Hjelp..

Rennie

Flørter med forumet
Augustlykke 2015
Bedt i bursdag. Har ikke lyst til å fortelle at jeg er gravid ennå.... alkoholen er lett å styre unna, men de skal servere spekemat! Noen som har tips til hvordan jeg kan unngå å bli avslørt? Vanligvis elsker jeg spekemat så tenker det blir ganske synlig hvis jeg kun har loff og potetsalat...
Forslag mottas med stoor takk ;-)

Har de bare spekemat som "hovedrett"? Evt kan du ta med et lite fat med litt grønn pynt og stæsj, med norskprodusert salami fra en av de store produsentene:-) (det har fått klarsignal for gravide) evt tilby å ta med litt laks og eggerøre eller noe sånn?

Vet ikke om det blir feil å skulle ta med?!?...

Lykke til:-)

Jm sa til meg at så lenge type fenalår og annen spekemat er fersk altså nyåpnet pakke eller nettopp kjært av så er det mye tryggere å spise men spis heller litt mindre
Det er bare anbefalinger som helsedirektoratet har gått ut med som en felles beskjed om å holde seg unna da dette er lettere enn at alle. Jeg har spist spekemat i alle mine svangerskap og det har gått bra

Men dette må du jo kjenne på selv

Har de bare spekemat som "hovedrett"? Evt kan du ta med et lite fat med litt grønn pynt og stæsj, med norskprodusert salami fra en av de store produsentene:-) (det har fått klarsignal for gravide) evt tilby å ta med litt laks og eggerøre eller noe sånn?

Vet ikke om det blir feil å skulle ta med?!?...

Lykke til:-)
Liten avsporing fra meg, men hvor står det avklaring? Ahh, jeg savner salami så ille!! Men har ikke sett noe om det på matportalen og det er rådene derfra gravide skal "følge" såvidt jeg vet....

Liten avsporing fra meg, men hvor står det avklaring? Ahh, jeg savner salami så ille!! Men har ikke sett noe om det på matportalen og det er rådene derfra gravide skal "følge" såvidt jeg vet....
Dette er artikkelen jeg har fulgt:-) men det står vel ikke noe om det på matportalen, så det får være opp til hver enkelt om hva de vil stole på:-) men jeg velger å spise gilde sin salami hvis jeg har lyst på!!

De skal stå for all alkohol og ville derfor ha en "enkel" servering ellers. Tenker det er avslørende uansett. Litt rart å ta med egen mat når de vet jeg egentlig liker spekemat... Blæ. ..
Kanskje snike godkjent salami i veska

Jm sa til meg at så lenge type fenalår og annen spekemat er fersk altså nyåpnet pakke eller nettopp kjært av så er det mye tryggere å spise men spis heller litt mindre
Det er bare anbefalinger som helsedirektoratet har gått ut med som en felles beskjed om å holde seg unna da dette er lettere enn at alle. Jeg har spist spekemat i alle mine svangerskap og det har gått bra

Men dette må du jo kjenne på selv
Samme sa jordmora mi, åt spekemat sist, og gjer det no :) men eg er nok litt "underhysterisk" på det meste.

Eventuellt ta spekemat på din tallerk å snike det over på mannen sin litt og litt hehe....men hviss di andre er småfulle allerede så tviler jeg på di bryr seg om du spiser av spekematen på tellerken din eller ikke;-)

Se det ann hva de har. Kan jo hende de har noen varmebehandlet pålegg også. Ellers ville jeg forsynt meg med engang det ble servert også ikke spist noe når det har stått ute en stund.
Jeg er heller ikke hysterisk og har spist noe spekemat fra nyåpnet pakke mens jeg var gravid. Sist svangerskap spiste jeg medium stekt biff ofte på ferie men det var aldri noe problem.

Takk for svar... Trur jeg sniker med meg litt og satser på at ingen legger merke til det. Klønete meg klarer sikkert å avsløre alt med å miste pakken i gulvet eller no sånt. Blir en spennende fest! Tjohei!

Hehe, ja hadde vært typisk om både alloholfri drikke og salamipakken detter ut av vesken samtidig:P lykke til:D

Huff... blir garantert avslørt! ! Pytt pytt... nærmer seg 12 uker så ikke sååå farlig...

Det går jo an å ta til seg litt, og hvis maten står på et annet bord kan du kanskje gå og forsyne deg med mer potetsalat f.eks, og samtidig legge bort noe av spekematen?

Jeg tror heller ikke at folk sitter og følger med på hvor mye og hva du tar til deg eller spiser. Men man føler seg veldig beglodd! Jeg ble servert ost og kjeks tiiiidlig i graviditeten, og det var bare sånne blåmuggoster og mykoster, ingen kremoster eller harde oster! Ble tatt litt på senga da... Men jeg tok både ost, kjeks og frukt på tallerkenen, hadde tallerkenen i fanget og smuglet osten inn i hånda og ned i lomma når ingen så...tror jeg. :D

Det er jo ingen krise heller da, når du er så langt på vei. Men det hadde jo vært moro å lure dem også! ;)

Tenker at planen er å snike til meg litt og ha litt rester fordi jeg blir såå mett. Verten er sånn at han passer på at alle har alt de kan og er fornøyde. Får med seg det meste. Men ser på det som en spennende utfordring som jeg sikkert kløner til! Haha!

Det går jo an å ta til seg litt, og hvis maten står på et annet bord kan du kanskje gå og forsyne deg med mer potetsalat f.eks, og samtidig legge bort noe av spekematen?

Jeg tror heller ikke at folk sitter og følger med på hvor mye og hva du tar til deg eller spiser. Men man føler seg veldig beglodd! Jeg ble servert ost og kjeks tiiiidlig i graviditeten, og det var bare sånne blåmuggoster og mykoster, ingen kremoster eller harde oster! Ble tatt litt på senga da... Men jeg tok både ost, kjeks og frukt på tallerkenen, hadde tallerkenen i fanget og smuglet osten inn i hånda og ned i lomma når ingen så...tror jeg. :D

Det er jo ingen krise heller da, når du er så langt på vei. Men det hadde jo vært moro å lure dem også! ;)
Haha, lukta du godt den kvelden eller?:p lomma full av blåmuggost:D

Jeg hadde enten spist normalt, eller kommet etter at maten var servert;) si at dere er bedt et annet sted også, eller at du må jobbe lenger eller noe;)

Haha, lukta du godt den kvelden eller?:p lomma full av blåmuggost:D

Kasta det så fort jeg fikk mulighet. ;) Flaks jeg hadde på bukse forresten. Hadde kanskje vært litt verre om jeg hadde hatt på klær uten lommer. BH'en full av ost liksom. Hahaha.

Back
Topp