Hjem fra sykehuset?

Tauriel

Flørter med forumet
Hvor vanlig er det å dra fra sykehuset etter fødsel etter feks 6-12 timer? Om man er frisk å sånn da. Har snart termin og vet at sykehusene er fulle nå, har ikke lyst til å dele rom nmmed noen på barsel. Vi har 2 timer å kjøre en vei og vet vi må tilbake for å ta noen tester 48t etter fødselen men likevel...

Sikkert ikke så veldig uvanlig, men ved 2 timers kjørevei en vei, så hadde det vært uaktuelt for min del. Dro tidlig hjem med nr 2, men venta til etter vi var ferdig med alle tester. Enda vi bare har 15 min kjørevei.

På mitt sykehus vil at 40% skal reise hjem etter 6-8 timer :smiley-ashamed004

Sikkert ikke så veldig uvanlig, men ved 2 timers kjørevei en vei, så hadde det vært uaktuelt for min del. Dro tidlig hjem med nr 2, men venta til etter vi var ferdig med alle tester. Enda vi bare har 15 min kjørevei.
Om du ventet til dere hadde tatt testene så er jo ikke det tidlig hjem? Det er 2-3 dager, det er jo et vanlig sykehusopphold etter fødsel

Oj såpass :oops: blir de fulgt opp hjemme da?
Man må tilbake igjen på sykehuset for prøver, også skal man få et hjemmebesøk, men ikke sikkert det er kapasitet til det. Så er det de vanlige kontrollene på helsestasjon og 6 ukers kontrollen for mor

Åja, trodde det skulle gå 48 timer før man tok de testene jeg :p
Du har helt rett i at det må gå 48t før nyfødtscreeningen gjennomføres, altså blodprøven som undersøkes for ulike medfødte sykdommer. Dersom man drar hjem før barnet er 48t gammelt, må man komme tilbake for å ta n.f.s. Når det er sagt, så er det jo dessverre et fåtall som ikke ønsker denne selv om den er høyst anbefalt.

Hvor vanlig er det å dra fra sykehuset etter fødsel etter feks 6-12 timer? Om man er frisk å sånn da. Har snart termin og vet at sykehusene er fulle nå, har ikke lyst til å dele rom nmmed noen på barsel. Vi har 2 timer å kjøre en vei og vet vi må tilbake for å ta noen tester 48t etter fødselen men likevel...
Åh jeg skjønner deg så godt. Har så lite lyst til å dele rom med noen, samtidig så tror jeg at jeg trenger den oppfølgingen man får. Alternativet mitt er å dra hjem til 3 åringen, det føles enda mer slitsomt… hehe

Jeg har alltid fått muligheten til å velge når vi ønsker å dra hjem. Ukompliserte fødsler og friske babyer, Haukeland sykehus.
Nr 1. dro vi hjem på dag 3, nr. 2 dro vi hjem morningen etter, nr. 3 dro vi hjem på dag 2.

Back
Topp