Hjelp i barnevognjungelen?

Må bare fortelle da mannen syns den vogna er så fin og ville ha den til minste. Var vitne til at en trailz velta her i helgen. På senteret, satt en 2 åring (ca) oppi, han var sur for noe og slang seg fra side til side, noe små ofte gjør, vogna velta faktisk[emoji51] fikk helt sjokk jeg. Er den så ustødig? Den er jo ganske høy

Skummelt! Var vel den jeg har lurt litt på. Trenger en ny vogn, da sportsdelen er ødelagt på den vi har. Får se om jeg finner en brukt Simo istedet da.

Har sett litt på Marcel vogn som denlillebarnebutikken selger. Synes den er SÅ lekker og har det vi trenger. Selv om bagen er noen cm mindre enn det vi helst ønsker.
Vi har akkurat bestemt oss for å få nummer tre så kan henne jeg angrer meg og kjøper en annen vogn når tiden er innexsmile9
Hadde Emmaljunga duo Edge til første som nå er 9 år. Veldig god vogn men stor, dyr og tung (de nye modellene er betydelig mye lettere enn vår var)
Hadde Brio Happy (tror jeg) til andre men bagen var for liten så den solgte vi å kjøpte Basson vogn brukt. Hadde også quinny men tre hjul på vinterføre ble for meg litt skummelt. Tippa lett.
Basson vogna var veldig romslig og god. Men litt vanskelig å få tak i og den vugget veldig. Fjærene var kanskje slakk på den vogna.
Jeg er for å prøve merker som ikke er så «kjent» og som er billige. Synes det er forferdelig dyrt å bruke 10-11000 på en vogn. Men har man råd så er Emmaljunga et trygt valg. Man vet hva man fårxsmile2

Jeg har en jedo vogn, Det er en duovogn Den er utrolig god, og er veldig lik emmaljunga vognene. Det fine er at den er en del rimeligere enn emmaljunga

Skummelt! Var vel den jeg har lurt litt på. Trenger en ny vogn, da sportsdelen er ødelagt på den vi har. Får se om jeg finner en brukt Simo istedet da.

Veldig ekkelt å se på. Den er jo veldig høy så jeg ser jo hvorfor den velta. Tenker den er fin til små barn men ikke 2+ barn[emoji848] har du sett på britax smile? Den er jo samme kvaliteten og noe lik på andre ting[emoji5]

Jeg synes ikke det , så vi er forskjellige
Men hun skrev aldri lett som kritere. Hun skrev liten, og lett å legge sammen. Ikke liten og lett.

Emmaljunga har forandret seg MYE. De vognene som er i modellene Classic er lettere enn de samme modellene var for 5-10 år siden, og de nye modellene NXT60 og NXT90f er både smalere, og lettere enn veldig mange vognmodeller i salg.

I tillegg har de både teleskophåndtak og knekk, sammenleggbar vognbag og låsbare fremhjul.
157b0c3e8627a49160ec1e0a084f5602.jpg

Men hun skrev aldri lett som kritere. Hun skrev liten, og lett å legge sammen. Ikke liten og lett.

Emmaljunga har forandret seg MYE. De vognene som er i modellene Classic er lettere enn de samme modellene var for 5-10 år siden, og de nye modellene NXT60 og NXT90f er både smalere, og lettere enn veldig mange vognmodeller i salg.

I tillegg har de både teleskophåndtak og knekk, sammenleggbar vognbag og låsbare fremhjul.
157b0c3e8627a49160ec1e0a084f5602.jpg
Ja jeg synes fortsatt ikke den er liten sammenlagt :)
Jeg vet hvordan de er :)

Veldig ekkelt å se på. Den er jo veldig høy så jeg ser jo hvorfor den velta. Tenker den er fin til små barn men ikke 2+ barn[emoji848] har du sett på britax smile? Den er jo samme kvaliteten og noe lik på andre ting[emoji5]

Nei. Det jeg bet meg merke i var at man kan snu Stokke til å vende både framover og bakover, og det vil jeg ha.

Emmaljunga city cross er da både liten og lett syntes jeg da :) men nå er vel den tatt ut av produksjon men det florerer jo av brukte vogner på nett som knapt nok har vært brukt.

"Liten" og "lett å legge sammen". De nyeste Emmaljungamodellene (f.eks NXT90) oppfyller begge krav.
Ja den er faktisk så liten at vi styrte unna :sorry: Greit å kjøpe en vogn man kan ha litt lengden enn til barne er to år.

Emmaljunga city cross er da både liten og lett syntes jeg da :) men nå er vel den tatt ut av produksjon men det florerer jo av brukte vogner på nett som knapt nok har vært brukt.
Ja, den er utgått. Modellen som har "tatt over" er Super Nitro. Veldig lik på mange måter, men understellet er jo annerledes i og med svingbare forhjul.

Ja, den er utgått. Modellen som har "tatt over" er Super Nitro. Veldig lik på mange måter, men understellet er jo annerledes i og med svingbare forhjul.

Citycross finnes fortsatt, bagdelen heter citybag[emoji6]

Citycross finnes fortsatt, bagdelen heter citybag[emoji6]
Du får ikke kjøpt ny City Cross i butikk nei, nå fører de Edge, Mondial, Viking, Scooter og Super Nitro som Classic-modeller.

Last edited:
Du får ikke kjøpt ny City Cross i butikk nei, nå fører de Edge, Mondial og Super Nitro som Classic-modeller.

Sorry 2018 har den ikke nei[emoji51] stemmer det.

Men emmaljunga har ikke modeller på den måten lenger, de har duo s, classic og deluxe understell der man på duo s kan velge mellom lounge, outdoor, air og luftfrie hjulpakker, som igjen kan kombineres med viking, mondial, nitro eller edge sportsdeler eller bag. Classicunderstellet har de samme målene som gamle edge hadde men de er lettere ja, det er sant men deluxe er større og tar mer plass pga hjulene. Nxt 90/60 er noe mindre og lettere men fortsatt på størrelse med f.eks stokke trailz sammenlagt så langt unna liten vil jeg si. Når jeg tenker små allroundvogner tenker jeg britax smile, bugaboo camelon osv...

Sorry 2018 har den ikke nei[emoji51] stemmer det.

Men emmaljunga har ikke modeller på den måten lenger, de har duo s, classic og deluxe understell der man på duo s kan velge mellom lounge, outdoor, air og luftfrie hjulpakker, som igjen kan kombineres med viking, mondial, nitro eller edge sportsdeler eller bag. Classicunderstellet har de samme målene som gamle edge hadde men de er lettere ja, det er sant men deluxe er større og tar mer plass pga hjulene. Nxt 90/60 er noe mindre og lettere men fortsatt på størrelse med f.eks stokke trailz sammenlagt så langt unna liten vil jeg si. Når jeg tenker små allroundvogner tenker jeg britax smile, bugaboo camelon osv...

Mye mulig. Vi har ikke bil, så jeg har aldri brydd meg veldig mye om størrelse sammenlagt, eller hvor tunge de er å løfte.

Back
Topp