Hjemmefødsel

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Ser det er flere her som ønsker hjemmefødsel, stemmer det at vi er tre stk? Husker jo ikke hvem det var nå :p tenkte vi kunne ha en egen skravletråd :)

Ja, jeg planlegger hjemmefødsel:-) Har termin 30 mai, men er innom både mai og juni forum, synes det er flere interressante tråder på juni;) Når har du termin? Har du alt klart for hjemmefødsel nå?

Jeg har termin 14.juni. Hadde hjemmebesøk av jordmor igår, så nå står fødebassenget klart. Det meste til fødselen er igrunn klart, hvertfall nesten:) du da ?

Ja, har alt utstyr liggende klart, bare og bare å finne frem og dekke til der det trengs:-) Har ikke leid basseng siden jormødrene syntes vi kunne bruke badekaret i stedet. Er det stort/ dypt det du har leid? Hadde i utgangspunktet tenkt til å leie jeg og...

Blir dette din første fødsel eller har du barn fra før? Jeg har ei lita tulle og hadde en veldig finf fødselsopplevelse med henne:-)

Badekaret hadde jeg aldri orket å bruke, og det er dessuten så trangt at jeg hadde aldri klart å føde oppi der. Jeg vil ha muligheten til å bevege meg litt og skifte stillinger, så da var fødebasseng beste alternativ syns jeg. Så får vi se om jeg trives oppi der da :) har ikke satt det opp, så vet ikke hvor dypt det er, men det er visst en del dypere enn vanlige badekar. Vi har to jenter fra før, hadde normale, greie sykehusfødsler med begge to.

Ja hadde nok vært bedre med et fødebasseng;) Men jormødrene mine har ikke, da måtte jeg leid et. Men slo det fra meg når Jormor sa hun syntes badekaret fungerte fint... Skal jentene dine være hjemme under fødselen? Min er så lita at jeg tenker det kan bli litt skummelt for henne - om det ikke skjer på natta da:-)

Planen er å ha en barnevakt som kommer hit, og evt tar de med ut en tur og kommer tilbake rett etter fødsel. Skjer det på natten så ser vi det nok litt an. De blir snart tre og fem, så hadde vært litt styr å ha de hjemme. Tror det er lettere å holde fokus for meg uten å ha de rundt meg.

Omentrent samme planen vi har:) :) :)

Håper på at det skal skje noe nå de nærmeste dagene da begge jormødrene er på jobb 27-29 mai - starter det da blir det sykehus:( Men da får jeg jo en av dem der - så det er positivt:p

Hva fikk deg til å velge hjemme? Vet du om det blir gutt eller jente? Vi venter ei lita tulle til:)

Her kommer det visst en lillebror, blir litt rart med gutt denne gangen :)
Jeg har hatt ganske greie fødsler uten styr, og vært i fin form og ønsket å dra rett hjem med de andre. Så når jeg innså at det å føde hjemme faktisk var et alternativ så så jeg ikke noen grunn for å dra på sykehuset, sålenge både jeg og babyen er friske og raske. Jeg slapper mye bedre av hjemme, så vil tro hele opplevelsen blir mye bedre. Blir spennende å se da:) bare krysser fingrene for at alt går helt som det skal så vi får bli hjemme :)

Nå har jeg fått ei nydelig lita jente, har skrevet om min hjemmefødsel i mai forumet:-) Veldig fint å høre din opplevelse når det blir din tur:-) masse lykke til med din hjemmefødsel:-)

Nå har jeg fått ei nydelig lita jente, har skrevet om min hjemmefødsel i mai forumet:) Veldig fint å høre din opplevelse når det blir din tur:) masse lykke til med din hjemmefødsel:)
Å, så gøy! Gratulerer så mye! Da må jeg inn og lese :)

Back
Topp