Hjelp

LilleMyy90

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Julilykke 2023
ImageUploadedByBV Forum1428660997.426803.jpg

Det startet igår med at hun var veldig rød i valkene på halsen, jeg vasket forsiktig med vann og lufttørket, hun var veldig tørr der det var rødt når det var tørket. Smurte på litt zink før vi la oss og det såg bedre ut idagtidlig, mye mindre rødt. Brukte samme zinksalve som er brukt på stumpen, den funker supert der. Jeg vasket så over valkene med vann og tørket godt. Så ble hun veldig oppkavet etter en 30 min, gråt og ble varm - da ble hun seende slik ut etterpå. Jeg synes det ser helt grusomt ut :( nå er hun ikke bare rød/sår i valkene, men det ser ut som om hun har et utslett/eksem/allergisk reaksjon rundt hele? Noen som har sett lignende? Burde jeg kontakte lege? Føler meg hjelpesløs og en fryktelig dårlig mor :( stakkars lita.

Har kjøpt bepanthen, skal teste å smøre på det. Har lest på nettet men blir ikke klokere... Hun blir klam i valkene, derfor blir hun rød og sår. Men når jeg vasker over og tørker er det kjempe tørt også rundt på halsen og opp til haken. Noen sier potetmel/talkum i valkene for å holde det tørt, men det pleier ikke det såre og tørre? Så da er det diverse salver da, men blir det sårt når jeg smører på salve i valkene? Siden det da blir fuktig der igjen? Uff :/

Har kjøpt bepanthen, skal teste å smøre på det. Har lest på nettet men blir ikke klokere... Hun blir klam i valkene, derfor blir hun rød og sår. Men når jeg vasker over og tørker er det kjempe tørt også rundt på halsen og opp til haken. Noen sier potetmel/talkum i valkene for å holde det tørt, men det pleier ikke det såre og tørre? Så da er det diverse salver da, men blir det sårt når jeg smører på salve i valkene? Siden det da blir fuktig der igjen? Uff :/
Hva med babyolje da? Etter det lufttørkes?

Hva med babyolje da? Etter det lufttørkes?

Kan prøve. Skal se om bepanthen funker først, det skal pleie og beskytte tørr og lett irritert hud da iallefall. Nå er hun ute på tur med papsen. Det som bekymrer meg mest er det røde, tørre rundt hele halsen som plutselig har dukket opp.

Har vært sånn her også i perioder. Vasker med vann (morgen og kveld og ellers hvis hun har gulpet skikkelig og er våt), tørker ordentlig (helst lufttørke) og så litt babyolje på, så bruker det bli raskt bedre her. Jeg har ikke prøvd noe salver eller noe da :-)

Vi hadde antydning til noe sånt her. Vasket med vann, strødde på potetmel og kosta det vekk med en tørr klut. Ble helt bra. Lykke til!

Takk for svar. Har blitt litt bedre med bepanthen salven på det røde, skal vaske det vekk senere og strø på potetmel for å holde det tørt :) fikk en skikkelig klump i magen iste når det bare blusset opp og spredde seg utover halsen, men det gikk heldigvis vekk.

Varme utslett ?? Sønnen min fikk det av å til når han var baby

Varme utslett ?? Sønnen min fikk det av å til når han var baby

Det var helt sikkert varmeutslett. Det gikk over ganske raskt, men jeg var såå sikker på at det var en allergisk reaksjon av et slag, uff hysterisk :p men smurte på bepanthen i valkene og det ble mye bedre etter noen timer, idag er det helt borte så nå strør jeg talkum i valkene etter vask og tørk.

Jeg ville lagt kompresser mellom etter du har smurt :)

Vis vedlegget 111821

Det startet igår med at hun var veldig rød i valkene på halsen, jeg vasket forsiktig med vann og lufttørket, hun var veldig tørr der det var rødt når det var tørket. Smurte på litt zink før vi la oss og det såg bedre ut idagtidlig, mye mindre rødt. Brukte samme zinksalve som er brukt på stumpen, den funker supert der. Jeg vasket så over valkene med vann og tørket godt. Så ble hun veldig oppkavet etter en 30 min, gråt og ble varm - da ble hun seende slik ut etterpå. Jeg synes det ser helt grusomt ut :( nå er hun ikke bare rød/sår i valkene, men det ser ut som om hun har et utslett/eksem/allergisk reaksjon rundt hele? Noen som har sett lignende? Burde jeg kontakte lege? Føler meg hjelpesløs og en fryktelig dårlig mor :( stakkars lita.
Det kan ikke være varmeutslett da? Siden det kom etter hun var varm og oppkavet?

Det var helt sikkert varmeutslett. Det gikk over ganske raskt, men jeg var såå sikker på at det var en allergisk reaksjon av et slag, uff hysterisk :p men smurte på bepanthen i valkene og det ble mye bedre etter noen timer, idag er det helt borte så nå strør jeg talkum i valkene etter vask og tørk.
Godt å høre at det nå er borte :)

Bruker babypudder for å forebygge, potetmel har samme virkning

Back
Topp