SeptemberSurprise
Forelsket i forumet
Jeg tok kontakt med jordmor som driver med hjemmefødsel i området her. Jeg har en liten drøm om dette, men vi bor over 1 time unna sykehuset, og det skremmer meg. Hva hvis noe skjer? En vet jo aldri hva som kan skje! Selv om dette er #3 er jeg jo ikke garantert noe. Om det skjer noe under fødselen eller om noe er galt med babyen som kommer ut.
En annen side er at jeg er en veldig kjapp føder! Fra riene ble småvonde med #1 tok det 3-4 timer med første. Andre gang fikk vi bare fikset barnevakt og kjørt til sykehuset 10 minutter unna før han kom 35 minutter etter ankomst. Så jeg er redd vi ikke når å komme oss til sykehuset. Det skal jo fikses barnevakt og vi kan jo ikke bare hoppe i bilen. Er det rush tar det kanskje dobbelt så lang tid.
Så jeg blir sååå usikker hva jeg skal gjøre! Har litt for og imot.
For: slipper å stresse med tid, slipper avansert barnevakt, slipper å kjøre att og frem, overnatting på sykehus, normal rytme hjemme fra fødselen er unnagjort.
Imot: hvis noe går galt med meg eller baby, barna er der og jeg får ikke kommet meg, vi vet ikke om vi når frem.
Noen som har tenkt på hjemmefødsel? Eller gjennomført planlagt hjemmefødsel?
En annen side er at jeg er en veldig kjapp føder! Fra riene ble småvonde med #1 tok det 3-4 timer med første. Andre gang fikk vi bare fikset barnevakt og kjørt til sykehuset 10 minutter unna før han kom 35 minutter etter ankomst. Så jeg er redd vi ikke når å komme oss til sykehuset. Det skal jo fikses barnevakt og vi kan jo ikke bare hoppe i bilen. Er det rush tar det kanskje dobbelt så lang tid.
Så jeg blir sååå usikker hva jeg skal gjøre! Har litt for og imot.
For: slipper å stresse med tid, slipper avansert barnevakt, slipper å kjøre att og frem, overnatting på sykehus, normal rytme hjemme fra fødselen er unnagjort.
Imot: hvis noe går galt med meg eller baby, barna er der og jeg får ikke kommet meg, vi vet ikke om vi når frem.
Noen som har tenkt på hjemmefødsel? Eller gjennomført planlagt hjemmefødsel?