Hjelp!!

RedBushTea

Glad i forumet!
Jeg har begynt å kjenne liv i ca. uke 16. I begynnelsen var veldig svak og bare små bobler. Men da ble litt sterkere etterhvert. Har være på oul forrige uke og alt var bra og morkake ligger på venstre side. Kjente mye liv i helgen og var veldig glad. På mandag reiste jeg til Italia på kurs og siden mandag kjenner jeg minimalt, nesten ingen liv. Jeg begynner å få panikk nå. Jeg er tilbake før fredag og vet ikke hva skal jeg gjøre. Har prøvd alle triksene som finnes på nettet men ingenting. Er dette normalt å ikke kjenne liv på flere dager? Er 18+4 i dag.

Tror at det er helt normalt, så tidlig. Det er vel først fra uke 24 vi skal kunne forvente daglige spark?

Håper du klarer å få det med ro, og at baby snur føttene frem straks!

Baby har nok bare snudd seg :) Jeg har kjent liv lenge, men kan gå lang tid mellom hver gang jeg kjenner det godt.. Min gjemmer seg ofte ned i bekkenet.. Er som sagt over her ikke før i uke 24 vi skal forvente å kjenne daglig liv..

Har det på samme måte selv. Kjente liv så tidlig som i uke 11/12, og hadde derfor forventet at det tok seg opp fortere enn det har gjort. Enkelte dager har det vært mye aktivitet og andre dager er det helt stille. Har doppler, så har brukt den et par ganger for å kunne slappe av. Tenker at det sikkert er babyen som har snudd seg med ryggen ut. De turner jo masse i disse ukene her!
Skjønner bekymringen din. Er noe jeg tenker på 24/7 selv...
Men mest sannsynlig er alt i sin skjønneste orden :)

Jeg er 17 uker I morgen og har kjent sterke bevegelser enkelte dager. Men nå har det vært stille flere dager. Blir ikke bekymret da det er veldig vanlig så tidlig.. og jeg har dopler så jeg vet det er hjerte aktivitet :)

Tusen takk flotte damer! Det hjelper å høre at andre opplever det samme. :-)
Har bestilt doppler så håper at den har kommet da kommer jeg hjem. Jeg regner med at man finner hjerte lyden lett i uke 18-19? Kan det være at man ikke høre den med doppler?

Har bestilt doppler så håper at den har kommet da kommer jeg hjem. Jeg regner med at man finner hjerte lyden lett i uke 18-19? Kan det være at man ikke høre den med doppler?
Kan være du må lete litt etter den, det må alltid jeg, den lille har jo mye plass der inne nå og kan være overalt :p men nå ved uke 18-19 så må du nok ikke leite så lenge :D

Gutten min ligger godt nedi bekkenet og beveger seg sånn, hører mer dunking en hjertelyd :p så fortvil ikke om du ikke finner den med det samme. Ligger en del videoer på youtube om tips til å finne den forresten :)

Dette er kanskje et dårlig råd, men hvis det ikke gjør deg mer nervøs kan det være verdt et forsøk: Det finnes noen apper til smart-telefon som lar deg lytte til hjertelyden med mikrofonen på telefonen. Jeg har aldri prøvd dem, men husker at en venninne lot ungene høre I uke 18.

Dette er kanskje et dårlig råd, men hvis det ikke gjør deg mer nervøs kan det være verdt et forsøk: Det finnes noen apper til smart-telefon som lar deg lytte til hjertelyden med mikrofonen på telefonen. Jeg har aldri prøvd dem, men husker at en venninne lot ungene høre I uke 18.
Høres artig ut men litt redd å prøve mens jeg er i utlandet. Bare tenk om jeg ikke finne hjerte lyden og da blir det full panikk. :D

Heeelt normalt, sånn hadde jeg også det :) De har så god plass enda at de fint klarer å lure seg litt vekk fra oss ;)

Har det på samme måten her også. Kjente masse bevegelse i forrige uke,men denne uken har jeg kjent minimalt. I dag ingenting i det hele tatt. Skjønner at man ikke trenger å kjenne noe hver dag så tidlig,men blir skikkelig bekymret og tenker alle slags vonde tanker.

Har det på samme måten her også. Kjente masse bevegelse i forrige uke,men denne uken har jeg kjent minimalt. I dag ingenting i det hele tatt. Skjønner at man ikke trenger å kjenne noe hver dag så tidlig,men blir skikkelig bekymret og tenker alle slags vonde tanker.
Tror de fleste av oss får disse tankene, selv om man vet at man kan ikke forvente bevegelser hver dag så tidlig.. er nok morsinnstinktet som slår inn ;)

Jeg forstår også at man trenger ikke å kjenne bevegelse hverdag i hvertfall så tidlig, men forstår ikke helt logikken :p samme som deg får jeg også alle slags vonde tanker. Men nå har jeg kjøpt doppler og prøvde den i går. Fant hjertelyden med en gang og etter ca ei uke med bekymringer klarte å sove godt i natt. Men nå er hun aktiv igjen. Så det virker at andre her har det rett. De bare gjemmer seg. :)

Last edited:
Jeg forstår også at man trenger ikke å kjenne bevegelse hverdag i hvertfall så tidlig, men forstår ikke helt logikken :p samme som deg får jeg også alle slags vonde tanker. Men nå har jeg kjøpt doppler og prøvde den i går. Fant hjertelyden med en gang og etter ca ei uke med bekymringer klarte å sove gått i natt. Men nå er hun aktiv igjen. Så det virker at andre her har det rett. De bare gjemmer seg. :-)
Godt å høre at du fikk sove godt og ikke er bekymret lenger:)

Back
Topp