Hjelp! IBS i svangerskapet

EmEm

Flørter med forumet
Uff, nå trenger jeg alle gode råd jeg kan få fra dere som har erfaring med graviditet og IBS! Jeg har IBS-D, og har slitt en del med dette gjennom livet. De siste årene har jeg blitt mye bedre pga endring av kosthold og at jeg har fått fjernet store stressfaktorer i livet.

Nå er jeg gravid og er 6+2 på vei. Frem til i dag har jeg slitt med forstoppelse (noe som er ukjent for meg) og svært oppblåst mage. Det forverret seg denne uken, og jeg har flere netter våknet med så sterke luftsmerter at jeg har ligget på baderomsgulvet og kaldsvettet og følt at jeg må besvime. I dag har jeg vært veldig dårlig i magen (løs mage), og har fortsatt smerter.

Jeg kjenner meg rådvill og vet ikke hva jeg skal gjøre, eller hva jeg kan spise, for det kjennes ut som at jeg blir dårlig av ALT. Ingenting av det som har hjulpet meg tidligere ser ut til å fungere som gravid.

Er det noen som har noen gode råd til meg, eller vil dele erfaringer med IBS i svangerskapet?
Kan jeg forvente at det vil forverre seg etterhvert som tiden går og magen vokser?

:sad015:sad015
 
Hei

Jeg har også samme problemet som deg. Det blir ikke bedre, men det er mye du kan gjøre. Er et helsikes ork spør du meg. Jeg tar 2 poser movicol daglig, drikker smoothie hver morgen med spinat, biola, kiwi etc i forhold til hva jeg har. Gjerne en skje chiafrø. I tillegg må jeg drikke enorme mengder vann. Prøver også å spise en sviskeyougurt hver dag. Jeg er i uke 17 og er fremdeles plaget med dette. Tar noen dager olje i tillegg (duphalac) Jeg blir veldig kvalm og uvel og føler magen skal sprenges.
 
Hei, jeg har også ibs-d. Det som hjalp for meg var å spise ting jeg vanligvis reagerer på. Som melkeprodukter og annet som vanligvis ville sendt meg rett på do
 
Back
Topp