hjemmefødsler

Mrs b

Forumet er livet
VIP
kunne du tenke deg å føde hjemme?

greit at vi ikke er syke,og det er naturlig,men jeg syns det er trygt og godt å ha sykehuset der i tilfelle det skulle skjedd noe[8|]
å jeg ville ikke forbundet den opplevelsen med den gode senga jeg har her hjemme[:D]

Kunne aldri tenkt meg heimefødsel. Trur ikkje eg hadde følt meg trygg nok til å kunne gjennomføre det. Min første fødsel endte i hastesnitt, så då sysn eg absolutt det var betryggande at eg hadde gode legar og jordmødre rundt meg!

jeg syns det var greit å være på sykehuset, å få litt støtte og hjelp der..

åsså var det deilig å komme hjem igjen etterpå.. [:D][:D]

Aldri i verden

nope

Nei!

Ville ikke hatt alt fødegugget som kommer ut i senga mi hjemme, på ingen måte [:'(]
.....ei heller soffaen, gulvet eller badekaret.

Bare tanken på hvordan dusjen på sykehuset såg ut etter jeg hadde dusja.... gad om det hadde vært min dusj [:'(]

Og ikke MINST som hovedgrunn så vil jeg ha sykehuset, leger og flere jordmødre tilgjengelig på FLEKKEN.
Man veit aldri!

Nei!
Tryggere på sykehus, kunne ikke ha tenkt meg å fødd i min egen seng, sofa osv....
Nei,holder meg til sykehuset ja [:)]

Jeg fødte hjemme.[:D] Skal definitivt føde hjemme neste gang også. Følte meg tryggere hjemme enn jeg ville ha gjort på sykehus.

Nei, det hadde jeg aldri i livet turt. Og hadde aldri klart å tilgi meg selv om det hadde oppstått komplikasjoner under den fødselen.

Ja, har kjempelyst å prøve, men mannen er ikke så gira på det. 

Etter som fødselen gikk relativt fint og jeg ikke hadde noe smertestillende - så ja [:)] MEN jeg hadde ristimlurende drypp på slutten, for å få fart i sakene da jeg presse veldig lenge i forhold til fødsel, så det hadde nok vært litt i baktankene... Men jeg synes også det å dra på sykehuset var litt av selve opplevelsen jeg da [8|][:D]

ORIGINAL: Helene22

Jeg kunne tenkt meg det, men min bedre halvdel, ønsker det ikke..

samme her...

ORIGINAL: Kattekvinnen

Nei, det hadde jeg aldri i livet turt. Og hadde aldri klart å tilgi meg selv om det hadde oppstått komplikasjoner under den fødselen.

Jeg hadde heller aldri valgt det på forhånd..

MEN, legger til at jeg fødde hjemme likevell pga rask fødsel, og det var fantastisk flott!! Drømmefødsel heldigvis! [;)]

Nei, jeg kunne ikke tenke meg det. Hadde en komplisert fødsel forrige gang, og hadde det vært hjemmefødsel ville nok ikke gullet mitt vært i live idag [8|]

Får ofte et inntrykk av at hjemmefødsler blir "glorifisert", "å føde er naturlig", "man føler seg tryggere hjemme" osvosv.. men man kan ikke forutse komplikasjoner. Nettopp derfor var også barnedødeligheten mye høyrere tidligere, før man fikk så gode tilbud på sykehus som vi har idag.

Alle ser på det som en naturlig ting å føde, og forventer at det skal gå bra, og få et friskt barn. Men grunnen til at man forventer det, er jo nettopp at det er blitt tryggere å føde nå (på sykehus) enn for 200 år siden i sitt eget hjem. Tidligere var det litt mer "survival of the fittest", mange flere døde i barsel desverre..

Ja, helt klart! Om jeg får ett til barn, satser vi på hjemmefødsel.

nei...
jeg vil ha ekspertisen til stedet, om det skulle bli behov...
har hatt bruk for drypp begge gangene.
men tanke på minsta, så ville jeg nektet å forlate sykehuset før ungen var grundig sjekket, slik at jeg følte meg trygg på at alt var som det skulle!!

ORIGINAL: blir det baby

Nei, jeg kunne ikke tenke meg det. Hadde en komplisert fødsel forrige gang, og hadde det vært hjemmefødsel ville nok ikke gullet mitt vært i live idag [8|]

Får ofte et inntrykk av at hjemmefødsler blir "glorifisert", "å føde er naturlig", "man føler seg tryggere hjemme" osvosv.. men man kan ikke forutse komplikasjoner. Nettopp derfor var også barnedødeligheten mye høyrere tidligere, før man fikk så gode tilbud på sykehus som vi har idag.

Alle ser på det som en naturlig ting å føde, og forventer at det skal gå bra, og få et friskt barn. Men grunnen til at man forventer det, er jo nettopp at det er blitt tryggere å føde nå (på sykehus) enn for 200 år siden i sitt eget hjem. Tidligere var det litt mer "survival of the fittest", mange flere døde i barsel desverre..

Derfor tør jeg ikke få flere...er livredd for å blø ihjel eller at ungen dør i fødsel..
Jeg har ikke sjans til å komme meg til sjukehus i tide, og å legge meg inn månedsvis før er jo ikke aktuelt...
Nei det er rett og slett for stor sjans å ta synes jeg..

i teorien kunne jeg godt tenkt meg en hjemmefødsel. Men nå er det sånn at det er nesten halvannen time å kjøre til sykehuset herfra. Og i tillegg hadde jeg ikke overlevd min første fødsel uten lystgass, og jeg måtte ha rieforsterkende i tillegg. Så ja, jeg kunne tenkt meg å føde hjemme, men nei, jeg tror ikke det er noe jeg ville gjort, med mindre det var et uhell da.

Vel, det er jo en del kriterier for å få lov å føde hjemme, og du får neppe lov hvis du bor i bushen med 10 timer til nærmeste sykehus, liksom. [8D]

ORIGINAL: *Chill*

Derfor tør jeg ikke få flere...er livredd for å blø ihjel eller at ungen dør i fødsel..
Jeg har ikke sjans til å komme meg til sjukehus i tide, og å legge meg inn månedsvis før er jo ikke aktuelt...
Nei det er rett og slett for stor sjans å ta synes jeg..

Antar at dette var ironisk.. for all del, du må gjerne synes jeg er hysterisk, men mitt barn hadde sannsynligvis dødd om jeg hadde føda hjemme. Så jeg kommer aldri til å ta den sjansen..

Back
Topp