Hjelper bekkenbelte?

moccamint

Elsker forumet
Hei dere med bekkensmerter og bekkenbelte :)

Nå begynner plagene mine å bli uutholdelige. Synes dere bekkenbelte hjelper? Er det verdt et forsøk?

Smertene mine sitter bak på rumpa ved sitteknutene og ned i halebeinet/opp i ryggsøylen, og i skambeinet og ned i lyskene.

Lurer på det samme..?

Prøvde bekkenbelte forrige svangerskap, da hjalp det ikke. Hadde da smerter bak, husker dessverre ikke mer presist enn det :p

Har ei venninne som var begeistra for beltet sitt, men hun hadde ikke veldig alvorlige bekkenplager.

Bekkenbelte fungerer veldig fint om man ikke er obs på hvordan man beveger bekkenet, og greit til å "stive av".. Den fungerte fint i forrige svangerskapet for min del, for da var jeg ikke klar over hvor mye jeg bevegde på bekkenet.. Denne gangen er jeg veldig obs på hvordan jeg beveger meg, og jeg kjenner at denne gangen har den ikke mye å si..

Takk for svar! Står nok over belte. Hva gjør man når det blir så vondt liksom? Kan jeg ringe elgen, eller må jeg bare leve med det?

Trener yoga, og tenkte å få en pt med peiling på gravide og bekken til å hjelpe meg med konstruktive øvelser...

Takk for svar! Står nok over belte. Hva gjør man når det blir så vondt liksom? Kan jeg ringe elgen, eller må jeg bare leve med det?

Trener yoga, og tenkte å få en pt med peiling på gravide og bekken til å hjelpe meg med konstruktive øvelser...
Hihi, jeg syns du skal ringe elgen om det blir for galt! Er forøvrig spent på hva slags råd han eventuelt måtte komme med :D

Hoho! Ja, ring elgen :D :D

Mange bruker bassengtrening og fysiobehandling.. I alle bevegelser du gjør, tenk at du går med miniskjørt og uten truse på deg :) :p (ergo, samla bein)
Hihi, jeg syns du skal ringe elgen om det blir for galt! Er forøvrig spent på hva slags råd han eventuelt måtte komme med :D
Hahahaha, jeg dør!!! :D :D :D

Eg syns det har fungert fint, har brukt det i alle svangerskapa mine. Eg er nok ikkje flink til å bevege bekkenet riktig.

Du kan ringe legen. Han henviser deg kanskje til fysio slik at du får et treningsprogram og noen tips. Ellers har jeg litt effekt av svømming. Begynte også med akupunktur på mandag, skal få det hver 10-14 dag på føden heretter :)

Jeg bruker bekkenbelte på jobb. Synes det hjelper litt. Jeg jobber 50% og går på bassengtrening og til manuellterapeut. Jeg bruker også krykker på jobb. Basseng og manuell har ikke noen effekt nå - men de skal hjelpe sånn at jeg kommer meg raskt etter fødsel. Ellers er der viktig at du lytter til kroppen. Er flink til å ta pauser. Ikke gjør ALT du ikke har fått gjort når du har en god dag. Da kan du banne på at du må betale for det etterpå.

Back
Topp