Hjelp! Magevondt etter hvert måltid

Tusen takk for alle tips og råd!
Jeg har tenkt på å kutte melkeprodukter, men etter som jeg i utgp. spiser ganske lite melkeprodukter (ost til frokost og lunsj og drikker ikke melk) synes jeg det er så rart om det er det som er problemet, og siden han hyler omtrent etter alle måltider uansett hva jeg har spist/drukket. Men etter det jeg har skjønt er melkeproteinene i kroppen vår over 3-4 uker, så man må prøve dietten i en mnds tid for å se om det funker? Og da er jo lille 3,5 mnd og kanskje bra av seg selv? Synes dette er vanskelig og forvirrende greier. Men alt er selvfølgelig verdt å teste for at han skal slippe å ha vondt .

Vi går også til fysioterapi for litt skjevhet i nakken, så dette kan nok også spille litt inn på fordøyelsessystemet, jeg bare synes det er så rart at smerten kommer akutt etter mat da.. :(

Vi får håpe alt går seg til i løpet av 3-4 mnd, så han slipper å ha så vondt!
Hvis barnet er skikkelig allergisk er det veldig lite som skal til. Min eldste hadde melkeproteinallergi, og ble ingenting bedre av at jeg bare kuttet ut drikkemelk og matvarer med mye melk i. Da jeg kuttet alt med melk, så ble han helt frisk på få dager. :) Etter at han hadde vært frisk i flere måneder gjorde jeg tabben og spiste et halvt rundstykke med melk i deigen, og vips fikk han et halvt døgn magesmerter og en bleie full av blod. :nailbiting:

Uavhengig av hva det er som feiler babyen din synes jeg du skal få en skikkelig legesjekk. Jeg ville kanskje droppet helsestasjonen, og brukt fastlegen heller. Kanskje kan du få henvisning til barnelege også, for det der høres ikke helt normalt ut. Greit å få sjekket ting grundig. Lykke til! :)

Back
Topp