Hjelppp-Vinter dress til baby som skal begynne i barnehagen???!

P-40566539

Flørter med forumet
Hei,
har en gutt som er 11 måned 95% vekskurv, bruker nå str 80-noe mindre 86. har hatt 78,8 cm og 11 kg i 11 måned. han begynner i barnehagen fra februar ,nå bruker han en Reima vinter dress puhuri som i str 80 , som er lengde passer men ermene er litt langt og må brettes. det er nå siste dagene til Januarsalg. lurer på om jeg må kjøpe noen vinter dress is str 86 . eller skal jeg kjøpe vinter dress i str 92 til neste år ? eller skal jeg skjøpe parkdress ? har ingen peiling. første barn og er innvandrere som ikke er kjent til klima og typiske klær som brukes i barnehagen eller trenges. Regn dress / park dress / softshell eller skalldress ? Kattnakken / Reima eller andre merker det finnes mange og veldige varierende typer som blir forvirrende . det gjorde meg at jeg har alltid stress for at jeg ikke vet hva jeg må kjøpe eller hva jeg må spare for neste år. han vokser veldig fort ut av klærne hver uker/måneder, tar gjerne imot alle tips og erfaringene .
takk på forhånd

Det med str og vekst er litt vanskelig til tider synes jeg selv, for de små kan vokse litt i rykk og napp, men de vokser raskest første året deretter slakker det gjerne ned litt og det blir da litt lettere med klærne synes jeg:-)

Til vår/sommer og høst bruker vi parkdress og regndress, parkdress brukes på fine dager/ikke våte dager, og regndress på dager det regner mye, til de små som er mye nede på bakken er det greit å se at det er høy vannsøyle på klærne. Da tåler tøyet mer vann før det blir vått igjennom.

Til egne barn og erfaringen jeg har der ville jeg nok satset på strl 92 til neste vinter, da kan det hende den er litt stor i starten av sesongen, men sannsynligvis vil den da vare hele sesongen.

Ellers ville jeg satset på parkdress og regndress i strl 86. Til vår/sommer/høst

Av regntøy har vi brukt ulike merker, synes eks de fra barnas hus er helt ok, men de siste årene har vi brukt mest kattnakken og har vært mest fornøyd med de, de har høyere vannsøyle så i regnfulle vestlandet er det litt ekstra viktig for oss. Så hvor du bor og klima der er jo greit å ta litt med i vurderingen;-)

Ellers er jeg fan av nameit parkdressene. Evnt de fra reflex eller wheat har vi også god erfaring med:-)

Kan ellers tipse at det finnes mye flott utetøy på tise eller finn som er pent brukt og du kan kjøpe det billig sammenlignet med å kjøpe nytt.

Klikket nettopp hjem en parkdress fra wheat på tise som er så fint brukt at den ser helt ny ut.

Over tid i bhg så har vi vært avhengig av å ha noe tøy i bhg og noe hjemme, da har jeg gjerne hatt det som passer best i bgh og kjøpt neste strl på salg tidlig, da har vi det som er for stort hjemme, så tar vi med neste strl til bhg når det som er der har blitt for smått og jeg kjøper deretter inn neste strl igjen til.

takk for svar. men lurer på du mener Name it sftshell som brukes som parkdress eller noen annet type . for at jeg fant ikke Name it parkdress på net ? Bor i Kristiansund. så vi har både vær og vind og samtidig mye snø i korte perioder. ja Tise og finn er helt supert , men man må synde seg for at det blir for fort solgt og hva ghenstår er det noe som er samme som ny med salgspris .

et annet spørsmål. er det dumt å kjøpe reima dress med sånne høy pris de har i lyse farger eller blir skitten fort og ikke vasket bort . jeg ser at disse er igjen på salg i tilgjengelige størrelse er alt med lyse farger. vet ikke og betale mer og ikke på salg i stede for kjøpe noe på salg i lys farge

Jeg kjøper ofte i to-tre ulike str. på salg for da har vi alltid en hjemme som er litt stor/litt liten også har de den som passer best i barnehagen hvor de bruker den mest☺️ slipper vi å ha dobbelt opp i samme str.
angående farge så blir de jo skitten. Er ikke så mye å gjøre med.Men er litt avhengig av hvor du bor også tenker jeg, mtp. mengde snø vs. slaps:p Er jo utedress, så jeg har aldri tenkt så mye over det. Selv om vi bor på Vestlandet

Hadde kanskje kjøpt en vinterdress i 86, men hadde ikke kjøpt noe til neste vinter ennå, det blir nok salg senere i år også, eller du kan finne brukt.
Nå har jeg en som er litt liten, snart 2 år og bruker ennå 80, så her trenger jeg egentlig ikke ha 86 klart ennå, men kjøper veldig sakte på salg :hilarious:
Jeg aner egentlig ikke forskjellen på forskjellige dresser ellers, men hadde hatt en som ikke er så varm og tåler litt regn, fleecedresser pluss regntøy (kommer an på hvor du bor selvsagt). Merke er jeg ikke såå nøye på, men vi har kjøpt mange fra Reima og Didriksons regntøy brukt, ellers litt forskjellig på tilbud, f.eks. fra Coop Obs og Barnas Hus.
Farge bryr jeg meg ikke særlig om, datteren min har ikke preferanser ennå, men jeg spør gjerne henne uansett før jeg kjøper noe :p

Back
Topp