Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

ORIGINAL: Karmacom
italiensk-amerikansk tynn-bunn pizza:
800dl hvetemel
2 skjeer smør / olje
5 dl lunka vann
en teskje salt
halv blokk fersk gjær
Bland sammen, ikke for varmt vann, kna sammen men ikke for lenge, skal ikke bli hard deig, la den stå
å heve i ca 30-40 min med litt strødd mel på toppen, gjerne et håndkle over og inni et varmeskap / i vannbad i vasken.
Ta et brett og smør litt smør eller olje på brettet, rull ut deigen med mel under på benken så tynt du klarer uten å ødelegge den, sleng den over på brettet.
ta 2 bokser med knuste tomater
1-2 skjeer med tomatpurre
1-2 skjeer oregano
1/2 skje basilikum
1/2 teskje salt
6-8 rist/strø med pepper fra en bøsse (ikke for mye)
bland godt sammen og legg oppå deigen, put på halvparten norwegia og halvparten mozerella, slik at det dekker såvidt, ikke for mye, du skal se det røde igjennom.
Ta til slutt en halv pakke salami, skjær i strimler (del hver salami i 3), dekk pizzan med så mye du ser for deg er likandes. (smaker som pepperoni når det blir stekt, bare mildere smak og tynnere enn pepperonipølse).
Liker du den litt sterk, ta et par sterke pepperonipaprika på boks og hakk opp og strø på ovnen.
Sett den i ovnen på 220 grader ca i 10-15 (til du ser den er ferdig, noen liker mildt stekt, noen liker godt stekt).
ORIGINAL: Tvilling74
800 dl er ikke det litt mye da???[:D][:D][:D]
Doh! [:@] beklager, jeg mente selvfølgelig 800 liter [:)][;)]
ORIGINAL: Anita20
800 dl er ikke det litt mye da???[:D][:D][:D]
Doh! [:@] beklager, jeg mente selvfølgelig 800 liter [:)][;)]
Hehe.. JA det vil jeg nok tro du gjorde.. [:D]
thihi, 800 gr kanskje ? [:D]
hehe... ler av alt mulig for tiden...dette var morsomt...