Hjertelyden :-o

Krepsen89

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Februarlykke 2016
Desemberlykke 2018
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei dere! Jeg har en doppler fra forrige svangerskap som jeg begynte å prøve meg på allerede i uke 7 denne gangen. Har prøvd sikkert 10 ganger til sammen de siste ukene, og hadde NULL tro på det ikveld, men nå fant jeg faktisk hjertelyden ikveld, 9+6! Whæææ!!! Jeg ble nesten sjokkert over at det faktisk er et liv der inne :p selv om jeg har visst om graviditeten i to mnd snart, haha.

Livmor er godt over skambenet nå (jeg er tredjegangs) og inni der er det altså en levende krabat :O
 
Har også prøvd med min doppler, men ikke funnet hjertelyden ennå. Tenkte jeg venter litt til før jeg prøver igjen nå da :p 9+1 i dag.
 
Så herlig!
 
Ble nødt å teste selv - dette er vårt første barn og vi har ennå ikke vært på ul. Men jeg fant hjertelyden i går kveld, jeg er 9+0 i dag.

det var veldig fint og spesielt, og ekstremt betryggende å høre at det finnes liv ❤️
 
Jeg har også lyst å teste og ikke minst for at barna skal høre det, men jeg solgte min etter andre baby og den jeg kunne tenkt meg å kjøpe har vært utsolgt i evigheter (babyplan vet ikke når de får den inn heller). På Finn er det ingenting annet enn langt unna her jeg bor, så jeg må vel bare følge med på nettet.. Hvilke modeller har dere?
 
Jeg fikk en av ei venninne, det er en clearblue, men klarer ikke å finne den online, så sikkert en gammel modell (hun kjøpte den når hun gikk med sin datter for 9 år siden). Men ligner veldig på den fra babyplan :)
 
Min er en angelsound, og den er egentlig ikke å anbefale til tidlig lytting. Den er ganske kronglete å manøvrere ettersom den ikke har en egen probe som gjør deg mer fleksibel :b
 
Jeg har også angelsound. Som Krepsen sier så er den ganske kronglete også har ikke min sånn skjerm der jeg kan se pulsfrekvensen.
 
Min viser heller ikke hvertefrekvens nei:) men det er lurt å telle uansett hvis man ønsker riktig svar - det er ofte flere lyder oppå hverandre og det er vanskelig nok for øret å skille de fra hverandre.

Min baby sin hjertefrekvens ligger rundt 170 :)
 
Jeg fant hjertelyden selv i dag. 9+0. Brukte Angel sound. Den er fra ca. 2014 mener jeg. Ikke display eller noe sånt. Målte 56 slag på 20 sek, så ca 168 slag i minuttet. Mulig det var 55 på de 20 sek, men uansett et sted mellom 160-170 slag i minuttet. Fantastisk :Heartred Er så glad:Heartbigred

For de som prøver å høre: det var veldig vanskelig å finne den. Prøvde lenge. I går klarte jeg det ikke. Og når jeg fant den og "slapp" den for å finne mobilen for å ta tiden, brukte jeg lang tid på å finne den igjen. Men fant den altså langt nede. Vippet bekkenet opp en del, og vinklet doppleren slik at den sendte signal nedover, hvis det gir mening? Trykket den litt hardt nedi, på en måte. Var over samme område på samme måte sikker 20 ganger uten å finne den, så man må ha tålmodighet ;)
 
Jeg er nå 10+3 og finner hjertelyden mye høyere opp enn man skulle tro. Midt mellom skambenet og navlen ca. Etter at jeg fant den den ene gangen har jeg funnet den lett. Tipper baby har ligget langt nede i livmor frem til slutten av uke 9, og at jeg derfor finner den så lett nå. Livmor har jeg kjent over skambenet en stund, men baby kunne jo ha ligget lang nede uansett :p
 
Jeg er nå 10+3 og finner hjertelyden mye høyere opp enn man skulle tro. Midt mellom skambenet og navlen ca. Etter at jeg fant den den ene gangen har jeg funnet den lett. Tipper baby har ligget langt nede i livmor frem til slutten av uke 9, og at jeg derfor finner den så lett nå. Livmor har jeg kjent over skambenet en stund, men baby kunne jo ha ligget lang nede uansett :p
Prøvde igår (9+5), men fant den ikke... så levende foster 8+0, så syns det er litt ekkelt at jeg ikke klarer finne selv om jeg vet det er tidlig enda. Hatt to ma’er så sitter vel i meg denne bekymringen.
 
Jeg fant hjertelyden selv i dag. 9+0. Brukte Angel sound. Den er fra ca. 2014 mener jeg. Ikke display eller noe sånt. Målte 56 slag på 20 sek, så ca 168 slag i minuttet. Mulig det var 55 på de 20 sek, men uansett et sted mellom 160-170 slag i minuttet. Fantastisk :Heartred Er så glad:Heartbigred

For de som prøver å høre: det var veldig vanskelig å finne den. Prøvde lenge. I går klarte jeg det ikke. Og når jeg fant den og "slapp" den for å finne mobilen for å ta tiden, brukte jeg lang tid på å finne den igjen. Men fant den altså langt nede. Vippet bekkenet opp en del, og vinklet doppleren slik at den sendte signal nedover, hvis det gir mening? Trykket den litt hardt nedi, på en måte. Var over samme område på samme måte sikker 20 ganger uten å finne den, så man må ha tålmodighet ;)
Hvor fort er vår egen hjertelyd? Hvis du vet! Prøvde igår, men fant ikke noe annet enn min egen tror jeg. 9+5
 
Prøvde igår (9+5), men fant den ikke... så levende foster 8+0, så syns det er litt ekkelt at jeg ikke klarer finne selv om jeg vet det er tidlig enda. Hatt to ma’er så sitter vel i meg denne bekymringen.

Skjønner deg. Jeg fant ikke før 9+6 og da hadde jeg lett senest dagen før og da lette jeg i sikkert 10 minutter uten å finne noe mens neste dag bare var den der. Så de har god plass til å gjemme seg og det handler mye mer om hvor heldig du er enn noe annet :)

Dim egen puls er mye lavere, min er rundt 60 slag i minuttet mens baby sin er 170. Du hører godt forskjell når du først finner baby sin :)
 
Skjønner deg. Jeg fant ikke før 9+6 og da hadde jeg lett senest dagen før og da lette jeg i sikkert 10 minutter uten å finne noe mens neste dag bare var den der. Så de har god plass til å gjemme seg og det handler mye mer om hvor heldig du er enn noe annet :)

Dim egen puls er mye lavere, min er rundt 60 slag i minuttet mens baby sin er 170. Du hører godt forskjell når du først finner baby sin :)
Takk for svar! Da skal jeg prøve igjen om et par dager!
 
Skjønner deg. Jeg fant ikke før 9+6 og da hadde jeg lett senest dagen før og da lette jeg i sikkert 10 minutter uten å finne noe mens neste dag bare var den der. Så de har god plass til å gjemme seg og det handler mye mer om hvor heldig du er enn noe annet :)

Dim egen puls er mye lavere, min er rundt 60 slag i minuttet mens baby sin er 170. Du hører godt forskjell når du først finner baby sin :)
Hvor langt ned lette du?
 
Back
Topp