• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Hjertelyd og leie

Snufla

Elsker forumet
Var hos ei veninne med stetoskop og vi fant hjertelyden helt nede i trusekanten :) betyr ikke det at han ligger med hode ned?? Jeg kjenner spark helt nede og helt i toppen av livmora stort sett hele dagen, men har trodd at han ligger feil veg, men nå tror jeg endelig at han har snudd seg :) det liker mammaen :)

Åh! Så gøy det må være å vite da.. Når får jeg vite det egentlig? Sjekker legen etter det på neste kontroll i uke 32?

Det er vel bare å spørre ved neste kontroll om de kan kjenne det, men er vel uansett lettest å se med ultralyd. Jordmora mi har ett gammelt apparat så jeg skal be henne sjekke det ved neste kontroll om 2 uker :)

Å så betryggende! jeg håper hun her snur seg snart, men klarer ikke bli klok på bevegelsene...kjenner ofte kiling nede ved hofta, så håper det er armene... Hvis beina ligger opp må hun ha det trangt tror jeg, for kjenner ikke spark, bare dulting øverst..

Sjekker de ikke det på ord.UL i uke 32?
Og lege/jordmor kjenner vel også etter om hodet er festet fremover nå.

Hodet festet seg veldig tidlig med førstemann, men de sier vel at de kan snu seg senere med de neste?

Tviler på at hode er festa, men håper jo at han snart gjør det, kanskje bekkenløsningen kan bli en smule bedre da. :) Men de fester vel seg ofte seinere med andremann, typisk at han snur seg igjen. ;) Her i området har vi en ul i uke 32, men det er ikke vanlig i resten av landet. Bor du også i Grenland??

Jordmora kjente det når jeg var i uke 28. På ul i uke 29 lå han fortsatt med hodet ned, men kan jo snu seg enda :)

Huff ja hadde ikke turt å føde i seteleie, og er nesten like redd for keisersnitt, så håper hu her vil ut med hodet først! hehe...

Åja... jeg trodde det var vanlig med UL i uke 32 over alt...vet du hvorfor det er sånn her? Det er jo et veldig fint tilbud:-) jeg bor i Grenland ja:-) Skien.

Huff ja hadde ikke turt å føde i seteleie, og er nesten like redd for keisersnitt, så håper hu her vil ut med hodet først! hehe...

Åja... jeg trodde det var vanlig med UL i uke 32 over alt...vet du hvorfor det er sånn her? Det er jo et veldig fint tilbud:-) jeg bor i Grenland ja:-) Skien.
Vet egentlig ikke, men har hørt rykte om at det er fordi det var ei som mista pga dårlig vekst for noen år siden, men kan godt være at det bare er ett prøveprosjekt eller noe. Men er veldig glad for det :) forresten, sleng deg med på treff på torsdag viss det passer, blir i Skien :)

Her ligger hun med hode opp enda,men hun hadde enda god plass til å snu seg,så regner med hun snur seg når det nær seg,
har gjort det med de andre:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Vet egentlig ikke, men har hørt rykte om at det er fordi det var ei som mista pga dårlig vekst for noen år siden, men kan godt være at det bare er ett prøveprosjekt eller noe. Men er veldig glad for det :) forresten, sleng deg med på treff på torsdag viss det passer, blir i Skien :)

Åja..Hmm jeg fikk UL i uke 32 for 6 år siden også. Nå er det bare 1 uke til jeg skal igjen! Hjelpes tida flyr :-)

Jeg jobber alle hverdager, så blir litt vanskelig. Er dere mange eller?

Åja..Hmm jeg fikk UL i uke 32 for 6 år siden også. Nå er det bare 1 uke til jeg skal igjen! Hjelpes tida flyr :-)

Jeg jobber alle hverdager, så blir litt vanskelig. Er dere mange eller?
Da aner jeg ikke hvorfor :)

vi var 4 stk sist og regner med at de samme kommer denne gang også, men hadde jo vært kos med litt flere. Det var bare meg fra Mai, de andre var fra Juni. Blir nok sikkert flere treff så kan jo vær at det passer etterhvert :)

UL i uke 32? Så heldige dere er da.
Jeg har jo ikke sjans til å vite det selv, skjønner ingenting av de bulene ut av magen og hvilke kroppsdeler det er :p

Men kan spørre legen i uke 32 og høre om han klarer å kjenne det. Kanskje han til og med tar litt UL på bakrommet ^^ han har en maskin!

