Hjemmefødsel?

SeptemberSurprise

Forelsket i forumet
Jeg tok kontakt med jordmor som driver med hjemmefødsel i området her. Jeg har en liten drøm om dette, men vi bor over 1 time unna sykehuset, og det skremmer meg. Hva hvis noe skjer? En vet jo aldri hva som kan skje! Selv om dette er #3 er jeg jo ikke garantert noe. Om det skjer noe under fødselen eller om noe er galt med babyen som kommer ut.

En annen side er at jeg er en veldig kjapp føder! Fra riene ble småvonde med #1 tok det 3-4 timer med første. Andre gang fikk vi bare fikset barnevakt og kjørt til sykehuset 10 minutter unna før han kom 35 minutter etter ankomst. Så jeg er redd vi ikke når å komme oss til sykehuset. Det skal jo fikses barnevakt og vi kan jo ikke bare hoppe i bilen. Er det rush tar det kanskje dobbelt så lang tid.

Så jeg blir sååå usikker hva jeg skal gjøre! Har litt for og imot.

For: slipper å stresse med tid, slipper avansert barnevakt, slipper å kjøre att og frem, overnatting på sykehus, normal rytme hjemme fra fødselen er unnagjort.

Imot: hvis noe går galt med meg eller baby, barna er der og jeg får ikke kommet meg, vi vet ikke om vi når frem.

Noen som har tenkt på hjemmefødsel? Eller gjennomført planlagt hjemmefødsel?

Du høres ut som et flott tilfelle til hjemmefødsel. Syns så absolutt du bør forsøke det om jm og lege syns det høres forsvarlig ut.

For meg er det totalt uaktuelt ;) slett ikke noe jeg kan tenke meg! Selv om første fødselen gikk fint så var jeg lykkelig for å være på klinikken.

Tror du jordmor rekker frem da?

Jeg ønsker hjemmefødsel, men tror ikke det går. Har for høy BMI, da er det risiko svangerskap. Mamma er jordmor, så hadde nok følt meg veldig avslappet og hjemme hos dem. Jeg er også sånn at jeg helst bare vil være i fred under fødsel, og født begge de to siste uten smertelindring. Sistemann ble igangsatt før termin, så kan jo aldri vite hva man ender opp med :)

Jeg har ikke lyst på hjemmefødsel. Jeg tenker at dersom noe går galt er det veldig betryggende å være på sykehus fullt av kompetente mennesker :)

Jeg satser heller på Storken på KK:P

Hørtes lenge ut med 1 time til sykehus om noe går galt under fødselen syns jeg... Hadde ikke turt (men tror ikke jeg hadde turt uansett heller altså)

Vi hadde litt lyst på hjemmefødsel sist,men det fikk vi dessverre ikke lov til da minstemann hadde lyst til p dukke opp allerede i uke 25. Vi fikk stoppet det og med mye ro så gikk jeg til uke 38. Vi har ikke snakket så mye om dette nå. Men jeg kommer nok til å ta det opp. Så herlig å kunne få være hjemme sammen med hele familien ❤️

Tror hjemmefødsel er helt topp jeg. Jeg kunne tenke meg det, men mannen er ikke enig.
Har hatt tre styrtfødsler så jordmor har allerede tilbudt seg å rykke ut dersom vi ser at vi ikke rekker å reise til sykehus.

har bestandig hatt lyst til hjemmefødsel men vi har ikke hatt di mulighetene her :( for herfra til sykehuset er det 3 timer eller 20 min men sykefly.

Har også alltid likt tanken på hjemmefødsel, men her blir det nok sykehus, synes ikke jeg hadde god nok kontroll da jeg fødte eldstemann.

Back
Topp