Kanskje ikke det var hun som var poenget.
Men det er jo hun som har skrevet artiklene og henviser til kilder. I tillegg henviser hun til sitt eget studie, og hun er en flittig brukt kilde innenfor dette temaet når man søker det opp.
Jeg kjenner at jeg føler meg skeptisk til troverdigheten til en artikkel skrevet av noen som er skeptisk til moderne medisin, mener vaksiner fører til autisme og vitamin k til leukemi.
Jeg sjekket også ut en av de andre på kilselisten: Jennifer Margulis, 17 Scans In One Pregnancy? Why These Scientists Warn Ultrasound Could Harm Developing Brain, Reset.me, Sep 3, 2015
Dette finner jeg om henne:
"Jennifer Margulis is a
home birth advocate and author. As is typical with many critics of modern
medicine, she mixes legitimate criticism of things like over-treatment with
conspiratorial thinking about how Big Medicine and
Big Pharma are out to destroy you and your children in the name of profit. Throwing the baby out with the bathwater, as it were.
Unsurprisingly, she flirts with
vaccine denial as well, not outright saying that vaccines are bad but
just asking questions about how safe and necessary they are. In her own words, "I am not anti-vaccine, I am pro-questions."
In 2016 she co-authored a book about vaccines
[3] with Dr Paul Norman Thomas MD
[4]. In 2017 she appeared in
Ty Bollinger's epic "The Truth About Vaccines".
[5]
Flere av kildene det blir henvist til er forskjellige videoer fra YouTube og ikke forskningsartikler. I tillegg er det som er skrevet av akademikere veldig utdatert der en av de er skrevet i 1948. Dessuten handler den om botanikk, og ikke ultralydapparat.
En av de andre kildene: J. West, Ultrasound Causation for Microcephaly and Zika Virus, The Hypothesis (Part A) (Kindle Location 802) hevder i tillegg at ultralyd fører til zika virus.
En annen av kildene på artikkelen du linket til er:
http://www.ultrasound-autism.org/
En annen oppført kilde er: Caroline Rodgers, “Questions about Prenatal Ultrasound and the Alarming Increase in Autism,” Midwifery Today, Issue 80, Winter 2006, citing “Genital and Urinary Tract Defects.” March of Dimes.
Altså, ja. Man burde være kritisk og tenke selv. Men hva er det med det her med at mange som er imot moderne medisin er så livredd for autisme?
Nei, ja.
Jeg personlig ville stilt meg veldig kritisk til disse kildene.
Du har selvsagt lov til å mene akkurat det du vil, og som sagt trenger du ikke å høre på hjertelyd for min del.
Din kropp, ditt valg!
Jeg bare tenker at kildekritikk er en bra ting. Og derfor er det jo også bra at du har søkt litt opp innenfor temaet og gjort deg opp din mening.
Du skrev tidligere at man som regel ikke trenger ultralyd og å høre hjertelyd, og det stemmer jo heldigvis.
Men man vet jo ikke på forhånd hvilke barn som det er lurt å lytte til. Man vet ikke alltid før man hører at hjertet slår sakte eller at baby ikke vokser normalt.
Jeg kjenner folk som har fått livet til barna sine reddet fordi en jordmor har sendt dem videre på sykehuset fordi hjertelyden kunne tilsi at babyen var stresset og trengte hjelp.
Jeg kjenner folk som har fått livet til babyen sin reddet etter akutt keisersnitt etter ultralyd fordi ultralyden viste at baby ikke hadde det bra.
Som sagt; ditt valg! Og selvsagt skal du få lov til å mene det du vil!
Men jeg kan også være kritisk til disse kildene og være uenig og ha den meningen at takk gud for moderne medisin,
for tenk på hvor mange liv som blir reddet!