
 
Den er som pulsen din. Den er jo avhengig av hvor aktiv man er, samt individuelle forskjeller. Tror jeg har hvilepuls på rundt 60 eller noe sånt. Er sikkert noe mer når man driver å bruker doppleren, men den er maks halvparten av barnets når du ligger stille. Barnets går kjempefort, nesten vanskelig å telle når jeg kom over 30. Vår går kjempe sent i forhold til den. Veldig lett å finne sin egen istedenfor barnets.

Ta "maks halvparten av barnets" med en klype salt. Det stemmer nok for min egen del, men det er nok en del variasjoner der.
 
Prøvde igjen i dag, leita ikke så veldig lenge før jeg fant lille hjertet, kanskje fem cm nedenfor navlen på venstre side <3 Utrolig vanskelig å telle alle de slaga, men tror pulsen lå på rundt 170. Når man først vet hva man lytter etter tror jeg det skal noe til for at man tar feil av barnets og egen puls :)
 
Tror jeg hørte nåx 10+1. Men var ikke lange tiden før det forsvant igjen. Klarte ikke finne igjen
 
:love017Fant hjertelyd i dag. 8+5!:love017
Fant den ikke i går, men etter lang tid i dag fant jeg den, rask og tydelig, fikk til og med tatt det opp på telefonen.
 
Er 9+0 i dag, prøvde kanskje 15 minutter, men fant ingen hjertelyd.. :( Regner med og håper det er for tidlig, men nå prøvde jeg mange vinkler, høyt og lavt. Kun min egen puls. Litt kjedelig, men får prøve igjen i morgen eller tirsdag :)
 
Er 9+0 i dag, prøvde kanskje 15 minutter, men fant ingen hjertelyd.. :( Regner med og håper det er for tidlig, men nå prøvde jeg mange vinkler, høyt og lavt. Kun min egen puls. Litt kjedelig, men får prøve igjen i morgen eller tirsdag :)
Samme som meg. Var ca 8+6 igår men fant den ikke. Stresser ikke med det da det fortsatt er tidlig :)
 
Er 9+0 i dag, prøvde kanskje 15 minutter, men fant ingen hjertelyd.. :( Regner med og håper det er for tidlig, men nå prøvde jeg mange vinkler, høyt og lavt. Kun min egen puls. Litt kjedelig, men får prøve igjen i morgen eller tirsdag :)

Jeg lette overalt senest dagen før jeg fant den uten å høre noe som helst, så det er heeeeelt vanlig. Altså 9+5 lette jeg leeeenge og overalt uten å finne den. 9+6 så bare var den der. Hadde nok ikke skjedd så mye med den lille på en dag, så det er helt tilfeldig ;)
 
Er 9+0 i dag, prøvde kanskje 15 minutter, men fant ingen hjertelyd.. :( Regner med og håper det er for tidlig, men nå prøvde jeg mange vinkler, høyt og lavt. Kun min egen puls. Litt kjedelig, men får prøve igjen i morgen eller tirsdag :)
Sniker
Skriver igjen.
Jeg var hos jm denne uken, hun sliter med å finne hjertelyd på meg pga morkake foran, dette gjelder fortsatt i uke 36 :hilarious:
 
Jeg fant den i dag! 9+1 :love7 Tok ca 3 min før jeg fant den, så rakk mannen å høre også før den ble borte :p I går brukte jeg evigheter uten å finne noe som helst. Åååå så stas! :love7
 
Sniker
Hvilke doppler anbefaler dere, og hvor er den kjøpt?Ønsker svært gjerne en digital.
 
Sniker
Hvilke doppler anbefaler dere, og hvor er den kjøpt?Ønsker svært gjerne en digital.

Anbefaler «JPD-100B Jumper« den har jeg og er veldig fornøyd!:happy090
Jeg kjøpte den brukt, så vet ikke hvor den selges.
 
Så gøy! Vurderte sterkt å kjøpe en doppler, men ble litt redd etter å ha lest noen motstridende meninger om risiko dens bruk kan medføre fosteret.. hva tenker dere? Overdrivelse?
 
Så gøy! Vurderte sterkt å kjøpe en doppler, men ble litt redd etter å ha lest noen motstridende meninger om risiko dens bruk kan medføre fosteret.. hva tenker dere? Overdrivelse?
Jeg tenker alt med måte. Ultralyd er sterkere og det kan man jo ta hver uke uten problem, så.
 
Back
Topp