Hjelp!

Tinkiwinky1990

Elsker forumet
Har hatt veldig vondt i et par netter nå. Sliter med sure oppstøt og syreproblemer. Bruker apotek midler uten at det hjelper. I natt har jeg omtrent ikke sovet, det har strålet ut i ryggen, har også veldig vondt øvers på magen. Får sånne plutselige smerter i mage og rygg. Også ut mot h. Bryst. Skuratt som det går gjennom kroppen den syren - vanskelig å forklare! Noen som har vært borti dette før? Er dette syreproblemer eller noe annet? Har vurdert legevakt nå, blir så redd! :-( er i uke 26.

hmm... Jeg vet ikke. Kanskje tatt en tlf og hørt?

Lenge siden du har vært på kontroll?

Jeg har ikke hatt sure oppstøt som har gitt smerte slik som deg. Men den smerten under høyre ribbenbue har jeg hatt, men det er i forbindelse med svangerskapsforgiftning.

Kanskje noe med galleveiene?

Jeg har det sånn. Noen ganger kjennes det ut som om jeg sitter i sånn middelaldersk "iron maiden", det kjennes ut som om det etser seg gjennom kropp og bein, og at hele ryggen kramper seg og brekker. Legen sa at det desverre bare er noen som har det sånn. Det har med hormoner å gjøre, og jeg måtte bare belage meg på at det ville bli verre og verre. Det har det blitt. Jeg har ikke sovet en hel natt på to uker.
Men syntes likevel du skal høre med legen, kan jo hende det du har er noe annet (men det høres likt ut).

hmm... Jeg vet ikke. Kanskje tatt en tlf og hørt?

Lenge siden du har vært på kontroll?

Jeg har ikke hatt sure oppstøt som har gitt smerte slik som deg. Men den smerten under høyre ribbenbue har jeg hatt, men det er i forbindelse med svangerskapsforgiftning.

Kanskje noe med galleveiene?
Okei, takk for svar :-) var hos jordmor i forrige uke. Lenge siden jeg har vært hos legen til kontroll, velger bort han til fordel for jordmor som har mer tid til meg. Skal ringe lege i morgen og undersøke om det ikke har blitt bedre. Er fryktelig vondt :-(

Jeg har det sånn. Noen ganger kjennes det ut som om jeg sitter i sånn middelaldersk "iron maiden", det kjennes ut som om det etser seg gjennom kropp og bein, og at hele ryggen kramper seg og brekker. Legen sa at det desverre bare er noen som har det sånn. Det har med hormoner å gjøre, og jeg måtte bare belage meg på at det ville bli verre og verre. Det har det blitt. Jeg har ikke sovet en hel natt på to uker.
Men syntes likevel du skal høre med legen, kan jo hende det du har er noe annet (men det høres likt ut).
Huff ja det hørtes veldig likt ut! Jeg klarer nesten ikke å slappe av, går utover søvn og arbeid. Slitsomt og ikke minst vondt. Gaviscon både flytende og fast hjelper ikke i det hele tatt. Tips? Takk for tilbakemelding forresten :-)

Okei, takk for svar :-) var hos jordmor i forrige uke. Lenge siden jeg har vært hos legen til kontroll, velger bort han til fordel for jordmor som har mer tid til meg. Skal ringe lege i morgen og undersøke om det ikke har blitt bedre. Er fryktelig vondt :-(

Høres ikke noe godt ut nei. Hvordan var målene forrige uke? Urin og BT?

Er nok ikke noe skummelt, er dyreopplevelsen man får under svangerskap- lukkemuskelen blir slapp og magen presser på spiserør. Det er driiiiiit vondt, svir, brenner, kan føre til store smerter øverst i magen og mye smerter bak i ryggen.
Du kan høre med legen om du kan få noen reseptbelagte tabletter, ellers er det lite som kan gjøres annet enn å passe på maten du spiser og ikke drikke brus

Har hatt det sånn lenge og kan vel egentlig ikke huske når jeg sov en god natt søvn sist. Har ikke prøvd noe mot det, men har funnet ut at brus, sterk mat og surt godteri ikke gjør det noe bedre. Legen mente at det ikke var noe farlig og jeg kjenner liv hver dag, så har ikke tenkt sånn veldig på det. Noen må dessverre lide "litt" for de små miraklene vi bærer på <3

Har det nokså likt, men slik har jeg det til vanlig og. Ikke bare nå i graviditeten. Så går fast på medisiner mot syre. Men er blitt værre nå i graviditeten dessverre. Men ikke dumt å ringe lege uansett, kanskje de har noen ekstra tips?

Har du tenkt på galleblæren ? Man er gjerne mer utsatt for gallestein som gravid.. Jeg fikk det med førstemann og det er fryktelig vondt!!:(

Sniker fra desember!! Høres akkurat som det jeg har slitt med.. Både dette og forrige svangerskap. Er helt jævlig. Jeg vet fortsatt ikke hva det er, men fikk resept på nexium. Det hjelper meg! Pass også på å drikke veldig mye, spesielt i forbindelse med når du spiser. Jeg merker at tung mat som brød og seigere kjøtt ofte forverrer plagene, så spiser små biter og drikker mye.

Jeg tygger også link-tyggi med engang jeg kjenner krampene komme.

Prøvd å sove med litt høyere bryst, legge bøker ol under madrassen, lest det kan hjelpe mot sure oppstøtt

Huff ja det hørtes veldig likt ut! Jeg klarer nesten ikke å slappe av, går utover søvn og arbeid. Slitsomt og ikke minst vondt. Gaviscon både flytende og fast hjelper ikke i det hele tatt. Tips? Takk for tilbakemelding forresten :-)

Har ikke egentlig noen tips, for ingenting hjelper meg. Men noe som gjør det verre er: bakervarer (spesielt boller, det er det verste av alt), juice og ost i kombinasjon, sterk mat, mye mat (mye mat er krise), sen mat, søt mat, salt mat og sur mat. Så det er lurt (men ekstremt vanskelig) å styre unna sånt.
Jeg bruker å prøve å ligge høyt, men nå de siste ukene har jeg slitt med pusten når jeg gjør det. Da har jeg blitt rådet til å ligge på venstre side, så det gjør jeg til jeg får vondt i hofta, og så flipper jeg meg over som en pannekake. Det ekke alt som æ like artig med graviditet, gitt:p

Da var jeg nødt til å reise på legevakta i kveld , hatt så smerter i magen, spess etter inntak av mat. Fikk konkludert magesår :-( fikk ikke tabletter på sykehuset for de hadde ikke igjen, skal reise og hente ut i morgen! Meget vanlig med magesår når en er gravid visstnok! Men fy faen så vondt!!!!!!!!!!!! :-( sukk!
Takk for alle tilbakemeldinger forresten!

Jeg har problemer med sure oppstøt etc. innimellom. Da kan det kjennes ut som et trykk i brystet. For meg virker lovehearts utrolig godt. Prøv det.

Først nå ser jeg at du har fått konstatert magesår, da spørs det om lovehearts gjør susen altså, men skader jo ikke å prøve. Håper du har fått medisiner og råd som hjelper på.
God bedring.

Back
Topp