Hjelp til tyding

Haha! Det får så være. Har ventet i årevis på disse strekene så :D Hurra ja!!! Må bare nyte dette!
Det er det samme som det ja :) Når fikk du positiv test? Syns 4dp5dt er tidlig uansett.
Jeg testet første gang 8dp2dt og fikk positiv :) Så det er absolutt mulig!!:D Ja, nå må du bare nyte disse strekene. Er en fantastisk følelse:D

Jeg testet første gang 8dp2dt og fikk positiv :) Så det er absolutt mulig!!:D Ja, nå må du bare nyte disse strekene. Er en fantastisk følelse:D

Sniker inn ett kanskje dumt spørsmål, for føler jeg burde vite dette. Men hva betyr 8dp2dt?

Sniker inn ett kanskje dumt spørsmål, for føler jeg burde vite dette. Men hva betyr 8dp2dt?
8 days pas 2 day transfer:) Altså 8 dager etter å ha satt inn et egg etter 2 dager etter uttak. Noen setter inn egg etter 5 dager også:)
Så vet man hvor man er i løypa. Og noen teller jo rugedager annerledes med inmsett som rugedag 0 eller 1. På denne nye måten er det lettere å se hvilken rugedag folk er på siden alle bruker likt :)

Du har fått svar allerede på hva det betyr, men en annen fordel med denne tellemåten er at om man legger sammen de to tallene så får man antall dager dpo. :) Så ditt eksempel er 10 dpo, og Vidorra som var 4dp5dt var 9 dpo. :D

Last edited:
Så fantastisk, Vidorra! Jeg ser streken, positiv test!! Hjertens gratulerer:D:D:D:D:D

Ja jeg ser en strek! Joho! Gratulerer så masse! Herlig å se streken så tidlig i dpo land :)

8 days pas 2 day transfer:) Altså 8 dager etter å ha satt inn et egg etter 2 dager etter uttak. Noen setter inn egg etter 5 dager også :)
:)
Du har fått svar allerede på hva det betyr, men en annen fordel med denne tellemåten er at om man legger sammen de to tallene så får man antall dager dpo. :) Så dit eksempel er 10 dpo, og Vidorra som var 4dp5dt var 9 dpo. :D

Tusen Takk for forklaring! Har aldri regnet sånn før, men det var jo kjempesmart! :) Lært noe nytt i dag og :)

Tusen tusen takk jenter!!! Er selvsagt veldig veldig glad!!!
Skjønner deg veldig godt!! :D
Nyt nyt nyt!
Må være en deilig følelse :) Gleder meg til å følge deg videre! :)

Du satte inn fryst egg? :) hvor mye hadde den delt seg før du satte inn? Hurra!!! Så gøy!!! :)

Det var en blastocyst, den var dyrket i 5 dager. Da har den delt seg så mange ganger at de ikke kan telle cellene lenger. Derfor jeg fikk positiv test bare fire dager etter innsett!!

Det var en blastocyst, den var dyrket i 5 dager. Da har den delt seg så mange ganger at de ikke kan telle cellene lenger. Derfor jeg fikk positiv test bare fire dager etter innsett!!
Oi så bra! Da må jo virkelig sjansene være mye større! Hvor stor er sjansene for at man gravid ds? Bare ekstremt nysgjerrig for aldri hørt om
:) Uansett gratulerer! :)

Åå, så utrolig bra!! Gratulerer så mye :D

Oi så bra! Da må jo virkelig sjansene være mye større! Hvor stor er sjansene for at man gravid ds? Bare ekstremt nysgjerrig for aldri hørt om
:) Uansett gratulerer! :)

Tja, det er litt delte meninger om det med blastocyst, men det gir gjerne litt høyere sjanse for implantering. Det er leger som er veldig fan av dette, mens andre er mer skeptiske. De studiene jeg har lest konkluderer stort sett alltid med bedre implanteringsstatistikk enn embryo som er dyrket kortere. På fryseforsøk er sjansen for at de overlever opptiningen større enn for at de som er dyrket i få dager overlever.

Jeg fikk minst 50% sjanse for graviditet. Frys er nesten jevngodt med fersk statistikkmessig, forutsatt at embryoene overlever.

Ser du skal teste på søndag! Spennende dager :D

Back
Topp