Hjemmefødsel

Glapia18

Betatt av forumet
noen her som vurderer eller har hatt hjemme fødsel? Vi vurderer det sterkt her denne gangen.
Jeg er sålangt "grønn" kvinne fra jm... :-))

Har vert inne på tanken[emoji4] ser så fredelig og fint ut. Har 30-40 min reisetid til sykehuset. Men mannen er ikke gira på det. Han vil vere på sykehus hvor han mener jeg er tryggest.

Nei. Hadde komplikasjoner sist fødsel. Glad jeg var på sykehus da. Så hjemmefødsel blir ikke aktuelt for meg. Men tror det er en fin opplevelse når det er komplikasjonsfri fødsel ;)

Nei. Hadde komplikasjoner sist fødsel. Glad jeg var på sykehus da. Så hjemmefødsel blir ikke aktuelt for meg. Men tror det er en fin opplevelse når det er komplikasjonsfri fødsel ;)
Skjønner. Var det nr 3? Hadde de andre vært helt uten komplikasjoner?

Jeg har hatt to fødsler uten noe problemer/smertestillende/rift eller noe... så føler det er veldig riktig her.

Har vert inne på tanken[emoji4] ser så fredelig og fint ut. Har 30-40 min reisetid til sykehuset. Men mannen er ikke gira på det. Han vil vere på sykehus hvor han mener jeg er tryggest.
Det skjønner jeg. Her bor vi 4 minutter unna sykehuset så derfor tør vi å gjøre det isåfall. :-)

Også blir man sååå ekstremt tett og godt fulgt opp på slutten :)

Skjønner. Var det nr 3? Hadde de andre vært helt uten komplikasjoner?

Jeg har hatt to fødsler uten noe problemer/smertestillende/rift eller noe... så føler det er veldig riktig her.

Det var første fødsel. Var ingen tegn til at noe skulle gå galt på forhånd. Skal ha nr 2 nå i mai :happy:

Da skjønner jeg at ønsket er tilstedet. Lykke til :happy:

Det skjønner jeg. Her bor vi 4 minutter unna sykehuset så derfor tør vi å gjøre det isåfall. :-)

Også blir man sååå ekstremt tett og godt fulgt opp på slutten :)

Ja med 4 minutter reise så hadde nok mannen blitt med på det[emoji4][emoji1360] men så koster det jo penger, er vel litt forskjellig hva de ulike tar for hjemmefødsel.
Ja det virker så utrolig fint å ha blitt fulgt opp av samme jordmor som skal ta imot, og ikke minst få den samme jordmoren hjem etter fødsel også[emoji4]

Vi vurderer hjemmefødsel om svangerskapet blir uten noen komplikasjoner. Har hatt 4 lette fødsler så forhåpentligvis blir vi hjemme.

Lykke til:) forstår valget siden du har hatt lette fødsler. Her blir det på sykehus så lenge vi når inn! :)

Samme her.

Men støtter de som vil gjøre det! :)

Jeg skulle gjerne født hjemme, men mannen tørr ikke det! Har ca 45 minutter til sykehus, så han synes det blir for langt! For å kompensere har jeg valgt å søke meg til ABC klinikken på Ullevål for å få litt den hjemmefølelsen og ikke den typiske sterile sykehusfølelsen [emoji2] men skjønner veldig godt du vil føde hjemme! Tenk så fantastisk i rolige og vante omgivelser!

Tror ikke jeg får hjemmefødsel fordi jeg har hjertesykdom, ellers hadde jeg valgt det! Fødte på 3 timer sist, så kanskje jeg ikke rekker sykehuset denne gang uansett da [emoji23]
Men sjekk ut hjemmefodsel på snap, jordmor som driver med hjemmefødsler og legger ut mye god info og både bilder og video fra fødsler der den fødende tillater det! Kjempefin snap [emoji173]️

Har veldig lyst på hjemmefødsel og hadde egentlig det med første barnet også. Ei venninne av meg hadde hjemmefødsel med barn nummer to i år og hun syntes det var en helt fantastisk opplevelse.

Det er jo aldri noe sjanse for at ting går helt smertefritt, hverken hjemme eller på sykehus, men statistisk sett er hjemmefødsel veldig trygt. Man slipper gjerne unødvendig inngripen som i seg selv kan føre til komplikasjoner (sykehuset jobber "etter klokka", har litt dårligere tid før de griper inn), man har ro og trygge omgivelser rundt seg (noe som bidrar til naturlig smertelindring og bedre produksjon av oxytocin), ikke minst har man en jordmor man kjenner fra før av. Jeg ser veldig mange positive sider ved hjemmefødsel. De eneste negative sidene er de eneste positive jeg ser ved sykehusfødsel: akutthjelp, smertelidning og leger raskt tilgjengelig ved behov.

Desverre er det dyrt. Synd å si det, men det gjør at vi er nødt til å avveie om vi kan gå for hjemmefødsel, eller om vi må gi slipp på den drømmen..

Syns det ser helt fantastisk ut med hjemmefødsel, men med 10 min til sykehuset og 2 fødsler jeg syns var veldig fine der fra før går jeg nok for fødsel på St.Olavs igjen. Og maten man får på barselshotellet er jo helt himmelsk etter fødsel :cool:

Back
Topp