Hjelpe til?

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Har barna deres begynt å "hjelpe til" hjemme? Her er hun ivrig på å vaske av bordet etter mat, putte inn og ut fra vaskemaskin/tørketrommel, rydde på plass ting, hente ting jeg ber om (feks kosen sin eller bleie i skuffen).

Ja hun er veldig ivrig på å legge diverse ting inn og ut av vaskamaskin og oppvaskmaskin. Elsker også å legge lekene oppi lekekassen.

Overhodet ikke :p

Han elsker oppvaskmaskinen. Men mest å klatre inn i den og kaste tingene over alt. Storebror er flink til å hjelpe til om han gidder da.

Han elsker oppvaskmaskinen. Men mest å klatre inn i den og kaste tingene over alt. Storebror er flink til å hjelpe til om han gidder da.
Ja oppvaskmaskinen er spennende, men det hjelper meg ikke så mye at hun kaster bestikket rundt på gulvet :p

Ja oppvaskmaskinen er spennende, men det hjelper meg ikke så mye at hun kaster bestikket rundt på gulvet :p
Jeg tenker at da er det iallefall en hjelp i at han har noe å drive med den tiden jeg tar ut av den. I stedet for å styre med noe annet;) Skal jeg putte inn må jeg plassere han et annet sted. Da kaster han bare skitten oppvask overalt og tygger på det. Haha.

Nei, hun liker best å rote i det jeg prøver å rydde. Ikke vits i å prøve å brette klær før etter hun har lagt seg :P

Nei, hun liker best å rote i det jeg prøver å rydde. Ikke vits i å prøve å brette klær før etter hun har lagt seg :p

Akkuratt den type hjelp jeg får også :p

Putter klossene sine oppi boksen igjen da, men avslutter det gjerne med å tømme alt utover gulvet igjen.

Her er det og hjelp av typen "kast alt man ser". Unntaksvis kan han dog finne på å legge bilene sine i boksen mens han sier "brrrrrrrrrr" :p
Ivrig på oppvaskmaskina her og, så starter nok som sin bror med å hjelpe til ordentlig der etterhvert ser det ut til :)

Nei, hun liker best å rote i det jeg prøver å rydde. Ikke vits i å prøve å brette klær før etter hun har lagt seg :P
Ja altså det er en grunn til at jeg skrev "hjelpe til" i hermetegn ;) At de liker å herme etter det vi gjør og styre og ordne. Hun har ikke akkurat en gjennomtenkt plan med det hun gjør, rotet gjerne like mye som hun rydder :D

Last edited:
Inn og ut av oppvasmaskinen/vaskemaskinen.
Ta på klær, veldig populært om dagen. Ikke så nøye hvem sine klær det er.

Vil ikke kalle det å hjelpe til, men hun drar gjerne alle klærne ut av skuffene. Og hsr lyst å rydde ut av oppvaskmaskinen når jeg skal rydde inn.

Har ingen planer om å øve på noe med det første

Inn og ut av oppvasmaskinen/vaskemaskinen.
Ta på klær, veldig populært om dagen. Ikke så nøye hvem sine klær det er.
Hehe ja det er morro her også :) så fort hun ser et plagg på gulvet på badet eller i gangen så er blir det plassert rundt halsen evt sokker "på" bena. "Klare-selv" alderen er herlig ❤️

Vil ikke kalle det å hjelpe til, men hun drar gjerne alle klærne ut av skuffene. Og hsr lyst å rydde ut av oppvaskmaskinen når jeg skal rydde inn.

Har ingen planer om å øve på noe med det første
Som sagt over her det var å "hjelpe til" i hermetegn. Vi øver ikke på noe, men hun vil være med på "det som skjer".

Her er de veldig effektivte til å "hjelpe" til.
Ta ut av oppvaskmaskina
Rydde i klesskape
Rydde i bleieskuffa
Hjelpe til å vaske bordet(helst med melk)
:p veldig koselig altså

• Liker
Reactions: EJ
Back
Topp