Hjemmefødsel?

Det er helt uaktuelt for min del ihvertfall. Har så god tilgang på fødestuer her så da benytter jeg meg av det tilbudet :) Hadde aldri tilgitt meg selv om noe gikk galt og vi ikke rakk fram til sykehuset.

Jeg er rhesus negativ, så tror ikke jeg får lov [emoji848]
Uansett så synes jeg det er mye tryggere med sykehus, skulle det plutselig skje noe så er jo legene der med en gang :)

Selv om de fleste fødsler går bra så er dette for min del helt uaktuelt, jeg hadde selv ikke overlevd min fødselsdag om det ikke hadde vært for det faktum at jeg ble født på et sykehus, så det er en sjangse jeg ikke kommer til å ta.

Er ikke aktuelt for min del iom jeg har svangerskapsdiabetes.. men kunne nok ikke tenkt meg det likevel, jobber på Nyfødtintensiv og ser jo at uforutsette ting skjer og da vil jeg helst få hjelp raskest mulig.. Men virker som de hjemmefødslene jeg har sett på TV har vært veldig fine, og deilig å bare kunne være hjemme og sove i sin egen seng..tror barseltiden hadde blitt veldig fin! [emoji4]

Er ikke aktuelt for min del iom jeg har svangerskapsdiabetes.. men kunne nok ikke tenkt meg det likevel, jobber på Nyfødtintensiv og ser jo at uforutsette ting skjer og da vil jeg helst få hjelp raskest mulig.. Men virker som de hjemmefødslene jeg har sett på TV har vært veldig fine, og deilig å bare kunne være hjemme og sove i sin egen seng..tror barseltiden hadde blitt veldig fin! [emoji4]

Enig, virker veldig avslappende de som føder hjemme.

Men jeg tenker heller da at dersom både jeg og baby er friske og i god form så kommer vi til å be om å få reise hjem så snart som mulig. Mye mer avslappende å være hjemme i sitt eget hus. Jeg tror ikke jeg vil klare å finne roen på sykehuset.

Ikke aktuelt for meg heller. Jeg vil ha hjelpen nært dersom noe skulle gå galt. Tror ikke jeg ville tilgitt meg selv om det hadde gått galt fordi jeg absolutt skulle føde hjemme..

Nei, det er ikke aktuelt for meg, som andre nevner så vil jeg også ha tilgang på alt av medisinsk hjelp om noe skulle gå skeis, jeg synes det er unødvendig risiko å ta når man først er så heldig å ha tilgang på sykehus. Jeg ser apellen med hjemmefødsel, å være i et kjent miljø og være komfortabel og være med folk man kjenner i stedet for det mer sterile miljøet på sykehus. Spesielt etter fødselen vil jeg tro det er godt å være hjemme og det er helt sikkert flott for mange, men kommer ikke på tanken for min del.

Begge mine fødsler ble plutselig akutt livstruende for babyene, og rask medisinsk hjelp var avgjørende for at det gikk bra begge gangene. Så jeg hadde aldri turt (hadde ikke fått lov heller, med min historikk).

Jeg har en venninne som fødte sin nr 3 hjemme, etter to raske, fine, naturlige fødsler på sykehus. Hun var superfornøyd!
Jeg ser absolutt at det kan være fint å gjøre det, dersom du vet at kroppen håndterer fødsler godt :)

Det er nok ikke aktuelt for meg pga en blødersykdom jeg har. Dessuten er dette første så jeg har ingen tidligere erfaring angående hvordan fødsler utarter seg for meg.

Det er ikke aktuelt for min del ned hjemmefødsel. Vil gjerne ha enkel tilgang til medisinsk hjelp om det skulle være behov for det..

Dette svangerskapet tør jeg ikke, men om fødselen går like fint som sist gang vil det muligens være noe jeg kan vurdere med nr. 3 (eller kanskje 4, hvis jeg er så heldig at samboeren går med på det:p).
Kjenner litt på fødselsangst denne gang, så nå vil jeg ha alt tilgjengelig. Hadde en fin og rask fødsel sist, så hvis det opprettholdes og jeg ikke får fødselsangst i eventuelle andre svangerskap så tror jeg at jeg kunne vurdert det

Dette svangerskapet tør jeg ikke, men om fødselen går like fint som sist gang vil det muligens være noe jeg kan vurdere med nr. 3 (eller kanskje 4, hvis jeg er så heldig at samboeren går med på det:p).
Kjenner litt på fødselsangst denne gang, så nå vil jeg ha alt tilgjengelig. Hadde en fin og rask fødsel sist, så hvis det opprettholdes og jeg ikke får fødselsangst i eventuelle andre svangerskap så tror jeg at jeg kunne vurdert det

Ja er det at man ikke har alt tilgjengelig av hjelp som stopper meg litt. Er fødsel nr 3 nå og siste barnet som kommer nå. Så driver å tenker igjennom alt nå, men kommer nok til å dra på sykehuset tenker jeg. Man må tillegg betale litt og man kan ikke ombestemme seg og dra på sykehuset hvis man har bestemt seg for å føde hjemme som jeg har forstått. At man skriver en kontrakt med jordmor på en måte

Morro! Har født på sykehuset 2 ganger før og tenkte å høre hva som skjer under hjemmefødsel av help og utstyr osv. Snakke litt med jordmor nå tenkte jeg

Gjør det! Er ei gruppe på Facebook som heter Folk for hjemmefødsel. Der er det flere som deler informasjon, erfaringer og er mer positivt innstilt på hjemmefødseler enn på dette forumet [emoji846]

Jeg syns det høres fantastisk ut å få føde hjemme. Men jeg får ikke lov pga kronisk sykdom som trenger litt ekstra oppfølging. [emoji4]

Back
Topp