Hjelp til montering

Amahel

Forumet er livet
Juli13-jentene
Jeg har enda ikke fått montert jakka vi samstrikket for litt siden. Armene gikk fint, der monterte jeg etyer videoen "sy sammen i rille".
Men hvordan blir det best på sidene?
Slik ser det ut nå
1368548602736.jpg

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Syned det ble så løst og fult i hull....

Jeg fant en løsning :)
Syr sammen på samme måte som å feste tråder i rillestrikk ;)
Ble bra nå
1368550138550.jpg

Da var jakka ferdig montert :D
Her er også noen sokker jeg strikket i helga for å ha noen som matchet jakka :)
1368554152391.jpg

Tusen takk Kristine :)
Til å være så uerfaren så må jeg si meg svært fornøyd :D
Jakka (og sokkene) ser hvertfall ikke ut til og være laget av en uerfaren strikkerske!!

Har du startet på et nytt prosjekt eller ?

Jakka (og sokkene) ser hvertfall ikke ut til og være laget av en uerfaren strikkerske!!

Har du startet på et nytt prosjekt eller ?
Ja nå er jeg begynt på hentesett til lillemann.
Vi tenkte vel å ha samstrikk på det også, men jeg var så utålmodig nå og bare måtte komme i gang med noe :p
Denne jakka og buksa skal jeg strikke nå :)
Er i gang med jakka
http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b18&d_id=3&lang=no#pattern_content

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b20&d_id=10&lang=no

Det ble kjempe bra!
Ser du fant en fin løsning til å sy sammen tilslutt.
Jeg har styra litt med det til min dorthe genser, men med litt prøving og feiling fikk jeg det til :)

Det ble kjempe bra!
Ser du fant en fin løsning til å sy sammen tilslutt.
Jeg har styra litt med det til min dorthe genser, men med litt prøving og feiling fikk jeg det til :)
Ja jeg er ikke den mest tålmodige av meg :p
Så jeg prøvde og fant en løsning mens jeg ventet på svar. ;)
Men det er jo slik en lærer :)

Litt vanskelig å skjønne hva du spurte om, men når man syr sammen riller i kanten, altså der hvor man snur når man strikker, så gjøres det lettest ved å sy fra retten. Man syr da i de trådene som på en måte "ligger" rundt kanten på arbeidet, og selvfølgelig annenhver gang i hver side. Da vil du sy en gang i hver rille på hver side, og det vil ikke bli noen klumpete søm, men arbeidet blir som ett stykke. Vanskelig å skrive dette her, men håper du skjønner hva jeg mener...

Når man syr sammen i topp eller bunn av arbeidet, har jeg ikke noen like bra teknikk, men prøv uansett at det ikke blir en "kant" der du har sydd sammen. Sy gjerne fra retten, og en gang i hver side...

Litt vanskelig å skjønne hva du spurte om, men når man syr sammen riller i kanten, altså der hvor man snur når man strikker, så gjøres det lettest ved å sy fra retten. Man syr da i de trådene som på en måte "ligger" rundt kanten på arbeidet, og selvfølgelig annenhver gang i hver side. Da vil du sy en gang i hver rille på hver side, og det vil ikke bli noen klumpete søm, men arbeidet blir som ett stykke. Vanskelig å skrive dette her, men håper du skjønner hva jeg mener...

Når man syr sammen i topp eller bunn av arbeidet, har jeg ikke noen like bra teknikk, men prøv uansett at det ikke blir en "kant" der du har sydd sammen. Sy gjerne fra retten, og en gang i hver side...
Tusen takk for tips :)
Nå har jeg jo klart å montere denne jakka. Men skal så absolutt prøve slik neste gang ;)

Tusen takk for tips :)
Nå har jeg jo klart å montere denne jakka. Men skal så absolutt prøve slik neste gang ;)

Visste vel egentlig at jakka di var ferdig - har vel sett bilde av den på juli'13? Men tenkte det kunne være greit å skrive her, tilfelle det var flere som lurte...

Back
Topp