Tviler på at hode er festa, men håper jo at han snart gjør det, kanskje bekkenløsningen kan bli en smule bedre da. :) Men de fester vel seg ofte seinere med andremann, typisk at han snur seg igjen. ;) Her i området har vi en ul i uke 32, men det er ikke vanlig i resten av landet. Bor du også i Grenland??

Gjelder det hele Grenland, eller bare Skien? Jeg bor i Porsgrunn og har ikke hørt noe, er bare ei uke unna 32... Har også hørt om UL mot slutten (vekstestimering / sjekke leie) men trodde det var senere siden jeg ikke har hørt noe. Må nesten spørre JM om de har glemt det kanskje... Er på Søsterhjemmet så det er jo ikke kommunalt liksom.

Gjelder det hele Grenland, eller bare Skien? Jeg bor i Porsgrunn og har ikke hørt noe, er bare ei uke unna 32... Har også hørt om UL mot slutten (vekstestimering / sjekke leie) men trodde det var senere siden jeg ikke har hørt noe. Må nesten spørre JM om de har glemt det kanskje... Er på Søsterhjemmet så det er jo ikke kommunalt liksom.
Er ikke sikker jeg altså... Sist jeg var gravid gikk jeg til privat (Heldås).. Han spurte da på første UL om jeg ville ha en time i uke 32 også, takket ja til det..regnet med det var vanlig.
Denne gangen valgte jeg sykehuset i Porsgrunn (kvinneklinikken) og fikk også spørsmål der om jeg ville komme tilbake i uke 32. Tok ikke lang tid før jeg fikk brev om ny time i posten.

Du bør kanskje ringe søsterhjemmet og høre med dem?

UL i uke 32? Så heldige dere er da.
Jeg har jo ikke sjans til å vite det selv, skjønner ingenting av de bulene ut av magen og hvilke kroppsdeler det er :p

Men kan spørre legen i uke 32 og høre om han klarer å kjenne det. Kanskje han til og med tar litt UL på bakrommet ^^ han har en maskin!
Jeg har ikke sjans til å kjenne det selv her heller:-/ men virker som lege/jordmor fort kjenner om hodet ligger ned.
De tar på en måte tak rundt hodet nederst på magen...også rikker de litt i det for å se om det er festet.

Jeg har ikke sjans til å kjenne det selv her heller:-/ men virker som lege/jordmor fort kjenner om hodet ligger ned.
De tar på en måte tak rundt hodet nederst på magen...også rikker de litt i det for å se om det er festet.
ok! For jordmor prøvde å lete litt nederst ved bekkenet sist jeg var der, men var i uke 28 og hun syns det var vanskelig å kjenne. Skal tilbake til henne i uke 33, så da får jeg i så fall sjekket hos begge :)

Er ikke sikker jeg altså... Sist jeg var gravid gikk jeg til privat (Heldås).. Han spurte da på første UL om jeg ville ha en time i uke 32 også, takket ja til det..regnet med det var vanlig.
Denne gangen valgte jeg sykehuset i Porsgrunn (kvinneklinikken) og fikk også spørsmål der om jeg ville komme tilbake i uke 32. Tok ikke lang tid før jeg fikk brev om ny time i posten.

Du bør kanskje ringe søsterhjemmet og høre med dem?

Da har jeg hørt med legen min, og han hadde aldri hørt om UL i uke 32 (eller noe UL utenom ordinær, forøvrig) før (er på Heistad). Sa det var kun dersom det ble oppdaga noe feil som skulle sjekkes opp at man ble henvist til ny UL. Men hvis jeg absolutt ville så kunne jeg jo sikkert ringe jordmor og høre. Syns det er litt snodig, jeg har jo hørt om det sjøl, etter å ha bodd her to år - kolleger og andre i tillegg til folk her inne.

Jeg vil gjerne få tatt mål av hodet igjen (det var 1uke+ lenger i utviklinga enn mage og lårbein tilsa på ord ul.) for å se om det fortsatt er større en gjennomsnittet, mannen min var 38,5cm så det kan jo være greit å vite ift evt seteleie og bekken. Føler det er litt masete, men har faktisk lyst til å høre med jm da, hvis det faktisk er et tilbud som legen ikke har hørt om så er det greit å få det med seg.

Har du sjekket om legekontoret deres har en UL-maskin de kan bruke da?

Det hadde nemlig mitt legekontor, og legen min var ekstremt ivrig på å få prøve den siden han aldri ellers fikk gjort det.. Så han viste meg alt som var og målte magen på babyen og størrelsen og sånn :D Han nevnte til og med at man gjerne skulle komme inn så legene fikk testet seg mer :P Haha!

Back
Topp